Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:43:09 GMT

هلند تندرست‌ترین افراد را دارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۱۷۸۶

بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم کشور هلند به دلیل داشتن ۱۲ ساعت ورزش هفتگی تندرست‌ترین افراد در جهان هستند.

خبرگزاری میزان _ آنا به نقل از مجمع جهانی اقتصاد نوشت: شرکت تحقیقاتی «ایپسوس» طی یک نظرسنجی درباره تندرستی و تناسب‌اندام از مردم ۲۹ کشور جهان، به نتایج جالبی دست پیدا کرد. نتایج این نظرسنجی نشان داد کشور هلند در رتبه نخست قرار دارد؛ درواقع مردم هلند در طول هفته به‌طور میانگین ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ ساعت ورزش می‌کنند (تقریباً ۲ ساعت در روز). پس‌ازآن کشور‌های آلمان و رومانی قرار دارند. مردم این ۲ کشور هر هفته ۱۱ ساعت ورزش می‌کنند.

در این فهرست همچنین ۵ کشور وجود دارد که در طول هفته کمتر از ۴ ساعت ورزش می‌کنند که عبارت‌اند از برزیل، ایتالیا، شیلی، فرانسه و ژاپن. طبق نتایج، یک‌سوم مردم ژاپن هرگز ورزش نمی‌کنند.

به‌طورکلی ۵ فعالیت عمده مردم را تناسب‌اندام، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و فوتبال تشکیل می‌دهند. بیش از نیمی از مردم چین به‌طور منظم پیاده‌روی و دویدن را به‌عنوان ورزش انجام می‌دهند. هندی‌ها یکی از مشتاق‌ترین ملت‌ها برای دوچرخه‌سواری هستند و بیش از ۳۱ درصد آن‌ها این فعالیت را دنبال می‌کنند. مردم پِرو علاقه زیادی به فوتبال دارند و بیش از ۲۳ درصد آن‌ها از این ورزش لذت می‌برند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد مردان (با ۶.۹ ساعت) در طول هفته، بیشتر از زنان (۵.۴ ساعت) ورزش می‌کنند. علاوه بر این، ازنظر مردم جهان مهم‌ترین مانع ورزش «کمبود وقت» (۳۷درصد) است. پس‌ازآن مشکل مالی (۱۸ درصد) و هوای گرم یا سرد (۱۷ درصد) دیگر موانع مردم برای ورزش هستند.

بیشتر بخوانید: ۵ تاثیر شگفت‌انگیز نوشیدن آب روی مغز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  برچسب ها: هلند تندرستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلند تندرستی ورزش می کنند ساعت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متاسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شان هواداران ایرانی نبوده و متاسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تاکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.»

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این ماموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229423 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند