Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:57:02 GMT

سطح زیر کشت محصولات شیلاتی در استان بوشهر دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۰۱۸۸

سطح زیر کشت محصولات شیلاتی در استان بوشهر دو برابر شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مختلف در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد تحول عظیمی در استان هستیم.

وی آب را یکی از مهمترین مسائل و چالش‌ها در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: برای پروژه‌های آب استان بوشهر ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۴۰ هزار متر مکعب آب از طرح‌های آب شیرین کن استان خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میان مصرف آب در استان بوشهر افزایش داشته است افزود: با وجود مشکلات در برخی مناطق، با اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان، تابستان امسال بحران و تنش شدید در حوزه آب استان شاهد نبوده‌ایم.

گراوند از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان کرد: ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در استان بوشهر از ۲.۵ کیلووات در سال ۹۵ به سه هزار و ۲۰۰ کیلووات رسیده است.

افزایش ۳۱ درصدی شبکه برق

وی از افزایش ۳۱ درصدی شبکه فشار متوسط و ضعیف برق استان بوشهر طی هشت سال گذشته خبر داد و افزود: تلفات برق در استان از ۱۷.۵ درصد در سال ۹۲ با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۳ درصد در سال جاری رسیده است.

استاندار بوشهر از افزایش ۳۶ درصدی تعداد مشترکین برق استان طی هشت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: میزان خاموشی به ازای هر مشترک دقیقه در سال ۹۲، ۹۸۷ دقیقه در سال بوده که این رقم با ۴۳۲ درصد کاهش به ۲۲۶ دقیقه در سال رسیده است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در عمران روستایی ادامه داد: در سال ۹۳ حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوستان امید در استان بوشهر اجرا شده بود که این رقم امروز به ۶۰۹ هزار و ۵۹۴ متر مربع رسیده است.

گراوند با اشاره به آغاز ۹۷۰ پروژه مسکن ویژه محرومین در استان بوشهر توسط بنیاد مسکن ادامه داد: به غیر از پروژه ۸۲ واحدی کنگان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مابقی واحدها آماده تحویل است.

وی از افزایش دو برابری سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در چهار سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در زمینه تولیدی میگو پرورشی استان بوشهر شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی هستیم.

کد خبر 5292093

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر استانداری بوشهر ویروس کرونا هفته دولت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان محرم 1400 خراسان رضوی استان بوشهر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران