Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برخورد احترام‌آمیز با مهاجران افغانی در مرز‌های ایران، گفت: روزانه به‌صورت متوسط دو هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

سردار جلال ستاره ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: با توجه به طراحی توطئه‌های جدید از سوی آمریکا با همکاری ایادی آنان در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باید باید مراقب ترفند‌های آنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: برای حفظ امنیت خلیج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را یکی از اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا باید همه کشور‌های منطقه در این عرصه فعالیت کنند.

ستاره، با اشاره به شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت ساکنان این کشور به کشور‌های مختلف تصریح کرد: در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته تعدادی از مردم ستم‌دیده افغانستان برای ورود به جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی مراجعه می‌کنند که با کمال تکریم و احترام با اتباع افغانی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه خودمان را در درد و رنج مردم افغانستان شریک می‌دانیم و احساس همدردی می‌کنیم گفت: از افغانستانی‌ها تقاضا می‌شود بدون توجه به تبلیغات دیگران به مرز‌ها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا مشکلاتشان برطرف شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مهاجران افغانی به مرز‌های ایران مراجعه می‌کنند با کمال تکریم و احترام با آنان برخورد می‌شود و بیشتر به کشور خودشان برگردانده می‌شوند گفت: روزانه شاید به‌صورت متوسط ۲ هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

ستاره، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت و دلاورمردی جایگاه مهمی در کشور دارد افزود: مردم دلوار استان بوشهر به فرماندهی سردار رئیسعلی دلواری در تاریخ ایران برجسته‌ترین مقاومت در برابر استعمارگران انجام داده‌اند که نشان از جایگاه استان در عرصه مقابله با استکبار و استعمار است.

وی با بیان اینکه مرزبانی ناجا از هر طرحی برای تامین معیشت مردم ساحل‌نشین استقبال می‌کند گفت: در این راستا چند طرح و برنامه مورد توجه مرزبانی ناجا قرار دارد که ساماندهی شناور‌ها سفاری و تجاری از آن جمله است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا فعال شدن تعاونی لنج‌داران تجاری و سفری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای توجه بیشتر به شناور‌های سنتی در بنادر باید به بخشی از صادرات و واردات کالا‌ها به تعاونی لنج‌داران واگذار شود.

ستاره تجمیع بنادر را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه به فاصله هر ۸ مایل دریایی یک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل این حجم حوضچه قدری مشکل است باید بنادر تجمیع شود تا خدمات به شناور‌ها و فعالیت شناور‌های تجاری در تخلیه و بارگیری کالا افزایش یابد.

وی باتاکید بر حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس، افزایش طرح‌های آبزی‌پروری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید شناور‌های صیادی در راستای حفظ ذخایر آبزیان ساماندهی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 افغانستان مرزبانی ناجا مهاجران افغانستانی مهاجران افغانستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جانشین فرمانده مرزبانی ناجا مراجعه می کنند خلیج فارس مرز ها شناور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان