Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آتیلا پسیانی مهم‌ترین مطالبه از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را جلب اعتماد جامعه هنری می‌داند.
به گزارش آریا، این هنرمند که در عرصه‌های هنری گوناگونی مانند تئاتر، سینما، تلویزیون فعال است، در گفتگویی از وضعیت دشوار اجرای تئاتر در دوران کرونا و پیگیری‌های خانه سینما برای واکسیناسیون هنرمندان سخن می‌گوید، از تعطیلی رشته نمایش در هنرستان سوره دختران ابراز تاسف می‌کند و مهم‌ترین مطالبات جامعه هنری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعتمادسازی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در آغاز درباره مهم‌ترین مطالبات هنرمندان از وزیر جدید می‌گوید: مهم‌ترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است و این اعتماد با انجام اموری مانند برقراری حقوق ایام بیکاری، ارتقای وضعیت بهداشتی سالن‌های تئاتر برای جلب اعتماد مردم، سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون هنرمندان و … رخ می‌دهد. اگر وزیر جدید این امور زیربنایی را انجام دهد، کل جامعه هنری پشت او خواهند ایستاد.
این هنرمند در ادامه، تعطیلی رشته نمایش در هنرستان سوره دختران را تصمیمی اشتباه می‌داند و می‌گوید: این تصمیم نادرست است مگر اینکه دلایلی کاملا منطقی داشته باشند. در هر حال متاسفانه این نگرانی وجود دارد که این ماجرا به دیگر مراکز آموزشی و دانشگاه‌های هنری هم تسری پیدا کند که اگر چنین شود، فضا برای فعالیت زنان در هنرهای نمایشی هر روز تنگ‌تر خواهد شد و کم کم باید به فکر مردان زن پوش باشیم!
پسیانی که اجرای نمایشش «قهوه قجری» به دلیل شرایط کرونایی در اسفند سال 98 متوقف شد، از وضعیت دشوار اجرای تئاتر در این دوران می گوید.
او توضیح می‌دهد: فعلا هیچ امیدی برای شروع دوباره تئاتر ندارم. با این ریتم واکسیناسیون بعید می‌دانم فعلا بتوانیم در شرایط معقولی تئاتر اجرا کنیم.  البته که همه مشکلات ما فقط به واکسینه کردن مردم برنمی‌گردد. گیرم که کرونا را مهار کردیم، ترس مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر چگونه مهار کنیم.
این کارگردان خاطرنشان می‌کند: تماشاگران تئاتر جزو قشر فکور جامعه هستند، کسانی  که عموما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندند و چنین افرادی تا مدت‌ها در سالن‌های تئاتر حاضر نخواهند شد و باید برای جلب اعتماد دوباره آنان برای حضور در این سالن‌ها  تلاش کرد ولی با این شرایط، فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمی‌رسد.
پسیانی سپس از مشکلی دیگر هم سخن می‌گوید؛ اینکه تئاتر هنوز در سبد مصرف خانوار قرار نگرفته است.
او در این زمینه توضیح می‌دهد: تئاتر برای مردم ما به نان تبدیل نشده است و هنوز در سبد خرید خانواده‌ها قرار نگرفته. گیرم که کل تئاترها را برای 5 سال ببندند، کسی متعرض نمی‌شود. فقط خود جامعه تئاتری اعتراض خواهد کرد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها دو سه هزار نفر در میان مردم وجود دارند که نیازمند تماشای تئاتر هستند. این رقم در یک جامعه 80 میلیونی فاجعه است.
پسیانی که مدت‌ها از سوی خانه سینما پیگیر واکسینه کردن هنرمندان بوده است، در پایان این گفتگو درباره نتایج این پیگیری‌ها توضیح می‌دهد: ماه‌هاست که پیگیر این ماجرا هستیم. بعد از این همه وقت، تازه سه روز پیش دستور واکسیناسیون داده‌اند بدون اینکه حتی یک سُرَنگ دیده باشیم! در تمام این مدت بسیاری از دوستان و همکاران‌مان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، بسیاری از آنان در این شرایط پرریسک، بدون ماسک مقابل دوربین می‌روند. بنابراین سخنان مدیران هنری مبنی بر اینکه واکسینه کردن گروه‌های نمایشی جوان که در حال اجرای نمایش یا در نوبت اجرا هستند، در اولویت است، ضمانت اجرایی ندارد و زمانی ضمانت اجرایی خواهیم داشت که واکسیناسیون سراسری به صورت جدی انجام شود.
آتیلا پسیانی به تازگی بازی در دو مجموعه «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان و «برف بی‌صدا می‌بارد» کار پوریا آذربایجانی را به پایان رسانده و قرار است برای بازی در یک سریال دیگر، مقابل دوربین مهران احمدی برود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آتیلا پسیانی وزیر جدید وزیر جدید جلب اعتماد جامعه هنری مهم ترین سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • تصاویری غم‌انگیز از آخرین جشن تولد آتیلا پسیانی + ویدئو
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • استوری تلخ هوتن شکیبا که داغِ نبودِ آتیلا پسیانی را تازه کرد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان