Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:10:55 GMT

سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۰۶۴۴

سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود

حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی از دوم آبان ماه سال جاری تا هفتم آبان ماه مقارن با هفته‌ی وحدت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره موضوع این کنفرانس گفت: موضوع اصلی این کنفرانس صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام است که بیش از سی محور فرعی تعیین شده است و افرادی که مایل هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اطلاع‌رسانی سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در لینک http://iuc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

taqrib.ir/fa/Reg/per مراجعه کرده و آنجا ثبت نام کنند و مقاله‌ی خودشان یا سخنرانی ده دقیقه که آنجا ویژگی‌هایش توضیح داده شده ثبت کرده و برای ما ارسال کنند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: ما درصدد هستیم با این کار، یک اجتماع نخبگانی از فرهیختگان، اندیشمندان، دانشمندان مفتیان جهان اسلام ترتیب دهیم که در آن به مساله اصلی صلح که یک ادبیات قرآنی است بپردازند. امیدواریم شاهد خاتمه یافتن جنگ‌ها در بین کشورهای اسلامی باشیم و همانطور تنازع در جهان اسلام که برنامه و نقشه‌ی استکبار جهانی و دشمنان جهان اسلام است برچیده شده و شاهد تأسیس امت واحده اسلامی و تأسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم تا به همدل، هم‌افزا در جهان اسلام با صلح و آرامش در کنار همدیگر زندگی کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ما فراخوان مقالات پیرامون همین موضوعات داریم محورهای این موضوعات در ذیل عنوان صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام بالغ بر سی محور فرعی تعیین شده که این محورها در سایت کنفرانس عرضه شده و از همه‌ی اندیشمندان جهان اسلام دعوت می‌کنیم که در این فراخوان شرکت و ثبت نام کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر حضور اندیشمندان و دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام مغتنم شمرده می‌شود، افزود: ما اینجا از همه دعوت می‌کنیم که با حضور پررنگ خودشان در این کنفرانس مانند سال گذشته مایه افتخار مجمع جهانی باشند.

وی در پایان با توجه به شرایط گسترش شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا درصدد هستیم که اگر کرونا فروکش کند تعدادی از مهمانان خارجی به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دعوت کنیم. این امر بستگی به شرایط پاندمی کرونا خواهد بود اصل کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و سخنرانی‌ها به صورت مستقیم و برخط برگزار خواهد شد. فایل‌هایی که برای ما ارسال می‌شود به صورت مستقیم از سایت کنفرانس و شبکه‌های تلویزیونی مجازی پخش خواهد شد.

کد خبر 5292116

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت اسلامی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری محرم 1400 فعالیت های قرآنی جهان اسلام حسینیه مهر قرآن قرآن کریم محمدرضا حکیمی عاشورا حوزه علمیه مساجد ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران امام حسین ع سازمان تبلیغات اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی جهان اسلام سی و پنجمین خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم

یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف با حضور اساتید برجسته این رشته و ارائه مقالات منتخب، دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت جاری در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد، به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست، دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند، همزمان با نهاد‌های تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی (فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر