Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه محصول زرشک سال گذشته کشاورزان استان هنوز در انبارها باقی مانده است، گفت: برای حل مشکلات باید برنامه ریزی صحیح و به موقع انجام شود.

به گزارش قدس آنلاین، محسن احتشام یکی از خواسته های به حق کشاورزان استان را تعیین قیمت منصفانه برای زرشک و زعفران استان عنوان کرد و افزود: راهکار هایی به وجود آید که قیمت تعریف شده نیز حفظ شود و بازار محصول کشاورز را با همان قیمت تعیین شده خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات این است که سرمایه در گردش واحدهای فراوری زرشک و زعفران تامین شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه باید موانع پیش روی صادرات زرشک و زعفران برداشته شود، بیان داشت: زرشک یکی از محصولات استراتژیک و مهم استان است که ۳۶ هزار خانوار در روستاهای استان و محروم ترین نقاط از محل تولید این محصول امرار معاش می کنند.

وی بیان داشت: تشکل های بخش خصوصی خواهان سازماندهی و ساماندهی بازار و بازاریابی محصولات استراتژیک استان هستند.

احتشام بر برنامه ریزی به موقع برای حل مشکلات زرشک و زعفران هم تاکید کرد و افزود: هنوز که فصل برداشت زرشک شروع نشده باید برای آن برنامه ریزی و استراتژی های لازم را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی را اجرایی کنیم که مشکلات زرشک کار و زعفران کار را حل کنیم، ادامه داد: حجم زیادی از محصول زرشک سال گذشته کشاورزان در انبارها باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات زرشک را مطرح کرد و مصوب شد جلسه تخصصی برای این محصول در ۲۰ شهریور برگزار شود، گفت: امیدواریم به موقعیتی برسیم که بتوانیم برای خرید محصول زرشک کشاورزان استان کمک کنیم.

وی با اشاره به سهم ناچیز زرشک در سبد صادرات غیر نفتی کشور عنوان کرد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن زرشک خشک در استان تولید می شود اما رقم صادراتی آن بسیار ناچیز است.

احتشام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ تن از محصول زرشک استان صادر شده است، گفت: در سال جاری نیز تا کنون ۱۹۰ تن زرشک صادرات شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند تاکید کرد: برای حل مشکلات زرشک باید صادر کننده و سرمایه گذار حمایت شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی بیرجند زرشکاران اتاق بازرگانی زرشک و زعفران مشکلات زرشک محصول زرشک سال گذشته حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود