Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تسلیحات پیشرفته آمریکایی باقی مانده در مناطق مختلف افغانستان را خطرناک خواند.

 شویگو روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ خاطرنشان کرد که آمریکا در افغانستان مقادیر بسیار زیادی تسلیحات و ادوات جنگی پیشرفته به جای گذاشته است.

وزیر دفاع روسیه با مقایسه تسلیحاتی که آمریکا به اوکراین تحویل داد با سلاح های برجای گذاشته در افغانستان تصریح کرد که آمریکا چندین مجموعه موشک های ضدتانک جاولین در اختیار ارتش اوکراین قرار داد اما صدها مجموعه از این تسلیحات در افغانستان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی تسلیحات آمریکایی در افغانستان واگذار نشده بلکه رها شده و افرادی این تسلیحات را بدست آوردند که راکت های ضدهوایی دوش پرتاب و راکت های ضدتانک از آن جمله است. 

رسانه های روسی در هفته های اخیر از به جای گذاشتن هزاران دستگاه تسلیحات آمریکایی در افغانستان خبر دادند که بر اساس برخی ارزیابی ها، مجموع ارزش این تسلیحات رقمی نزدیک به ۸۵ میلیارد دلار است. 

کشت خشخاش در افغانستان صدبرابر افزایش یافت

شویگو در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود گفت که در دوره حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان (دوره اشغال ۲۰ ساله) سطح کشت خشخاش در این کشور یکصد برابر افزایش یافت.

وی افزود: من درباره حمل و نقل محموله های مواد مخدر به نقاط مختلف جهان و کشورهای اروپایی سخن نمی گویم زیرا همه می دانند که این محموله ها چگونه از طریق هوایی انتقال یافت.

شویگو گفت: افغانستان امروز ۹۳ درصد هرویین جهان را تولید می کند.

به گفته وی آمریکا در افغانستان به دو موضوع توجه داشت که نکته نخست تامین امنیت نیروهای خود و تجهیز ارتش افغانستان بود که ازنظر مردم این کشور حامی نیروهای اشغالگر بود. موضوع دوم که آمریکا توجه داشت بهره برداری از ثروت های طبیعی افغانستان بود.

آمریکا و متحدانش پس از ۲۰ سال حضور بی ثمر در افغانستان از ماه می شروع به خارج سازی نیروهای نظامی خود از این کشور کرده و گروه طالبان نیز در هفته‌های اخیر مناطق مختلف افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرد. 

گروه طالبان ۱۵ ماه اوت تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهجویان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از این کشور آغاز شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر از منچسترسیتی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد اما آنها یک بازی بیشتر از حریف انجام داده‌اند و همین باعث شده است که این احتمال وجود داشته باشد که صدر را از دست بدهند.

فشردگی دیدارهایی که شاگردان پپ گواردیولا باید در چند روز باقی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر برگزار کنند باعث شده است که بسیاری احتمال از دست دادن امتیاز توسط این تیم را مطرح کنند و به نظر می‌رسد که آرتتا هم بسیار به این اتفاق امیدوار است.

سرمربی آرسنال در پاسخ به سوالی در این باره به خبرنگاران گفت:« بله، این چیزی است که با قلب و روحم آرزویش را دارم. می‌دانید که احساس من چیست. هر تیمی فقط می‌خواهد برنده باشد و برای قهرمانی نیاز دارید که سایر تیم‌ها امتیاز از دست بدهند و شما آرزو می‌کنید که این اتفاق رخ دهد.

و پس از این که سیتی ببرد، ما باید احساس‌مان را مدیریت کنیم چون مهم نیست که در آن روز چه اتفاقی رخ می‌دهد. هنوز دیدارها و امتیازهای بسیاری باقی مانده است. باید خوب بازی کنیم و آماده باشیم و در بازی بعدی به پیروزی برسیم تا امیدمان را حفظ کنیم. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو