Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در لیبی، سوریه، عراق، تونس و ... در حال افزایش است، هشدار داد که این مناطق در حال نزدیک شدن به مرحله بحرانی است و در سراسر این مناطق بیش از ۱۱ میلیون مورد ابتلا ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی در مورد پیامدهای فاجعه بار احتمالی افزایش شیوع ویروس کرونا در شمال آفریقا و خاورمیانه با نام بردن از این کشورها هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونس

تونس یکی از کشورهای عربی است که بیشترین ضربه را از سویه دلتا دیده و قرنطینه سراسری را دوباره اعمال کرده است. بنا بر اعلام دولت تونس، این کشور همچنین از کشورهای عربی خلیج فارس خواسته است تا کمک های لازم را به تونس ارائه دهند، زیرا بخش مراقبت های بهداشتی آن با فاجعه روبروست. در همین حال عربستان سعودی اعلام کرده که یک میلیون دوز واکسن به تونس ارسال می کند و امارات متحده عربی نیز نیم میلیون واکسن به این کشور اهدا کرده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی،  این کشور آفریقای شمالی در حال حاضر بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از COVID-۱۹ را در منطقه مدیترانه شرقی و همچنین در قاره آفریقا پس از گسترش سویه دلتا در این کشور دارد.

در حال حاضر بین ۸ هزار تا ۹ هزار ۵۰۰ مورد ابتلا در روز در تونس گزارش می شود، با گسترش سویه دلتا در کمتر از یک هفته، تعداد مرگ و میر ها در این کشور تقریباً دو برابر شده است.

عراق

بنابر اعلام وزارت بهداشت عراق تنها ۱ درصد از مردم این کشور یک دوز واکسن دریافت کرده اند و در هفته گذشته عراق بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا را از زمان شروع همه گیری ثبت کرد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی این کشور از وضعیت نامناسب در بخش بهداشت و درمان برخوردار است.

یمن

با شروع موج سوم انتشار سویه دلتا ویروس کرونا در یمن وزارت بهداشت این کشور از اختصاص ۲۵ هزار دوز واکسن جانسون و جانسون علیه ویروس کرونا به عنوان اولین مرحله برای یمنی ها خبر داد و قرار است مراکزی برای واکسیناسیون در نظر گرفته شود.

کمیته اضطراری دولت یمن اعلام کرد که پنجشنبه گذشته بالاترین میزان ابتلا در این کشور ثبت شد.

عمان

روز پنجشنبه، کمیته عالی مسئول بررسی سازوکار مقابله با ویروس کرونا در عمان اعلام کرد که این کشور ممنوعیت فعالیت های تجاری که در ماه مه گذشته برای جلوگیری از شیوع کووید -۱۹ وضع کرده بود را لغو می کند

این کمیته اعلام کرد که شرط لغو تعطیلی فعالیت های تجاری و جلوگیری از تردد افراد و وسایل نقلیه، واکسیناسیون برای ورود به تمامی واحدهای دولتی و تأسیسات بخش خصوصی است.

این کمیته همچنین بر لزوم پایبندی همگان به اقدامات احتیاطی تعیین شده توسط مقامات ذیصلاح تاکید و آنها را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از افزایش سویه دلتا ویروس کرد.

امارات

کمیته مدیریت حوادث اضطراری، بحران ها و بلایای ناشی از همه گیری کرونا در ابوظبی از دستیابی به اهداف برنامه ملی واکسیناسیون خبر داد و برخی از تعطیلی اماکن را که برای جلوگیری از گسترش گونه های جهش یافته کرونا اعمال شده بود را لغو و محدودیت های رفت و آمد افراد از نیمه شب تا پنج صبح را برداشته است.

این کمیته پیشتر از به روزرسانی روش های سفر برای مسافران و گردشگران که از خارج از کشور می آیند، علاوه بر ساز وکار اعتباربخشی گواهی واکسیناسیون خارجی خبر داده و اعلام کرده بود که از اواسط ماه جاری این برنامه ها را عملی می کند.

مقامات امارات همچنین کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را ناشی از آزمایش های گسترده، اقدامات ضدعفونی، محدودیت های سفر، افزایش آگاهی عمومی و استفاده از داروهای ضد ویروسی عنوان کرده اند.

قطر

قطر در واکسیناسیون شهروندان خود بسیار خوب عمل کرده و تاکنون تعداد کل دزهای واکسیناسیون کرونا در این کشور از ۴ میلیون نفر فراتر رفت و ۹۲ درصد از واجدین شرایط دریافت واکسن (۱۲ سال به بالا) حداقل یک دوز را دریافت کرده اند.

گامهای ثابت و شتابنده دولت قطر پس از موفقیت در واکسیناسیون ۴ میلیون و ۲۳۲ هزار دز واکسن به شهروندان قطری از ابتدای سال جاری، به سمت تکمیل برنامه ملی واکسیناسیون خود در برابر ویروس کرونا پیش می رود.

وزارت بهداشت قطر گفته که ۷۹.۸ درصد از افراد واجد شرایط  (۱۲ سال به بالا) دریافت واکسیناسیون علیه سویه جدید دلتا، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ارقام اعلام شده توسط وزارت بهداشت قطر - در مورد پیشرفت کمپین برنامه ملی واکسیناسیون - نشان دهنده موفقیت استراتژی دولت قطر برای مقابله با همه گیری کرونا است که بر محافظت از همه ساکنان این کشور بدون تبعیض تمرکز کرده و به آنها کمک می کند. مراقبت های پزشکی مناسب و اتخاذ یک سیاست انعطاف پذیر در برداشتن تدریجی محدودیت ها و همچنین کاهش محدودیت ها از تأثیرات اقتصادی و اجتماعی با ارائه حمایت، معافیت ها و مشوق های مالی برای بخش های مختلف اقتصادی در این کشور حکایت دارد.

با شیوع دو گونه جهش یافته ویروس کرونا در قطر، درخواست های رسمی و غیررسمی بر ضرورت حفظ موفقیت های حاصل از استراتژی دولت دوحه صادر شد که در  آن بر پایبندی به اقدامات احتیاطی، محدودیت های اعمال شده و دستورالعمل های صادره توسط سازمانهای دولتی ذیصلاح  و ادامه تسریع در واکسیناسیون علیه ویروس تاکید شده است به ویژه اینکه خطر موج جدید همه گیری هنوز وجود دارد.

کویت

کویت به تازگی به اتباع خارجی اجازه سفر به این کشور را داده، مشروط بر اینکه آنها باید به مدت هفت روز قرنطینه شوند و آزمایش های کرونا را انجام دهند.

واکسیناسیون در کویت به سرعت در حال انجام است و شهروندان کویتی با ملزم شدن به رعایت پروتکل های بهداشتی، تا حدودی از سرعت گسترش ویروس کرونا در این کشور کاسته است.

عربستان

عربستان سعودی از سرگیری مناسک عمره را اعلام کرد، اما پذیرش درخواست های انجام عمره را به دریافت کنندگان واکسن ضدکرونا محدود کرده است.

در همین حال، وزارت آموزش و پرورش این کشور نیز اعلام کرده که دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی که کاملاً واکسینه شده اند، می توانند با شروع سال تحصیلی در ۲۹ آگوست به مدرسه بروند.

مصر

مقامات بهداشت مصر اعلام کرده اند که در حال کار برای تولید واکسن ۱۰۰٪ مصری ضد کرونا با کیفیت و اثربخشی بالا در آینده نزدیک هستند.

«ایمن الخطیب»، نایب رئیس سازمان دارویی مصر، در بیانیه ای اعلام کرد: کار در یک شرکت مصری برای تولید واکسن تأیید شده جهانی «سینواک» آغاز شده است.

وی افزود: به خواست خدا، ما به زودی یک واکسن صددرصد مصری با کیفیت، ایمنی و اثربخشی بالا تولید می کنیم

الخطیب تأکید کرده که مجوز ثبت دارو برای یک دوره ۵ ساله است و در برخی موارد از ۱۰ سال تجاوز می کند، در حالی که مجوز استثنایی اضطراری به مدت ۶ ماه است.

در همین حال یک منبع رسمی در وزارت بهداشت مصر تأکید کرده که موج چهارم ویروس کرونا در این کشور به دلیل جهش سویه "دلتا پلاس" شدیدتر خواهد بود.

وی از شهروندان مصری خواسته تا با ثبت نام در وب سایت واکسناسیون کرونا به محدود کردن شیوع این ویروس و کنترل آن کمک کنند.

این وزارتخانه همچنین ز شهروندان این کشور درخواست نموده تا اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مداوم دستها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون، خشک کردن آنها به خوبی، دور ماندن از مناطق شلوغ و عدم ازدحام را ادامه دهند و افراد با بیماری مزمن یا افراد مسن و زنان باردار نیز مگر در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

لبنان

مدیر بیمارستان رفیق حریری اعلام کرده که این بیمارستان بار دیگر بسیاری از بیماران را که قبلاً واکسینه شده یا مبتلا به کرونا بوده اند، پذیرفته است و شکی نیست که این به دلیل جهش سویه دلتا است.

وی در توئیتی اعلام کرده که تعداد موارد ابتلای روزانه کرونا در لبنان همچنان زیاد است، اگرچه بسیار کمتر از مواردی است که در موج گذشته به آن رسیده ایم.

مدیر بیمارستان رفیق حریری افزوده که مراقبت از بیماران در لبنان مانند سوار شدن بر قایق کوچکی در میان طوفان شدید است، شرایط زندگی و کار غیرقابل تحمل شده و کیفیت مراقبت های بهداشتی همان چیزی نیست که قبلاً رواج داشت.

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان نیز از آغاز موفقیت در کاستن از بحران دارو خبر داده و از شرکت های واردکننده درخواست نموده تا محموله داروهای توقیف شده را ارسال کنند.

این مقام لبنانی از شرکت های واردکننده درخواست نموده که عوامل وارد کننده، علاوه بر انبارهای عمومی دارو تحت نظارت و پیگیری الکترونیکی و میدانی با پشتیبانی بازرسی وزیران و نهادهای نظارتی ذیصلاح قرار گیرند.

سوریه

«حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه نیز اعلام کرده که ما نباید منتظر بروز مشکل باشیم و سپس به دنبال راه حل های آن بگردیم.

وی با بیان این که صدمات ناشی از کرونا در حال افزایش است، تاکید کرده که هنوز هیچ تصمیمی برای قرنطینه سراسری برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سوریه وجود ندارد.

به گفته وزیر بهداشت سوریه، راه حل در پایبندی به اقدامات احتیاطی و سپس جستجوی راه حل های آن است. با وجود افزایش اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه که انتظار می رود در زمستان افزایش یابد، هیچ اقدامی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت ها به دلایل اقتصادی وجود ندارد و بدون شک زیان های اقتصادی مردم مانع اجرای محدودیت های سراسری می شود.

وی افزوده، بخش بهداشت در نتیجه جنگ و تحریم ها آسیب دیده و در صورت گسترش بیماری، ظرفیت پوشش همه شهروندان را نداریم، بنابراین منطقی به نظر می رسد که اقدامات فردی برای جلوگیری از ابتلا انجام شود.

هر چند سوری ها نسبت به برنامه ملی واکسیناسیون استقبال کردند، اما اوضاع اقتصادی و شرایط ناشی از جنگ و تحریم در این کشور روند واکسیناسیون را با کندی مواجه کرده است.

برچسب‌ها کرونا قاره آفریقا یمن سوریه عربستان سعودی کویت خاورمیانه عراق خلیج فارس امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قاره آفریقا یمن کرونا قاره آفریقا یمن سوریه عربستان سعودی کویت خاورمیانه عراق خلیج فارس امارات متحده عربی برنامه ملی واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری ویروس کرونا اعلام کرده وزارت بهداشت محدودیت ها سویه دلتا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار در غزه تاکید کرد که دو طرف باید توافق کنند و فورا آتش‌بس ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که به مدت ۲۰۴ روز ادامه دارد باید متوقف شود زیرا اوضاع انسانی و بهداشتی در آن منطقه وحشتناک و بسیار فاجعه‌بار است.

وی در گفت‌وگو با عربی۲۱ خاطرنشان کرد: مردم غزه از مشکلات متعددی رنج می برند؛ آن‌ها به دلیل بمباران مداوم از گرسنگی، بیماری، ترس، فشار روانی و اندوه شدید به دلیل از دست دادن نزدیکان و یا نامعلوم بودن سرنوشت آن‌ها رنج می‌برند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: بسیاری از مردم به شکل دردناکی مجروح شدند و طبیعتا آن منطقه مشکل کمبود آب شرب و غذا دارد و منجر به بحران گرسنگی شده است، علاوه بر این بیماری های واگیردار و خطرناک به شکل گسترده منتشر شده است.بهداشت غزه ویران شده و کادر فعال در این زمینه به طور دشوار و شبانه روزی فعالیت قهرمانانه‌ای دارد.

وی افزود: بیش از ۲۱ تیم پزشکی و برخی کارگران میدانی در حال خدمات‌رسانی هستند اما این تعداد کافی نیست و آن منطقه نیاز به فعالیت بیشتر دارد. با آلوده شدن آب، افزایش گرما و ازدحام در پناهگاه‌ها بیمارهای واگیردار در غزه گسترش یافته و زنان و کودکان در این شرایط سخت از این بیماری‌ها رنج می‌برند.

هریس گفت: سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰۰ حمله به بخش بهداشت در غزه و کرانه‌باختری ثبت کرد، همچنین کشته شدن صدها نفر از کادر بخش بهداشت ثبت شده است. متأسفانه کار پزشکی نظامی شده است در حالی که همه طرف ها باید به قداست بخش بهداشت و کارکنان آن احترام بگذارند و ما باید برای محافظت از بیماران و بیمارستان ها، پزشکان و امدادگران باقیمانده تلاش کنیم.

وی با اشاره به کمبود مواد غذایی در غزه گفت: زنان باردار نیاز به غذای بیشتر دارند و نوزادان تازه متولد شده به دلیل این مشکلات برای بقا و زنده ماندن می جنگند. کمک ها باید به وسیله کامیون‌ها از طریق مرزها وارد شوند و به تمام نیازمندان در غزه برسد. بزرگ‌ترین مانع در برابر رسیدن کمک‌های انسانی به غزه تداوم جنگ است، عبور کاروان‌ها و رسیدن به تمام مناطق غزه امری دشوار است، علاوه بر این عبور از مراکز ایست بازرسی امری دشوار است و در بسیاری از مواقع کامیون ها به مقصد نمی‌رسند و برگشت می‌خورند.

هریس در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با فاجعه انسانی در غزه مقابله کرد گفت: ساده بگوییم، از طریق آتش‌بس؛ دو طرف باید توافق کنند و فورا آتش‌بس ایجاد شود.

ساعاتی پیش نیز وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌ ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر یا هر ماده جایگزین برای تصفیه آب اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم و اکنون یک فاجعه بهداشتی نوار غزه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد