Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، مجید محمدی به اهداف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و افزود: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت های موردنیاز برای شکل گیری و رشد کسب و کارهای دانش بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان دانش گاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تولید ثروت از علم و تجاری سازی دستاوردهای علمی و مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه ای و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از اهداف این شهرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره انتقال فناوری و تجاری‌سازی اصفهان تعداد واحدهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۵۸۲ شرکت دانش بنیان دانست و بیان کرد: این شهرک از ۶ مرکز نوآوری و شکوفایی، ۳ پارک علم و فناوری، ۸ مرکز رشد تخصصی و یک مرکز علمی و تفریحی کودکان و نوجوانان برخوردار است.

محمدی نرخ موفقیت شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را بیش از ۷۵ درصد اعلام کرد.

وی به ارزیابی شرکت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: شرکت های ما در سال گذشته ۳۷ میلیون صادرات خدمات و محصولات به کشورهای مختلف داشته اند و همچنین گردش مالی شرکت های مستقر ۳۶۵۲ میلیارد تومان، فروش محصولات و خدمات ۱۷۵۸ میلیارد تومان، قراردادهای پژوهشی و فناوری ۸۱۷ میلیارد تومان، و تعداد نیروی انسانی شاغل ۷۵۸۲ نفر بوده است.

محمدی در ادامه تولید تجهیزات بهبود زخم، تخت‌های بیمارستانی، چراغ‌های جراحی، سیستم‌های تصویربرداری با اشعه ایکس، الکتروکاردیوگراف ۳ و ۶ کاناله و دستگاه فشار معکوس برای درمان زخم از سوی شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از پتانسیل‌های صادراتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانست.

وی افزود: ایمپلنت‌ها و پروتزهای پزشکی، مستربچ‌های افزودنی بر پایه PE و PP، سازگار کننده در کامپاندهای پلیمری، نانو افزودنی‌ها، چسب بین لایه‌ای، رنگ‌های خوراکی طبیعی، امولسیون‌های طعمی، امولسیفایر و پایدار کننده غذایی، سیروپ زعفران، طعم دهنده‌های غذایی با منشا طبیعی و روانکارهای صنعتی از دیگر پتانسیل‌های صادراتی این شهرک است.

رئیس اداره انتقال فناوری و تجاری‌سازی اصفهان خدمات و حمایت های شهرک علمی و تحقیقاتی را شامل استقرار، عمومی، مالی و اعتباری، آموزشی، راهبری و مشاوره و فنی و تخصصی اعلام کرد.

محمدی به ارائه خدمات این شهرک در زمینه تامین نیازهای کرونایی کشور، تصریح کرد: تولید روزانه ۵۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو، ۱۵۰ هزار ماسک ۳ لایه و ۷۲ دستگاه و تجهیز از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این شهرک است و همچنین ۱۰ شرکت در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده، ۴ شرکت در زمینه تولید دستگاه‌های ضد عفونی کننده، یک شرکت در زمینه تولید دوربین غیر تماسی تب سنج، ۴ شرکت در زمینه تولید ماسک نانویی بیمارستانی و ۶ شرکت در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی و تنفسی فعال هستند.

کد خبر 5292025 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عیسی زارع پور حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ویروس کرونا فناوری فضایی ایالات متحده امریکا گوگل امنیت سایبری حکمرانی فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هوش مصنوعی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت در زمینه تولید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود