Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:20:09 GMT

خبری از کاهش فوتی‌های کرونا در استان کرمان نیست

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۱۳۱۸

خبری از کاهش فوتی‌های کرونا در استان کرمان نیست

گروه استان‌ها- با وجودی که چند روزی است شیوع افسارگسیخته کرونا در استان کرمان متوقف شده اما هنوز خبری از کاهش فوتی‌های کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، با وجودی که چند روزی است شیوع افسارگسیخته کرونا در بزرگترین استان کشور متوقف شده و روند ثابتی را در پیش گرفته است اما مسئولان و کارشناسان این ثبات را شکننده و خطر احتمال از سرگیری مجدد آن را با کوچکترین سهل‌انگاری و ساده انگاری قطعی ‌می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمان در موج پنجم کرونا هفته‌های سخت و پرالتهابی را پشت سرگذاشت اما از ابتدای این هفته و با اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی، وضعیت استان کرمان قدری بهتر شده است هر چند هنوز هم خبری از شهرهای زرد و آبی در نقشه کرمان نیست.

مردم استان کرمان چیزی نزدیک به 14 هفته سخت را در موج پنجم کرونا کرونا طی کردند و در این مدت در استان کرمان روزهای سخت زیادی را شاهد بودیم؛ تعداد زیادی از تخت‌های بیمارستانی استان اشغال، تعداد زیادی از هم استانی‌ها درگیر، عده زیادی راهی بیمارستان شده و متأسفانه تعداد قابل توجهی فوتی‌های کرونا را شاهد بودیم.

پیک پنجم کرونا در استان کرمان قدری آرام گرفته با این وجود آمار بستری‌های قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بیش از هزار نفر است و دلتا ویروس در شبانه روز گذشته بیش از 140 بیمار کرونایی دیگر را راهی بیمارستان‌ها کرده است.

زینی‌وند استاندار کرمان علت طولانی شدن پیک پنجم در استان کرمان را گستردگی استان و همجواری با استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس عنوان کرده و اظهار داشت: با وجود روند افزایشی مبتلایان کرونا در استان کرمان در موج پنجم اما آمار فوتی‌های کرونای استان به نسبت بستری‌ها، در کشور پایین است.

وی با بیان اینکه کرمان جزو استان‌های پیشرو کشور در واکسیناسیون کرونا است گفت: حدود 30 درصد جمعیت بالای 18 سال استان یک دوز یا دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

بستری بیش از 1000 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 8 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 571 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 43 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 174 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 66 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 154 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 144 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 35 هزار و 689 مورد رسیده است.

وی به فوت 23 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 237 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 682 هزار و 636 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 308 هزار و 96 مورد است.

روند واکسیناسیون در استان کرمان خوب است

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از ورود محموله جدید واکسن و توزیع بین مراکز واکسیناسیون کرمان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون کمبودی در تزریق واکسن نوبت دوم کرونا در کرمان نداشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 136 هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد 682 هزار و 636 دوز واکسن در نوبت اول و 308 هزار و 96 دوز واکسن برای نوبت دوم تزریق شده است.

رشیدی نژاد با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان خوب است ادامه داد: اکثر واکسن‌هایی که به استان وارد و توزیع شده مربوط به افرادی است که باید نوبت دوم را دریافت کنند و تعدادی هم برای نوبت اولی‌های گروه‌های هدف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ظرفیت استان برای واکسیناسیون ظرفیت مناسبی است و ما می‌توانیم روزانه در کل استان تقریباً بین 35 هزار تا 40 هزار واکسن را تزریق کنیم و اگر واکسن به مقدار کافی در اختیار ما قرار دهند این موضوع ظرفیت سازی شده است.

روند واکسیناسیون در سیرجان سرعت می‌گیرد

محمد موقری‌پور معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته میزان بستری‌ها و آمار بیمار سرپایی کرونا در این شهرستان بسیار زیاد بود اظهار داشت: روند شیوع بیماری در این شهرستان قدری بهتر شده و از روز گذشته و در رنگ‌بندی جدید، شهرستان سیرجان نارنجی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون نیز در این شهرستان خوب است و روزانه دو تا سه هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق می‌شود گفت: در روزها بعد روند واکسیناسیون در این شهرستان افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه استقبال مردم سیرجان از تزریق واکسن کرونا خوب است افزود: افراد واجد شرایط می‌توانند براساس فراخوان وزارت بهداشت در سامانه ثبت نام کنند.

14 هفته سهمگین کرونایی در استان کرمان؛ هر ساعت یک فوتی کرونا در بزرگ‌ترین استان کشورستاد ملی کرونا با واردات واکسن توسط شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان موافقت کردنشانه‌ای از مهار موج پنجم کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور نیست/ واکسیناسیون کرونا در کرمان سرعت می‌گیرد

70 درصد فرهنگیان استان کرمان در مقابل کرونا واکسینه شدند

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه تاکنون حدود 70 درصد فرهنگیان استان کرمان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند گفت: تاکنون بیش از 27 هزار و 500 نفر در آموزش و پرورش استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه داوطلبان دریافت واکسن کرونا برای ثبت نام می‌توانند به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند افزود: واکسیناسیون فرهنگیان در شهر کرمان در مجتمع سعادت، واقع در میدان علی ابن ابی طالب (فابریک) و سالن ورزشی شهید سام نژاد واقع در خیابان نماز انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیمارستان های استان کرونا در استان کرمان روند واکسیناسیون استان کرمان فوتی های کرونا کرونا در بزرگ واکسن کرونا پنجم کرونا استان کشور دوز واکسن موج پنجم نوبت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است

ایتنا - سازمان جهانی بهداشت گزارشی را منتشر کرده است که تأیید می‌کند بین همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش نرخ چاقی کودکان ارتباط وجود دارد.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، یافته‌های این مطالعه که روی ۵۰ هزار کودک در ۱۷ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ انجام شده است نشان می‌دهد شیوع کرونا منجر به زمان شرکت کودکان در فعالیت بدنی، صرف زمان بیشتر پای صفحه نمایش‌های الکترونیکی و در نتیجه افزایش چاقی کودکان در سراسر اروپا شده است.

این سازمان می‌گوید این چاقی در پسران و دختران ۷ تا ۹ ساله شایع بوده است.

این مطالعه نشان داد که در طول مدت همه‌گیری و قرنطینه‌های ناشی از آن، بیش از یک سوم از کودکان (۳۶ درصد) زمان بیشتری را برای حضور آنلاین، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون در روزهای هفته گذرانده‌اند.

۳۴ درصد از کودکان ۷ تا ۹ ساله نیز در روزهای شنبه و یکشنبه زمان این فعالیت‌های خود را افزایش دادند.

طبق یافته‌های منتشره، تقریباً یک سوم (۲۸ درصد) از کودکان به طور قابل توجهی زمان کمتری را در فعالیت‌های خارج از منزل در طول هفته و تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) زمان کمتری را در تعطیلات آخر هفته در خارج از منزل گذرانده‌اند.

با این حال همه نتایج این تحقیق تلخ نیست. برخی از جنبه‌های مثبت همه‌گیری کووید-۱۹ این بوده که تقریباً یک سوم (۳۰٪) خانواده‌ها افزایش در تهیه غذاهای خانگی را گزارش کردند. امری که نشان از مصرف غذاهای سالم‌تر به جای غذاهای فرآوری شده و حاوی درصد بیشتری نمک و شکر بوده است.

 

۲۹ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به عنوان یک خانواده با هم غذا می‌خورده‌اند و ۲۶ درصد نیز گفته‌اند هم‌اکنون نیز به برخی عادات شکل‌گرفته در طول همه‌گیری از جمله آشپزی و پختن غذا با فرزندان خود ادامه می‌دهند.

دکتر کرملین ویکراماسینگ، مشاور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در امور تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، در این باره گفت: «چشم‌اندازی که این گزارش ترسیم می‌کند بسیار ظریف است؛ در برخی کشورها تغییرات مثبتی رخ داده است مانند اینکه خانواده‌ها بیشتر با هم غذا می‌خورند، اما یافته‌های نگران‌کننده‌ای نیز وجود دارد از جمله افزایش عادات غذایی ناسالم و زمان بی‌تحرکی.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم این روندها را نادیده بگیریم. امیدوارم این گزارش زنگ خطری را به صدا درآورد و ما را وادار به انجام اقدامات فوری برای بهبود الگوهای تغذیه و فعالیت بدنی کند.»

دکتر آنا ریتو، رئیس مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تغذیه و چاقی کودکان، نیز گفت: «این مطالعه و یافته‌های آن اولین دیدگاه در نوع خود را از پیامدهای جسمی و روانی همه‌گیری برای کودکان مدرسه‌ای با تمرکز بر بیماری طولانی‌مدت و پرخطر چاقی به ما می‌دهد.»

وی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است اضافه کرد: «اطلاع‌رسانی به کشورهای عضو درباره شواهد ملموس از پیامدهای مشکل‌ساز تغییرات رفتاری مبتنی بر بیماری همه‌گیر جهانی، ما را قادر می‌سازد تا با استراتژی بهتر و همدلی بیشتری برای بحران‌های بهداشتی آینده آماده شویم.»

پیش از این نیز گزارش شده بود که کووید-۱۹ با تاخیر رشد در کودکان صفر تا ۵ ساله مرتبط است.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد