Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی از رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به احداث بنا شده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی مازندران  افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی وارد عمل شده و حصارکشی‌ها و بناهای احداث‌شده در این زمین‌ها را تخریب و آزادسازی شد.

میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های رهاسازی شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده اظهار کرد: در این ارتباط ۲ متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در بخش تولید و اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران از مردم خواست قبل از خرید هرگونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی‌ربط اطمینان پیدا کنند.

*کشف ۲/۵ تن آرد خارج از شبکه توزیع در نور 

علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف یک خودروی نیسان حامل ۲.۵ تن آرد خارج از شبکه توزیع خبر داد و گفت در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد، حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودری نیسان حامل بار قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود:‌ ماموران خودرو را متوقف و در بازرسی از این خودرو ، مقدار ۲.۵ تن آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی کالا در این اقدام، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

داداش‌تبار در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی بیان کرد : از شهروندان درخواست داریم تا در صورت اطلاع از خبرهایی از این دست، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

*کشف ۲۰کیلو حشیش در بابل 

محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی اطلاع از فعالیت یکی از سوداگران مرگ بررسی موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند.

وی از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی قضائی در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ ۱۹کیلو و ۸۰۰گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: ماموران مبارزه با موادمخدر در این اقدام یک قاچاقچی حرفه ای را دستگیر کردند.

شالیکار در پایان از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: شهروندان با توجه به تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و روان افراد، در صورت مشاهده فعالیت سوداگران مرگ موضوع را در کمترین فرصت ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان مازندران فرمانده انتظامی شهرستان تغییر کاربری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی