Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – روز پنجم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقابت‌های تیراندازی با کمان و بسکتبال با ویلچر برای نمایندگان کشورمان آغاز شد که تیم ملی ایران به مصاف بریتانیا رفت و مغلوب حریف قدرتمند خود شد، اما در رشته جودوی نابینایان و کم‌بینایان وحید نوری و محمدرضا خیرالله‌زاده دو نماینده کشورمان با برتری مقابل حریفان دو مدال ارزشمند طلا را برای کاروان سردار دل‌ها به ارمغان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری در پارادوومیدانی و صلحی‌پور هم در پاراوزنه‌برداری موفق به کسب مدال‌های نقره برای ایران شدند.

صعود عسگری با برتری مقابل حریف اسپانیایی

فرزانه عسگری کماندار کشورمان از ساعت ۹ صبح امروز (یکشنبه، به وقت محلی) در سایت تیراندازی با کمان یومه‌نوشیما و در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۳۴ به برتری رسید.

عسگری در راند اول با یک امتیاز اختلاف تن به شکست داد، اما در راند دوم با پنج امتیاز اختلاف به برتری رسید. پس از برتری ۲۸ بر ۲۷ عسگری در راند سوم، راند چهارم به تساوی ۲۸ – ۲۸ انجامید.

این مسابقه در راند پنجم نیز به برتری ۲۷ بر ۲۶ عسگری انجامید تا او در مجموع به پیروزی ۱۴۰ بر ۱۳۴ رسیده و به جمع نفرات برتر رقابت‌های کامپوند انفرادی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه پیدا کند.

 

 

عسگری: هدفم رسیدن به مدال المپیک است  

فرزانه عسگری پس از برتری مقابل کارمن روبیو از اسپانیا در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: این اولین مسابقه من در مرحله حذفی بود و تلاشم بر این بود که به پیروزی برسم و خوشبختانه به این هدف رسیدم.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در مسابقه بعدی‌اش به برتری برسد و با سربلندی از میدان خارج شود، خاطر نشان کرد: در این مسابقات بهترین‌های کامپوند جهان حضور دارند، اما ویژگی مسابقات تیر و کمان به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و من سعی می‌کنم در این مسابقات بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشم.

کماندار پارالمپیکی کشورمان همچنین یادآور شد: این اولین پارالمپیک من است و تاکنون تنها در مسابقات جهانی و آسیایی حاضر بوده‌ام. پیش‌بینی و هدف خودم در این مسابقات رفتن روی سکوست و اگر لطف خدا شامل حالم شود، نتیجه زحماتم را خواهم دید.

*شکست بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در چهارمین بازی خود در پارالمپیک با نتیجه ۶۹ بر ۵۷ برابر تیم قدرتمند بریتانیا شکست خورد.

آقاکوچکی: بازی به بازی بهتر شدیم 

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران درباره بازی مقابل انگلیس گفت: بازی سخت و دشوار اما بسیار خوبی بود. به نظرم بازیکنان ما نهایت تلاس خود را کردند و به نظرم عملکرد بهتری نسبت به بازی قبل داشتیم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: بازی به بازی بهتر شدیم. در بازی اول مقابل استرالیا بسیار بد بودیم اما در مصاف با آمریکا فقط ۱۰ دقیقه اول را بد بازی کردیم. امروز هم نسبت به بازی‌های قبل هم بهتر بودیم. در واقع هیچ یک از بازی‌های تیم ایران شبیه به بازی قبل نبود و بازی به بازی رشد کردیم. 

او با بیان اینکه کم تجربگی به این تیم آسیب می‌زند، تاکید کرد: در این مسابقه حداقل ۱۰ امتیاز را زیر سبد از دست دادیم. مشکلی که در بازی‌های قبل هم وجود داشت و من فکر می‌کنم استرسی که بازیکنان جوان تیم دارند، باعث از دست رفتن امتیازات شد. امیدوارم با مسابقاتی که در این دور گروهی برگزار کردیم، مقابل آلمان شرایط از این هم بهتر هم باشد.

 

دونده ایران از رسیدن به فینال بازماند

مسابقات دو ۱۰ متر -۱۳ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز یکشنبه در استادیوم المپیک توکیو برگزار شد.

در این مسابقات وحید علی نجیمی دونده ایران درمرحله گروهی با زمان ۱۱ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد، اما نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. 

در این مرحله ورزشکار الجزایر با زمان ۱۰:۵۹ اول شد. علاوه بر این ورزشکار، نفراتی از کشورهای نامیبیا، کلمبیا، استرالیا، ایرلند و آمریکا هم راهی فینال شدند.

مختاری صاحب مدال نقره شد

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در ماده پرتاب وزنه ۵۳ که در استادیوم المپیک توکیو جریان دارد، امروز علیرضا مختاری نماینده ایران با هشت حریف از کشور‌های دیگر رقابت کرد و با پرتاب ۸ متر و ۴۸ سانتی متر صاحب مدال نقره شد.

در این ماده الوین آستانوف از آذربایجان با پرتاب ۸ متر و ۷۷ سانتی متر قهرمان شد و رکورد پارالمپیک را ۵ سانتی متر ارتقا داد. آلس کیسی از جمهوری چک هم با ۸ متر و ۲۵ سانتی متر عنوان سوم را از آن خود کرد.

مختاری در حرکت نخست خود وزنه را ۷ متر و ۸۶ سانتی متر پرتاب کرد و پرتاب دوم او خطا شد. این ورزشکار در پرتاب سوم خود دست به کار بزرگی زد و وزنه را به طول ۸ متر و ۴۸ سانتی متر انداخت.

پرتاب چهارم مختاری کمتر از حرکت سوم بود و وزنه او ۸ متر و ۳۶ سانتی متر را طی کرد. حرکت پنجم مختاری خطا شد و پرتاب پنجم به میزان ۶ متر و ۸۶ سانتی متر کمتر از تمام حرکت‌ها بود. به این ترتیب مختاری ۸ متر و ۴۸ سانتی‌متر بهترین پرتاب خود را انجام داد.

رکورد جهانی این ماده در اختیار آندره روچا از برزیل با ۸ متر و ۸۳ سانتی‌متر است.

 رکورد پارالمپیک هم با ۸ متر و ۷۲ سانتی‌متر در اختیار مائورو دخسوس از مکزیک بود، اما الوین آستانوف امروز این رکورد را ۵ سانتی متر ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

مختاری: مدالم را به روح پدر و مادرم تقدیم می‌کنم/ امیدوارم مردم از من راضی باشند

علیرضا مختاری همامی در خصوص کسب مدال نقره گفت: در ابتدا باید بگویم که شرمنده مردم ایران شدم و دوست داشتم مدال خوشرنگ تری کسب کنم با این حال تمام تلاش خودم را انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه در طول برگزاری بازی‌های پارالمپیک ریو مادر خود را از دست داد، اظهار داشت: متاسفانه در حین برگزاری پارالمپیک قبل، مادرم به رحمت خدا رفت و هشت ماه پس از آن هم پدرم را از دست دادم و جایشان خیلی خالی بود. دوست داشتم آنها بودند و این موفقیت‌ها را می‌دیدند. دوست دارم این مدال نقره را به روح این دو عزیز و مردم خوب کشورم تقدیم کنم. 

مختاری در ادامه گفت: ورزشکار آذربایجان در یک کلاس بالاتر بود اما در این ماده شرکت کرد. من پیش از این ۸ متر و ۷۳ سانتیمتر هم پرتاب کردم اما اینجا شرایط متفاوت بود. امیدوارم مردم از من راضی باشند.

 

رضایی: عملکردمان از ریو بهتر خواهد بود/ پرتاب مختاری رضایت بخش بود

بهمن رضایی، سرمربی تیم دوومیدانی، ابراز امیدواری کرد عملکرد پارادوومیدانی‌کاران در توکیو بهتر از دوره پیشین بازی‌ها باشد.

ایران در ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب یک مدال طلا، شش نقره و پنج برنز شد. رضایی نسبت به عملکرد ورزشکاران در این دوره از بازی‌ها خوشبین‌تر است.

وی گفت: ما با ۱۶ ورزشکار که شامل ۱۲ ورزشکار مرد و چهار خانم هستند در این بازی‌ها شرکت کرده ایم که چهار ورزشکار ما به صورت حمایتی در توکیو شرکت کرده اند. اما ۱۲ ورزشکار دیگر شانس موفقیت دارند. کمیتهملی پارالمییک نگاه حمایتی به چهار ورزشکار دارد.

رضایی گفت: امیدوارم تمامی بچه‌های ما موفق باشند اما در کل نظرم این است که می توانیم عملکرد بهتری نسبت به پارالمپیک ریو داشته باشیم. سعید افروز در ۳۴ نیزه، حامد امیری ۵۴ نیزه، صادق بیت سیاح ۴۱ نیزه و آقای مهدی اولاد که جزو ورزشکاران نابینایان و کم بینایان هستند در این بازی ها مدال بیاورند.

وی در خصوص عملکرد علیرضا مختاری گفت: با توجه به اینکه مختاری رکوردهای کمتری داشت و فقط در جاکارتا بالاتر از این رکورد زده بود، نسبت به عملکرد وی رضایت داریم. مختاری در چهار رکوردگیری قبلی به این رکورد نرسیده بود و برای همین رضایت داریم از پرتاب این ورزشکار.

نوری: مبارزه سنگینی در نیمه‌نهایی داشتم

وحید نوری بابیان اینکه برای کسب مدال به توکیو آمده بودم و غیر از این نتیجه هم فکر نمی‌کردم اظهار داشت: پارالمپیک سخت و متفاوت از هر تورنمنتی است اینجا نخبگان ورزشی جهان گرد هم آمدند و باید از موقعیت‌ها بهترین استفاده را کرد. من در دور نخست به قرعه استراحت خوردم اما بعد از آن حریف برزیلی داشتم که وی را ایپون کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۹۰- کیلوگرم ادامه داد: حریف فرانسوی چغرتر از آن بود که فکر کنم. او انرژی زیادی از من گرفت اما در نهایت موفق شدم در امتیاز طلایی وی را شکست دهم. امید دارم در فینال بتوانم یک رقابت خوب را به نمایش بگذارم و با مدال طلا به ایران برگردم.

وی در خصوص شکست نفر نخست وزن ۹۰- کیلوگرم تصریح کرد: حریف کوبایی به‌خوبی مبارزه کرد و نازاینکو اوکراینی که مدعی نخست این وزن بود را شکست داد. حریف من در فینال از کوبا است او پیش از این برنز جهانی را کسب کرده بود.

رقابت‌های فینال جودو نابینایان بازی‌های پارالمپیک در ۲ وزن ۹۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

 

نوری دومین طلای کاروان ایران را در جودو به ارمغان آورد

در ادامه رقابت‌های جودوی نابینایان بازی‌های پارالمپیک توکیو وحید نوری که در دور نخست دسته ۹۰- کیلوگرم با قرعه استراحت روبرو شده بود در مرحله یک چهار نهایی برابر سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون به برتری رسید و به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کرد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی برابر «لات چومانایا» از فرانسه قرار گرفت که در این مبارزه سخت در چهار دقیقه قانونی نتوانست امتیازی را کسب کند و کار به امتیاز طلایی رسید و در نهایت توانست با امتیاز طلایی از سد حریفش عبور کند و گام به رقابت نهایی این وزن گذاشت.

وی عصر امروز در دیدار نهایی برابر استیوارت الیوت بریتانیایی با ضربه فنی به برتری دست یافت مدال طلا را از آن خود کرد.

پیش از این روح‌الله رستمی در پاراوزنه‌برداری کاروان سردار دل‌ها را صاحب مدال طلا کرده بود و طلای نوری دومین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان در این رویداد بود.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صعود کاروان ایران به رده هفدهم با مدال طلای نوری

روز پنجم از بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (یک‌شنبه) با کسب دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران پیگیری شد و وحید نوری در رقابت‌های ۹۰- کیلوگرم رقابت‌های پاراجودو توانست با پیروزی با امتیاز ایپون مقابل استوات الیوت از بریتانیا با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

با این مدال طلای نوری کاروان ورزشی ایران با دو مدال طلا و سه نقره، به جمع ۲۰ کشور برتر راه یافت و پس از آلمان در رده هفدهم ایستاد.

کشور چین با ۳۶ مدال طلا، ۲۷ مدال نقره و ۲۷ مدال برنز با اقتدار در صدر قرار دارد و بریتانیا و کمیته پارالمپیک روسیه با ۲۰ و ۱۴ مدال طلا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

 

 

ناکامی تیم میکس کامپوند ایران به چهارمی بسنده کرد

تیم پاراتیروکمان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۵۰ شکست خورد و شانس دستیابی به مدال طلا را از دست داد.

تیم کشورمان متشکل از فرزانه عسگری و رمضان بیابانی مقابل تیم چین قرار گرفت که از یوئه‌شن لین و زی هائو هه تشکیل شده بود. راند نخست این رقابت به نتیجه تساوی ۳۷ – ۳۷ انجامید، اما در راند دوم برتری ۳۷ بر ۳۶ از آن تیم کشورمان شد.

شکست ۳۸ بر ۳۹ تیم ایران در راند سوم کار را به تساوی کشاند و جذابیت راند چهارم را دوچندان کرد. در راند چهارم تیم کشورمان ضعیف ظاهر شد و با نتیجه ۳۴ بر ۳۸ باخت تا در مجموع متحمل شکست ۱۴۶ بر ۱۵۰ شود.

در دیدار رده بندی هم تیم کشورمان به مصاف روسیه رفت و با نتیجه ۱۵۰-۱۵۳ شکست خورد و از کسب مدال برنز ناکام ماند.

بیابانی: حتماً حریفان بهتر بودند/ به چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم، نرسیدیم

رمضان بیابانی پس از دیدار رده‌بندی مسابقات میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: چه بگویم؟! واقعاً متأسفم. مردم ما را ببخشند. ما همه تلاش‌مان را کردیم، اما نشد که در این بخش به مدال برسیم و به چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم، نرسیدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمانداران پارالمپیکی کشورمان مشکل خاصی نداشته‌اند، افزود: ما همه تلاش‌مان را برای رسیدن به مدال کردیم، اما حتماً حریفان از ما بهتر بودند که موفق به کسب مدال شدند.

این کماندار پارالمپیکی کشورمان در پاسخ به این پرسش که «ادامه راه را چطور می‌بینید؟»، خاطر نشان کرد: باز هم تلاش می‌کنیم و دست از تلاش برخواهیم داشت. ما باید تلاش کنیم تا به هدف‌مان برسیم.

بیابانی همچنین تصریح کرد: باید ناراحتی از باخت امشب را همین جا تمام کنیم و با روحیه خوب به دهکده برویم، چرا که هم خودمان و هم دیگر بچه‌ها در روز‌های آتی مسابقات حساسی را پیش رو داریم و باید بهترین نتایج را بگیریم.

نوری: مدال طلای من حاصل چند سال برنامه‌ریزی است

وحید نوری پس از کسب مدال طلای پارالمپیک در رشته جودو نابینایان و کم‌بینایان اظهار داشت: تمام رقابت‌های من سخت بود هر چند در گذشته با این حریفان مبارزه کردم، اما شرایط پارالمپیک متفاوت است و همه به دنبال مدال هستند.

وی با اشاره به مسابقه نیمه‌نهایی و سختی آن گفت: حریف فرانسوی با تمام توان خود به میدان آمده بود و رقابت سختی داشت؛ مسابقه ما در حدود هشت دقیقه طول کشید. من در نهایت توانستم او را با امتیاز طلایی شکست دهم. در فینال نیز با حریفی مواجه بودم که نازاینکو قهرمان جهان و نفر نخست وزن منهای ۹۰ کیلوگرم را مغلوب کرده بود و شکست وی کار راحتی نبود، اما به لطف خدا با غلبه بر نماینده بریتانیا مدال طلا را برای ایران کسب کردم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته جودو نابینایان این را هم گفت: این نخستین مدال طلای جودو ایران در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک است که من موفق شدم آن را در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کسب کنم.

نوری با اشاره به برنامه‌ریزی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک برای کسب این موفقیت گفت: برای کسب این مدال من تنها نبودم بلکه طلای امروز وزن منهای ۹۰ کیلوگرم حاصل یک برنامه‌ریزی بلندمدت است که هم کادر فنی و هم روسای قبلی و کنونی فدراسیون ورزش نابینایان در آن سهیم هستند. باید از مربی دلسوز و کاربلد خود آقای محمدرضا حاج یوسف زاده نیز تشکر کنم. او در این ۲ سال زحمات زیادی برای من و دیگر جودوکاران کشید و امروز نتیجه زحمت او به ثمر نشست. خیرالله‌زاده سومین طلایی کاروان ایران لقب گرفت/ نشان زرین بر سینه جودوکار ایرانی در ادامه رقابت‌های جودوی نابینایان بازی‌های پارالمپیک توکیو محمدرضا خیرالله‌زاده در دور نخست دسته ١٠٠+ کیلوگرم در اولین مبارزه خود تئودور سوبا حریف جاماییکایی خود را ایپون کرد. وی در دومین مبارزه خود در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جانگجون چوئی از کره جنوبی رفت و موفق شد این حریف را هم با ایپون شکست دهد.

خیرالله‌زاده در فینال که عصر امروز به وقت محلی برگزار شد چیکویدزف از گرجستان را هم ایپون کرد و سومین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. پیش از این وحید نوری دیگر پاراجودوکار ایرانی نیز در وزن ٩٠- به مدال طلا دست یافته است.

روز گذشته هم روح‌الله رستمی در پاراوزنه‌برداری کاروان سردار دل‌ها را صاحب مدال طلا کرده بود و طلای خیرالله‌زاده سومین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان در این رویداد بود.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خیرالله‌زاده: مدال را به مردم ایران تقدیم می‌کنم/ امیدوارم تعلیق جودو برداشته شود

محمدرضا خیرالله‌زاده جودوکار وزن مثبت ١٠٠ کیلوگرم تیم ملی ایران در کلاس B ۲ و در دیدار فینال پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو مدال طلا را بر گردن آویخت او پس از این موفقیت گفت: مدال را تقدیم به مردم کشورم میکنم و خوشحالم که باعث شادی مردم شدم.

وی افزود: خدا را شکر دومین مدال جودو را گرفتم؛ و خوشحالم که با این مدال پرچم کشورم را به احتزاز در اوردم. اولین مسابقه استراحت کردم، اما حریفان جاماییکایی و کره و گرجستان را با ضربه فنی شکست دادم و طلا گرفتم. مثل تمام رشته‌ها زحمات را کشیدم و خدا را شکر با حمایت فدراسیون جودو توانستیم موفق شویم. امیدوارم که تعلیق جودو برداشته شود. این فدراسیون برای در اختیار گذاشتن حریف تمرینی کمک زیادی به ما کرد.

طلایی پاراجودوی ایران در پایان از تلاش‌های فدراسیون نابینایان و کمیته ملی پارالمپیک نیز در راه توکیو تشکر کرد و گفت این ابتدای راه من در پارالمپیک است و باز هم در این مسیر دنبال کسب موفقیت خواهم بود.

 

صعود ایران به رده شانزدهم جدول مدالی با دبل جودو در کسب مدال طلا

روز پنجم از بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (یک‌شنبه) با کسب سومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران پیگیری شد و محمدرضا خیرالله‌زاده در رقابت‌های ۱۰۰+ کیلوگرم رقابت‌های پاراجودو توانست با پیروزی با امتیاز ایپون مقابل ریواز چیکودزه از گرجستان با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا تیم ملی پاراجودو ایران با دو ورزشکار و کسب دو مدال طلا بهترین نتیجه ممکن را کسب کند.

با این مدال طلای خیرالله‌زاده کاروان ورزشی ایران با سه مدال طلا و سه نقره، به جمع ۲۰ کشور برتر راه یافت و پس از ژاپن و فرانسه به رده شانزدهم صعود کرد.

کشور چین با ۳۸ مدال طلا، ۲۸ مدال نقره و ۲۸ مدال برنز با اقتدار در صدر قرار دارد و بریتانیا و کمیته پارالمپیک روسیه با ۲۱ و ۱۵ مدال طلا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

صلحی‌پور چهارمین نقره‌ای کاروان ایران لقب گرفت

روز پنجم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقابت‌های پاراوزنه‌برداری برای نمایندگان کشورمان پیگیری شد که سیدحامد صلحی‌پور چهارمین مدال نقره کاروان ورزشی ایران را در این رشته برای کشورمان به ارمغان آورد.

رقابت‌های دسته ۹۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری پارالمپیک توکیو ساعت ۱۴:۳۰ امروز (یکشنبه، هفتم شهریور ماه) به وقت محلی در سالن توکیو اینترنشنال فوروم شروع شد. در این دسته، ۸ ورزشکار از کشور‌های مختلف جهان حضور داشتند.

در پایان رقابت این دسته، صلحی‌پور با ۲۲۲ کیلوگرم نایب قهرمان شد و وزنه‌بردار چینی با ۲۲۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید. نماینده کلمبیا هم سوم شد.

صلحی‌پور برای حرکت اول خود وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را انتخاب کرد که در لیفت آن ناکام بود. حامد صلحی‌پور که برای حرکت سوم خود یک کیلوگرم هم وزنه خود را افزایش داده بود، اما باز هم در ثبت آن ناکام بود تا صلحی پور ۲۲۲ کیلوگرم را هم نتواند به نام خودش ثبت کند. کار برای صلحی پور سخت شده بود، اما توانست در حرکت آخر خود وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و به مدال نقره برسد.

مدال طلای این وزن هم به وزنه بردار چینی رسید. ین پان پان از چین در حرکت اول خود ۲۲۳ کیلوگرم به راحتی ثبت کرد تا برای حرکت دوم خودش ۲۲۷ کیلوگرم را انتخاب کند. وزنه‌ای که با دو چراغ سفید تایید شد تا به مدال طلای این وزن برسد. در حرکت سوم با ۲۴۳.۵ کیلوگرم به رکورد جهان و پارالمپیک حمله کرد که ناکام بود؛ و وزنه بردار کلمبیا فابیو تورس وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را به راحتی لیفت کرد. به همین دلیل هم برای حرکت دوم وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد، اما در لیفت آن دچار مشکل شد. در حرکت سوم هم همین وزنه را انتخاب کرد، اما باز هم ناکام بود تا در نهایت با همان ۲۲۱ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کند.

پیش از این برای پارا وزنه برداری روح اله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بود.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

صلحی‌پور: باید طلا می‌گرفتم

سیدحامد صلحی‌پور دارنده مدال نقره دسته ۹۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری درباره مسابقات این دسته گفت: پیش‌بینی این بود که در این بازی‌ها به مدال طلا برسم، اما به خاطر یکسری از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی طلا از دستم خارج شد.

او با اشاره به سطح این مسابقات ادامه داد: حریفان خوبی داشتم، اما چیزی هم از آن‌ها کم نداشتم. وزنه‌بردار چینی مثل خودم جوان است و بسیار خوب کار کرد، اما اعتقاد دارم که می‌توانستم به او برسم. رکورد غیرقابل پیش‌بینی نزد؛ همان وزنه‌ای که فکر می‌کردیم را ثبت کرد.

صلحی‌پور همچنین درباره گریه‌اش بعد از قطعی شدن مدال نقره گفت: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان خیلی برای من زحمت کشیده بودند، در حالی‌که خیلی‌ها در جریان نیستند. خودم هم زحمت زیادی را متحمل شدم، اما وقتی دو حرکت اول خطا شد، شانس طلا را از دست داده بودم و از این بابت ناراحت بودم. بیشتر بخوانید: پاداش پای سکوی مدال‌آوران پارالمپیکی امروز به حسابشان واریز شد

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو پارالمپیک پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کامپوند بازی های پارالمپیک بازی های پارالمپیک توکیو مدال طلای کاروان ورزشی محمدرضا خیرالله زاده کاروان ورزشی ایران بسکتبال با ویلچر پاراوزنه برداری آن خود نابینایان و کم کاروان ایران المپیک توکیو امتیاز طلایی تیم کشورمان وزنه برداری مدال طلا مدال طلا وزنه بردار نیمه نهایی بازی ها برای حرکت وحید نوری قرار گرفت مدال برنز سانتی متر مدال نقره صاحب مدال حرکت سوم پیش بینی کسب مدال صلحی پور تیم ملی باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است. در روز دوم و پایانی این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائوشو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب مدال نقره شود. در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

کد خبر 6088646 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده