Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:01:34 GMT

حمایت از تألیف؛ مطالبه داستان‌نویسان از وزیر ارشاد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۹۴۹۳

حمایت از تألیف؛ مطالبه داستان‌نویسان از وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آتوسا زرنگارزاده رئیس انجمن صنفی داستان نویسان تهران درباره وضعیت داستان نویسی در دولت یازدهم و دوازدهم، در برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو گفت: یکی از اقدامات خوبی که در دولت گذشته انجام شد، بررسی لایحه فراگیر انجمن‌های صنفی پدید آورندگان آثار هنری بود که با همکاری وزارت ارشاد و کار صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجمن داستان نویسی مجوز برگزاری مجمع عمومی را دریافت و به انجمن کشور تبدیل خواهد شد، ادامه داد: کشوری شدن ما مورد پذیرش قرار گرفته است و اساسنامه باید بررسی شود تا اجازه برگزاری مجمع عمومی داده شود.

زرنگار زاده همچنین از لزوم برگزاری یک انتخابات مجدد در مجمع عمومی سخن گفت: همه باید در مجمع شرکت کرده تا هیأت مدیره جدید انتخاب شود؛ البته ما می‌توانستیم ابقاء شویم، ولی شخصا معتقد بودم باید طی رای گیری عمومی و کشوری کار صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نویسندگان دیگر شهرهای کشور نیز باید در انتخاب هیئت مدیره دخیل باشند، خاطرنشان ساخت: مهم بود که انتخابات کامل و جامع باشد.

زرنگار زاده همچنین درباره رای اعتماد وزیر پیشنهادی، گفت: بنده امیدوارم همکاری بیشتری صورت گیرد تا کشوری شدن انجمن ما تسریع شود.

رئیس انجمن صنفی داستان نویسان تهران باعلام اینکه بسیاری از اعضای انجمن هنوز نتوانسته اند عضو صندوق اعتباری هنر شود، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مسئله واکسیناسیون نیز مطرح است و صندوق اعلام کرده اعضای صندوق اعتباری ابتدا باید واکسینه شوند.

زرنگار زاده گفت: صندوق در یک دوره زمانی به سخت عضو می‌گرفت و اعضا به سختی در صندوق پذیرفته می‌شدند و همین امر موجب دلسردی دوستان بود.

وی در عین حال از روش آنلاین دریافت هنرکارت خبر داد و افزود: اهل قلم همواره مطالبه ای مشخص دارند و ما خواستارِ حمایت از تالیف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ناشران به دلیل کم فروش رفتن کارهای تألیف بیشتر به چاپ ترجمه روی می‌آورند و کمتر کارهای تالیفی را قبول می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ارشاد کتاب ترجمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!