Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد همه روزه حادثه های تلخی را در خود می‌بینند و چه بسیار خانواده‌هایی که به دلیل استاندارد نبودن این جاده‌ها و داغدار شده و فرزندان خود را از دست دادند.

یکی از آخرین نمونه‌های این تصادفات مرگبار در محور کمربندی یاسوج اتفاق افتاد کلیپی که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد جوانی که زنده زنده پشت فرمان پژو ۴۰۵ و در آتش سوخت و از دست کسی کاری برنیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها جان خود را از دست داد در آن سوی تصادف جوانی از اهالی دهستان مختار که نان آور خانواده بود در پشت خودروی وانت بار در جاده کج و معوج کمربندی یاسوج جان خود را از دست داد و معلوم نیست سرنوشت خانواده بعد از مرگ نان‌آور چه خواهد شد.

علی‌رغم کم کاری‌های دولت تدبیر در پروژه‌های عمرانی خوشبختانه در دوره مدیریت کنونی استان به همت استاندار و معاون عمرانی برخی پروژه‌های مهم و حیاتی وارد مدار اجرایی و عملیاتی شد که از جمله آنها می‌توان به محور کمربندی یاسوج اشاره کرد.

جاده‌ای باریک و غیر استاندارد که روزانه هزاران تردد خودرویی در آن صورت می‌گیرد و البته تاکنون ده‌ها و بلکه صدها خانوار را عزادار کرده است.

در همین خصوص کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصادفات و تلفات جاده‌ای در این محور و اقدام ضربتی که به همراه استاندار برای رفع هر چه سریعتر مشکل انجام داده اظهار کرد: به همراه استاندار بنای کار و اولویت را ترمیم چهار محور مرگبار استان قرار دادیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولین محور کمربندی یاسوج بود که از محل اعتبارات ملی ۸ میلیارد تومان پول نقد گرفتیم و تحویل راه و شهرسازی دادیم که ۵ میلیارد تومان آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته و پیمانکار قول داده که از محل پلیس راه تا پل روستای مختار ظرف سه ماه تکمیل شود.

وی گفت: خوشبختانه پیمانکار عملکرد خوبی در این خصوص داشته محوری که در سال‌های اخیر یازده و نیم درصد از کل تصادفات منجر به تلفات انسانی در جاده‌های استان مربوط به همین محور بوده است.

حاجی‌زاده در ادامه گفت: از دیگر پروژه‌های 4 گانه دارای اولویت محور تنگ چویل بوده و دیگری محور دهدشت به سوق و دست آخر از تونل گل زردون تا پایان چهار خطه که خوشبختانه اعتبارات ملی آنها اخذ شده و فعال هستند و تنها یکی از آنها  معارض داشته و در حال رفع معارضات آن هستیم.

به گزارش فارس؛ اما اکنون در محور شریانی کمربندی یاسوج پیمانکار به صخره سخت معارض برخورد کرده معارضی که این بار نه مردم بلکه دستگاه‌های دولتی هستند.

برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله محیط زیست و آب و برق و مخابرات و گاز محدودیت‌هایی را در راه اجرای سریع این محور ایجاد کرده‌اند؛ این محدودیت‌ها در حالی است که ماشین‌آلات راهسازی به صورت شبانه‌روزی در محور کمربندی در حال فعالیت هستند و عابران این جاده به خوبی تلاش صورت گرفته را با چشم خود می‌بینند و احساس می‌کنند.

آنگونه که شنیده شده پیمانکار به دنبال راه‌اندازی کارخانه سیار تولید شن و ماسه و همچنین آسفالت برای تکمیل هر چه سریعتر این جاده است تا پس از اتمام عملیات در این محدوده آن را  جمع آوری کرده و به محل دیگری انتقال دهد کاری که در همه جای کشور مرسوم و متداول است اما دستگاه‌های دولتی ممانعت کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ وقتی پیمانکار خود را متعهد کرده که پس از اتمام عملیات اجرای کمربندی کارخانه آسفالت و شن و ماسه را به نقطه دیگری انتقال خواهد داد دلیل مخالفت و زیر بار نرفتن دستگاه‌ها معلوم نیست.

از سوی دیگر برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز که خودشان در آیین کلنگ زنی این محور حضور داشتند اکنون در راه ساخت هر چه سریع‌تر سد راه شده و سنگ‌اندازی می‌کنند.!

جای سؤال از مسئولان استانی این است که چرا قبل از آغاز یک پروژه برای مشکلات پیش رو چاره اندیشی نمی‌شود تا پروژه‌ها زخمی و نیمه تمام به بهانه داشتن معارض به حال خود رها نشوند.

اما در همین زمینه کیامرث حاجی زاده به فارس گفت: محور کمربندی یاسوج برای ما و همه مردم استان اهمیت زیادی دارد به عبارتی همه آنهایی که رفت و آمد می‌کنند خواهان ترمیم و تعریض آن هستند.

وی گفت: قطعاً در جلسه‌ای که طی یکی دو روز آینده با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد و همه مشکلات بررسی می‌شود تا ساخت محور بدون مشکل ادامه پیدا کند.

به گزارش فارس؛ ساخت و تکمیل و ترمیم این جاده چنان برای استان اهمیت دارد که تاکنون پلیس بارهای بار به کرات به مسئولان استانی هشدار داده که در صورت باقی ماندن محور کمربندی به حالت فعلی باید منتظر مرگ و میرها و تلفات انسانی بیش از گذشته در این محور بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج مرگ پروژه های عمرانی مدیریت محور کمربندی یاسوج دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌ فارس است.

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل طرح‌های راهسازی اعتبارات لازم به طرح جاده وفاق در جنوب استان بوشهر تخصیص یافته است که ضمن قدردانی از حمایت استاندار مبلغ 103 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

باربرز  ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: از ناحیه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی مبلغ 23 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که امیدواریم با همکاری خوب شورای راهبردی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم جاده وفاق را کاهش مسیر دیر به کنگان دانست و تصریح کرد: با تکمیل جاده وفاق مسیر 25 کیلومتری بنادر دیر و کنگان به 8 کیلومتر کاهش می‌یابد و نقش مهمی در خروج شهرستان دیر از بن بست دارد.

فرماندار دیر پروژه جاده وفاق را دروازه اتصال جنوب کشور از ساحل به مرکز استان بوشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این پروژه در آینده نزدیک به طول حدود 4 کیلومتر افتتاح می‌شود.

باربرز  با بیان اینکه جاده وفاق از سمت بندر کنگان 3 کیلومتر آماده آسفالت است، گفت: از سمت شهرستان دیر نیز 1.1 کیلومتر آسفالت شده و 800 متر دیگر آماده آسفالت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد