Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم واتر پلوی رعد پدافند گفت: در شرایط فعلی حفظ اسکلت تیم سخت است اما دوست داریم به فعالیت در واترپلو ادامه بدهیم. - اخبار ورزشی -

امید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت کنونی واترپلو در ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و بیماری که وجود دارد فعالیت تیم‌های پایه محدودتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت استخرها کاهش پیدا کرده و استخرهای محدودی هستند که دایر هستند. بخشی از آنها جنبه تمرینی دارند و بخشی جنبه تفریحی دارند.

وی تصریح کرد: معمولا تمرینات تاکتیک واترپلو و شنا به صورت جسته و گریخته در این استخرها انجام می‌شود. تنها تیمی که اکنون به صورت رسمی تمرین می‌کند تیم ملی واترپلو کشورمان است. این تیم برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود تا بتواند نتیجه بهتری نسبت به دوره قبلی بگیرد. همانطور که می‌دانید پس از 44 سال به مقام سوم دست پیدا کردیم و صاحب مدال برنز شدیم.

سرمربی تیم واترپلوی رعد پدافند هوایی ارتش درباره حضور الکساندر چیریچ در واترپلوی ایران گفت:  او ورزشکار موفقی در دوران بازیگری بود و مدال المپیکی هم دارد و در تیم ملی صربستان که مهد واترپلو است، حضور مستمر و چند ساله‌ای داشت. اولین دستاوردی که حضور چیریچ در تیم ملی داشت این بود که آدمی با کوله باری از تجربه وارد مجموعه‌ای شد که مملو از بازیکنان جوان بود و همین به آنها انگیزه داد و باعث شد تا چیرو را الگوی خود قرار بدهند.

زمانی خاطر نشان کرد: روحیه جنگجو بودن با حضور چیرچیچ به  تیم تزریق شده است. تمرینات این رشته بسیار سنگین است و صبر و تحمل زیادی را می‌خواهد و پیشرفتش محسوس نیست. یک نسل را کنار گذاشتیم و نسل جدیدی روی کار آمد. نیاز به چنین روحیه‌ای داشتیم. تاکتیک‌های جدید و به روز وارد واترپلوی ما شد. بزرگترین کمکی که شده نتایج به دست آمده است.

وی افزود: چندین سال نتیجه‌ای که در جاکارتا به دست آمد، به یادگار خواهد ماند. بعد از 44 سال در بازی‌های آسیایی سوم شدیم و دستاورد بزرگی بود. واترپلوی ما به پوئن مثبتی رسید. دوباره واترپلو شناخته شد. بعد از قهرمانی در ایران با مربی ایرانی، دیگر شاهد چنین موفقیتی نبودیم تا چیرو آمد و حالاحالاها با این عنوان می‌توانیم خود را به مردم معرفی کنیم.

سرمربی تیم واترپلوی رعد پدافند هوایی ارتش درباره آخرین وضعیت لیگ برتر واترپلو با توجه به شرایط موجود بیان داشت: لیگ واترپلو آخرین دوره‌اش در آغاز شیوع کرونا برگزار شد. واترپلو دارای یکی از باسابقه‌ترین لیگ‌‌های کشور است. لیگ خوبی بود. به محض فراگیری کرونا لیگ تمام شد و ما به پیک‌های مختلف کرونا رسیدیم و مسابقات یکی پس از دیگری کنسل شد و عقب افتاد.

زمانی تصریح کرد: در اسفند 99 به هر ترتیبی بود فصل جدید لیگ برگزار شد. لیگ 6 روزه‌ای بود که به انجام رسید و تنها حسنی که داشت پیوسته ماندن این لیگ باقدمت بود. واترپلو تا حدودی زنده ماند و بازیکنان ملی انتفاعی از این مساله بردند. تنها منبع درآمد همین قراردادهای لیگ بود. اگر می‌بینید خیلی از ورزشکاران ملی رو به آموزش آورده‌اند، برای گذران امور زندگی است. با این وجود دو، سه تیم قرارداد حرفه‌ای پرداخت کردند و امسال هم دریافتی داشتند.

وی درباره زمان برگزاری فصل جدید لیگ برتر تصریح کرد: تا وضعیت کرونا بهتر می‌شود برنامه‌ریزی برای آغاز فصل جدید می‌شود ولی بلافاصله پیک بعدی از راه می‌رسد و برنامه‌ها به تعویق می‌افتد. لیگ برتر و لیگ دسته اول و زیر 17 ساله‌ها و همینطور لیگ شنای آب های آزاد برنامه‌ریزی شده بود و تیم‌ها ثبت نام هم کردند و قرار بود شهریور آغاز شود، اما رقابت‌ها کنسل شد. محدودیت در تردد بین شهری داریم. هزینه‌های بسیار زیاد تست کرونا و اقدامات برگزاری مسابقات هم هست. از طرفی اسپانسرها به دلیل اینکه تماشاگر امکان حضور و تماشای مسابقات را ندارد استقبال چندانی نمی کند و شرایط دشوارتر از قبل می‌شود.

سرمربی تیم رعد پدافند هوایی درباره سابقه این تیم در واترپلوی کشور اذعان داشت: تیم پدافند چند سال پیش در لیگ دسته یک کارش را شروع کرد. اولین دوره‌ای که شرکت کردیم و لازم است از اقای طیران یاد کنم که با ایشان استارت خورد و تیم در رتبه هفتم یا هشتم ایستاد. سال بعد من و پیروزخواه که کاپیتان تیم ملی بود کار را ادامه دادیم و دوم شدیم و سهمیه حضور در لیگ برتر را به دست آوردیم.

زمان ادامه داد: به دلیل اینکه نماینده نظامی دیگری در لیگ برتر بود باز به لیگ یک برگشتیم. به عنوان سومی رسیدیم و تصمیم بر این شد که برای دوره بعدی به لیگ برتر بیاییم. تصمیم سرهنگ محمد صانعی(مدیرکل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش) و رضا قلیچی(سرپرست تیم) این بود که با قدرت در لیگ برتر شرکت داشته باشیم. در فصل اول چهارم شدیم و مدعی عنوان قهرمانی بودیم. چهارم شدنمان به خاطر کمبود تجربه بود و اینکه آگاهی لازم نسبت به شرایط لیگ برتر نداشتیم. سال بعد شرایط سربازی کمک کرد تا تیم جوانی داشته باشیم. لیگ ناتمام ماند و درمراحل آخر و در پلی‌آف باقی ماند. تقریبا ما در جایگاه چهارم یا پنجم قرار گرفت. 

وی همچنین گفت: سال 99 تیم قدرتمندی تشکیل دادیم که اسکلت تیم ملی بود. تیم هماهنگ و خوبی داشتیم. چندین مرحله آماده‌سازی داشتیم و  کارشناسان ما را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند ولی مسائلی پیش آمد که بازگو کردنش زیاد کمک نمی‌کند. چند بازی با تصمیم کمیته کمیته فنی و مسائلی که مربوط به آزمایش کرونا می‌شد بدون برگزاری بازی نتیجه را واگذار کردیم و به بازی رده بندی رفتیم. در آنجا با 16 یا 17 گل اختلاف به برتری رسیدیم و سومی لیگ را به دست آوردیم.

زمانی درباره آخرین وضعیت باشگاه رعد پدافند و ادامه فعالیتش در واترپلو گفت: اسکلت نفرات ملی که سابقه حضور در رقابت‌های آسیایی را دارند و مدال‌هایی را هم به دست آوردند در تیم رعد پدافند حضور دارند و در حال گذراندن خدمت سربازی هستند. هم‌اکنون تمرینات شنای بازیکنان زیر نظر حامد رضاخانی پیگیری می‌شود. همچنین تمرینات تیم زیر نظر رضا قلیچی در حال برنامه‌ریزی است که چقدر کار بدنسازی و شنایی انجام دهیم.

سرمربی تیم واترپلوی رعد پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: تقریبا ماهی یک بار اردوی یک هفته‌ای داریم و تمرین می‌کنیم. بقیه زمان‌ها هم بازیکنان در شهرهای خودشان تمرینات را دنبال می‌کنند. می‌خواهیم اگر شرایط مهیا شد از عنوان سومی دفاع کنیم و یا برای کسب مقام بهتر تلاش داشته باشیم.

سرمربی تیم رعد پدافند در پایان اذعان داشت: دوست داریم به فعالیت در لیگ برتر واترپلو ادامه دهیم. در شرایط فعلی حفظ تیم بسیار مشکل است. محدودیت‌ها و عدم برگزاری مسابقات، برنامه‌ریزی خاصی را می‌طلبد. می‌خواهیم با فدراسیون و سازمان لیگ تعامل داشته باشیم و در لیگ حضور داشته باشیم و به ورزشکاران سرباز کمک کنیم. قبل از جنبه قهرمانی، باشگاه رعد پدافند سعی دارد در ورزش همگانی و قهرمانی به ورزشکاران و پرنسلش کمک کند. رعد پدافند در تیم‌های مخالف و در رشته‌های محتلف عنوان‌دار است و همیشه یک تیم جوان و مدعی بوده است. امیدوارم همچنان واترپلو و رعد پدافند در کنار هم به اعتلای ورزش کشور و واترپلو کمک کنند و مساعدت‌های لازم در این راه انجام شود.

علی‌نژاد: کار بزرگ واترپلو در بازی‌های آسیایی می‌تواند تکرار شود

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واترپلو واترپلو رعد پدافند هوایی ارتش برنامه ریزی داشته باشیم لیگ برتر سرمربی تیم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: با صدور مجوز فصل پنجم کاوش از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، هیأت باستان‌شناسی به منظور کاوش علمی و نجات‌بخشی در محل محوطه تاریخی جوبجی حضور یافت که به دنبال آن، کاوش کاملاً علمی باحضور کارشناسان متخصص باستان‌شناس و مرمت‌گر انجام شد که حاصل این کاوش‌ها کشف تعدادی تابوت بود که در بعضی از آن‌ها بقایای اسکلت انسانی وجود داشت.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: از همین‌رو، با حضور کارشناس مرمت‌گر در هیأت، اقدامات علمی و مرمتی اولیه روی تابوت‌ها و اسکلت‌ها انجام شد و سپس با ساماندهی اصولی، همه تابوت‌ها به منظور اقدامات بعدی از جمله مستندنگاری و مرمت، به کارگاه و آزمایشگاه پایگاه میراث‌جهانی منتقل شدند که در محیط آزمایشگاهی و کاملاً علمی مطالعات و اقدامات حفاظتی انجام شد و در حال حاضر نیز این تابوت‌ها در انبار قرار دارند و به محض راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی رامهرمز، همه اشیاء و تابوت‌ها به موزه رامهرمز انتقال خواهند یافت.

او افزود: از آغاز کار دولت سیزدهم، حفظ و حراست از اموال و اشیای ملی در اولویت کار میراث‌فرهنگی قرار گرفته و در سال جدید هم به منظور ساماندهی این تابوت‌ها و نیز اشیا و اموال فرهنگی پنج شهرستان دیگر، تأمین اعتبار انجام داده‌ایم.

حسینی با اشاره به ویدیوی منتشر شده در خصوص نابودی اسکلت های کشف شده در جوبجی گفت: بعد از گذشت پنج سال دوباره این فیلم که در زمان خود پاسخ داده شده بود را بازپخش شده است.

او افزود: در هر هیأت کاوش باستان‌شناسی حداقل یک نفر مرمت‌گر و یک نفر استخوان‌شناس وجود دارد که اقدامات و موارد حفاظتی اولیه را روی اشیاءِ مکشوف انجام می‌دهند.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان بیان کرد: اشیا و اموال حاصل از کاوش‌های جوبجی در محل استاندارد و مخزن امن قرار دارند، بخش از کشفیات هم در مجهزترین آزمایشگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور توسط کارشناسان مرتبط و مجرب در دست بررسی هستند.

کد خبر 6092965

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال