Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوانو یا خربزه شاخدار میوه ای به رنگ زرد یا نارنجی روشن پوستی ضخیم و پوشیده از برآمدگی ریز است، گوشت این میوه ژله ای و سبز رنگ با دانه های زیاد بوده که ظاهر آن مانند خیار می باشد. طعم کیوانو کمی شیرین مانند خیار است اما وقتی رسیده می شود مزه ی موز پیدا می کند. سطح زیر کشت این محصول در شهرستان 2 هکتار در روستای زرزر که از اوایل مرداد ماه برداشت آن آغاز شده است و میزان برداشت این محصول در سطح شهرستان 70 تن پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امروزه اهمیت گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آن ها در پیشبرد اهداف ملی، منطقه ای و جهانی برای تحقق سلامت، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. گیاهان دارویی به عنوان ذخایر و گنجینه های ژنتیکی می تواند بزرگ ترین ثروت ملی برای هر کشوری به عنوان یکی از تولیدات مهم در بخش کشاورزی محسوب شود. گیاهان دارویی از ارزش خاصی در علوم زیستی، پزشکی و دام پزشکی به لحاظ پیشگیری و درمان بیماری ها برخوردار هستند، در سال های اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، نداشتن اثرات جانبی و همچنین سازگار بودن با محیط زیست روزبه روز در حال افزایش است.

شهرستان خدابنده با توجه به سطح قابل کشت محصولات کشاورزی بعنوان یکی از مناطق مستعد استان برای توسعه کشت گیاهان داروئی می باشد، در سال جاری در حدود 98 هکتار گیاه داروئی متنوع در سطح شهرستان خدابنده کشت گردیده است که از لحاظ تنوع شهرستان اول استان و از لحاظ سطح کشت ، جزء سه شهرستان برتر استان می باشد. گیاهان داروئی کشت شده شامل: رازیانه- فیسالیس- کیوانو – کدو دورنگ - کدو ستاره ای – بادمجان توگا -زعفران- گل محمدی- بادرنجبویه – خرفه - نعنا فلفلی و ... می باشد.

محصول فیسالیس یا عروسک پشت پرده یکی از میوه های استوایی است که از خانواده گوجه فرنگی بوده که رنگ آن زرد و نارنجی و طعم آن ترکیبی از توت فرنگی ، گیلاس ، کیوی و آناناس می باشد فیسالیس به دلیل سازگاری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای و انواع مختلفی از خاک، می‌تواند در طیف وسیعی از شرایط خاک و آب و هوایی توسعه یابد و به‌عنوان گونه‌ای بسیار تحمل‌پذیر طبقه‌بندی شود این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها است که جزو میوه های گران قیمت به شمار می رود . سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خدابنده 5 هکتار در روستای زرزر می باشد که برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز شده و میزان برداشت 20 تن برای آن پیش بینی شده است.

کیوانو یا خربزه شاخدار میوه ای به رنگ زرد یا نارنجی روشن پوستی ضخیم و پوشیده از برآمدگی ریز است، گوشت این میوه ژله ای و سبز رنگ با دانه های زیاد بوده که ظاهر آن مانند خیار می باشد. طعم کیوانو کمی شیرین مانند خیار است اما وقتی رسیده می شود مزه ی موز پیدا می کند. سطح زیر کشت این محصول در شهرستان 2 هکتار در روستای زرزر که از اوایل مرداد ماه برداشت آن آغاز شده است و میزان برداشت این محصول در سطح شهرستان 70 تن پیش بینی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرستان خدابنده شهرستان خدابنده گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استان خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گیاهان دارویی است و شهرستان حمیدیه نیز رتبه برتر تولید نعنای دارویی را دارد.

در این شهرستان انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود و سطح زیر کشت دو نوع نعنای فلفلی و معمولی، ۲۰ هکتار است.

مهدی سلطانی، یکی از کشاورزان حمیدیه که حدود ۱۵ سال است در زمین کشاورزی اش نعنا کشت می‌کند، می‌گوید: ۵ بار در سال نعنا برداشت می‌کند و محصول تولیدی علاوه بر صادرات به نقاط مختلف خوزستان، به استان‌های همجوار ارسال می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان