Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دربسته امروز می‌خوانیم.

اعطای وام یک میلیارد ریالی به کارکنان وظیفه مهارت دیده

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان کرمان از اعطای وام یک میلیارد ریالی خود اشتغالی به سربازان وظیفه مهارت دیده خبر داد.

سرهنگ فخرالدین توکلی گفت: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تدابیر ابلاغی ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر مهارت آموزشی سربازان وظیفه در ایام خدمت مقدس سربازی و اعطای تسهیلات لازم به آنان برای خود اشتغالی، به آن دسته از سربازان وظیفه‌ای که طی ۳ سال گذشته در ناجا خدمت کرده اند و پس از گذراندن دوره‌های مهارتی، موفق به دریافت گواهینامه شده اند، با محوریت کارگروه اشتغال استانداری وام یک میلیارد ریالی اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: این تسهیلات به سربازان وظیفه‌ای که در ایام خدمت در ناجا موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از ادارات و سازمان‌های مربوطه (فنی و حرفه ای-جهاد کشاورزی و.) شده اند و در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و سه ماهه اول ۱۴۰۰ از خدمت مقدس سربازی ترخیص شده اند تعلق می‌گیرد.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: این تسهیلات به مبلغ یک میلیارد ریال (صد میلیون تومان) و با سود ۴ درصد و در اقساط ۶۰ ماهه است.

او در خصوص نحوه استفاده از تسهیلات اعطایی و ثبت نام وام خود اشتغالی تصریح کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند تا تاریخ ۱۰ شهریورماه جاری با در دست داشتن مدارک (تصویر گواهینامه مهارتی- تصویر کارت پایان خدمت – تصویر شناسنامه و تصویر کارت ملی) در تمامی شهرستان‌های استان با مراجعه به مدیریت آموزش فرماندهی انتظامی شهرستان محل سکونت و در مرکز استان به معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان واقع در ستاد فرماندهی انتظامی استان مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

سرهنگ توکلی در پایان تاکید کرد: با توجه به استقبال متقاضیان، زمان استفاده از تسهیلات محدود بوده و تمدید نخواهد شد.

ماینر‌های قاچاق در رفسنجان به مرحله نصب و بهره برداری نرسید

سرپرست فرماندهی انتظامی رفسنجان از کشف ۱۶۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق دپو شده در یک منزل در این شهرستان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدجواد آرامون گفت: ماموران پلیس شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری تعداد زیادی ماینر غیرمجاز در یک منزل مسکونی در یکی از نقاط این شهر مطلع شدند و ضمن هماهنگی قضائی و با همکاری بازرسان اداره برق این منزل را مورد بازرسی قرار دادند.

سرپرست فرماندهی انتظامی رفسنجان با اشاره به کشف ۱۶۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و دپو شده در این منزل تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و این اقلام قاچاق بنا به نظر کارشناسان امر ۵۰ میلیارد ریال برآورد قیمت و قبل از هرگونه توزیع یا بهره برداری غیرمجاز تحویل اداره تعزیرات حکومتی رفسنجان شدند.

دستگیری ۲ باند سرقت سیم برق و کشف ۲۵ فقره سرقت در بردسیر

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از دستگیری ۶ سارق و ۲ مالخر که در قالب ۲ باند اقدام به سرقت سیم برق می‌کردند خبر داد.

سرهنگ جعفر غضنفری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان، مراتب با تشکیل کمیسیون‌های پیشگیری از سرقت با محوریت شناسائی سارقان سابقه دار در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های موجود از محل وقوع سرقت‌ها در ابتدا یک سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شد که این متهم در ادامه تحقیقات ۲ همدست خود و ۳ عضو یک باند دیگر سرقت سیم برق را به پلیس معرفی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با اشاره به دستگیری هر ۵ سارق دیگر عضو این دو باند گفت: این افراد در مجموع به ۲۵ فقره سرقت سیم و تجهیزات برق رسانی طی دو ماه گذشته در سطح شهرستان اعتراف کردند و ۲ دستگاه خودرو نیز از آنان توقیف شد.

آشنایی با نحوه تشخیص اخبار دروغین از صحیح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: بازار شایعات و اخبار دروغین در فضای مجازی بیش از پیش داغ است، از این رو هر کدام از شهروندان باید با نحوه تشخیص اخبار کذب و جعلی از اخبار صحیح آشنایی داشته باشند.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی از جمله آسیب‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند بر روی افکار عمومی اثر گذار باشد، لذا مخاطب اینگونه اخبار نیز باید قدرت تشخیص خود را افزایش داده تا فریب اینگونه شایعات را نخورد.

او افزود: یکی از موضوعاتی که در هنگام مشاهده یک خبر در شبکه‌های اجتماعی شهروندان می‌بایست به آن توجه کنند این است که آن خبر را چه کسی نوشته است، زیرا خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا خبرگزاری رسمی که قابل پیگیری باشد به‌عنوان مرجع و منبع خبر دارد، ولی در خبر‌های ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: شهروندان حتماً به تاریخ انتشار خبر نیز دقت کنند، زیرا احتمال دارد یک خبر که مربوط به چند روز یا چند سال قبل است مجدد در فضای مجازی به عنوان یک خبر جدید بازنشر شود، بنابراین در اینگونه موارد با یک جستجو ساده عنوان خبر در موتور‌های جستجو می‌توانید از صحت آن اطمینان حاصل کرد.

این مقام انتظامی گفت: اگر خبری را برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را از طریق منابع رسمی بیازمایید. خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولاً آن را به نقل از منابع معتبر که قابل‌پیگیری باشند، می‌گویند درحالی‌که خبر ساختگی منبع دروغین، نشانی اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیرقابل‌پیگیری و یا با استناد به مطالب مشابه غلط انداز دیگر ساخته شده و با اندکی کندوکاو و ژرف‌نگری، نادرستی آن قابل‌تشخیص است.

رئیس پلیس فتا کرمان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مطالب حاوی شایعات در فضای مجازی حتما قبل از انتشار از صحت آن‌ها اطمینان پیدا کرده و مطالبی که از صحت آن اطمینان ندارند را در فضای مجازی بازنشر نکنند چرا که می‌تواند مصداق نشر اکاذیب قرارگرفته و جرم محسوب شود.

۳ کشته بر اثر برخورد خودرو با درخت

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با درخت در یکی از محور‌های روستایی ریگان خبر داد و گفت: در این سانحه یک نفر مجروح و ۳ نفر دیگر جان باختند.

سرهنگ علی رضایی گفت: بامداد امروز یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین در کیلومتر ۱۰ محور روستایی "فتحیه"شهرستان "ریگان" در حال تردد بود که پس از خروج از جاده، با یک درخت برخورد کرد.

او افزود: بر اثر این سانحه و شدت برخورد، راننده مرد ۳۶ ساله و سرنشین خانم ۲۷ ساله در صحنه تصادف جان باختند و ۲ سرنشین دیگر که ۲ پسر بچه ۷ و ۱۲ ساله بودند توسط تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای به مرکز درمانی اعزام شدند که متاسفانه علی رغم تلاش تیم درمانی، یکی دیگر از مجروحان سانحه رانندگی که یک پسر بچه ۱۲ ساله بود، در بیمارستان جان باخت.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: بر اساس نظر کارشناس تصادفات، بی توجهی راننده به جلو در حین رانندگی علت این سانحه است.

برگشت ۳ هزار و ۸۴۸ مورد خودرو در اجرای طرح منع تردد

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در تشریح عملکرد ۱۲ روزه ممنوعیت تردد در ورودی و خروجی‌های استان از ۳ هزار و ۸۴۸ مورد تذکر و برگشت خودرو در این طرح خبر داد.

سرهنگ علی رضایی گفت: بیش از یک سال و نیم است که درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم و نیروی انتظامی بعد از کادر درمانی بیشترین سهم را در راستای خدمت رسانی به مردم و همچنین اجرایی کردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بر عهده داشته است.

او افزود: از تمامی شهروندان که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود پلیس راه شمال استان در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور باشیم.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان داشت: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محور‌های اصلی و ورودی‌های استان شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم.

اوتصریح کرد: نیرو‌های پلیس راه شمال استان در ۷ نقطه به صورت فیزیکی در ورودی و خروجی‌های استان استقرار داشتند و تعداد ۷۵ تیم با ۱۵۵ نفر نیروی پلیس راه در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه کردند.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: در این طرح در مدت ۱۲ روز ممنوعیت تردد در ورودی و خروجی‌های استان به ۳ هزار و ۸۴۸ مورد تذکر و برگشت خودرو توسط عوامل پلیس راه داده شده است.

او گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد، ۲۵۲ خودرو بعلت رعایت نکردن مصوبه ستاد ملی کرنا، اعمال قانون شدند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی فضای مجازی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان آموزش فرماندهی انتظامی فرماندهی انتظامی استان وام یک میلیارد ریالی شبکه های اجتماعی سربازان وظیفه فضای مجازی سرقت سیم برق اجرای طرح یک خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف شمش‌های مسی قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در ساری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشورهای همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.  

آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش۳۰۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدجلیل نبوی رستاقی نیز در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین اقدام شد .

وی از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر  ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ نبوی با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، اظهار داشت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود.

کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف ۶ کیلو گرم حشیش از منزل مسکونی یکی از سوداگران مرگ در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر توسط یکی از سوداگران مرگ، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف ۶ کیلو گرم حشیش از منزل متهم خبر داد و اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دیلمی در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اعلام دارند.

دستگیری ۴  اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری ۴ نفر از اراذل اوباش سابقه دار در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبداله اکبری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط ۴ نفر از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد را که دارای سابقه متعدد کیفری بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شکنان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس خبر داد.

سرهنگ محسن سلیمانی با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسئولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.  

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد