Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،  سعید یزدانی روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نوشهر گفت که آب این نیروگاه از حدود یک ماه پیش تاکنون قطع شده و هم اینک برای پیشگیری از مختل شدن فعالیت آن ، آتش نشانی شهرداری با همکاری بندر و آب و فاضلاب با تانکر آب مورد نیاز نیروگاه را تامین می کنند ،که جای تامل دارد.

این مسئول اظهار کرد : این نشست به بهانه روشن شدن مساله و شناسایی کوتاهی مسئولان دست اندرکار است که اگر بابت تامین آب مورد نیاز این نیروگاه تعهد و یا قراردادی منعقد کرده اند باید پاسخگوی علت بروز این مشکل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نوشهر گفت که نگرانی مردم این منطقه نسبت به فرآیند فعالیت نیروگاه به مرحله ای رسیده که حتی گزارش شده نماینده ولی فقیه به تازگی در خطبه های نمازجمعه مرکز استان هم از این وضعیت گله کرده و خواستار رفع این معضل شده است.

یزدانی افزود : بررسی ها نشان می دهد که آب مصرف صنعتی و آشامیدنی این نیروگاه از چشمه "اسپی او " طی قرادادی که میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهرستان با تامین مقدار ۷ لیتر در ثانیه منعقد شده است ،اما   آب این چشمه در آستانه خشک شدن است و تمی تواند تامین کننده آب پایدار این نیروگاه باشد .

سرمایه گذار این نیروگاه هم در این جلسه گفت : مدت یک ماه است که نیروگاه آب ندارد و طی این مدت حدود ۱۵۰ میلیون تومان بابت خرید آب هزینه شده است ،طبق قراردادی که با شرکت آب و فاضلاب از سوی شهرداری به عنوان شریک سرمایه گذاری در اجرای کامل این طرح ملی منعقد شد ،بنابود شرکت آب و فاضلاب به مقدار ۷ لیتر در ثانیه آب تحویل این نیروگاه دهد که متاسفانه مسئول این نهاد به تعهداتش عمل نکرد و هم اینک آب این نیروگاه قطع است.

محمد اسماعیلی افزود : وقتی که آب نیروگاه قطع باشد نمی توان انرژی برق تولید کرد و در نتیجه ادامه این وضعیت خسارت های زیادی برای بهره بردار و سرمایه گذار این شرکت در پی خواهد داشت. .وی ادامه داد : ظرفیت اسمی امحای زباله این نیروگاه روزانه مقدار ۲۰۰ تن است درحالی که به خاطر کمبود آب مورد نیاز نمی توان این مقدار زباله را امحا کرد و فقط زباله های شهرستان نوشهر که مقدار ۱۰۰ تن است هم اینک در این نیروگاه امحا می شود .

این سرمایه گذار ابراز امیداری کرد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب ، منابع امور آب و نیز شهرداری مشکل تامین آب این نیروگاه هر زودتر برطرف شود.

نیروگاه زباله سوز نوشهر به عنوان طرح ملی و نخستین نیروگاه شمال کشور در ۲۷ آذر ماه سال گذشته از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری سابق در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال " نوشهر با سرمایه گذاری حدود  ۱۱۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید .

قرار بود با بهره برداری از این نیروگاه علاوه بر تولید سه مگاوات برق در ساعت همچنین زباله های تولیدی دیگر شهرستان های چالوس و کلاردشت نیز به این نیروگاه انتقال داده شود که متاسفانه به خاطر مشکلات یاد شده تا این لحظه این نیروگاه قابلیت دارد فقط زباله های نوشهر را امحا کند .  

برچسب‌ها نوشهر مدیریت پسماند مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مدیریت پسماند مازندران نوشهر مدیریت پسماند مازندران شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد