Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کرونای دلتا همچنان در سراسر استان سمنان یکه تازی می‌کند و بر اساس آنچه کارشناسان می‌گویند تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس جهش یافته عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، متخصصان حوزه بهداشت و درمان می‌گویند با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ ویروس دیگری در چرخش نیست بنابراین هر نوع تب و لرز و به عبارت عامیانه‌تر سرماخوردگی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه پزشکان می‌گویند پیک پنجم کرونا که با شیوع نوع دلتا همراه است به دلیل سرایت پذیری بالای آن از بقیه پیک‌ها خطرناک‌تر است چرا که این ویروس با سرعت بسیار بیشتری از فردی به فرد دیگری منتقل می‌شود.

این سرعت بالا هفته‌هایی بسیار نگران‌کننده را به دنبال داشته است و تعداد مبتلایان به کرونا و آمار فوتی‌ها افزایش چشم‌گیری یافت و همین امر سبب تشدید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در سراسر کشور شد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفته است: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان روندی نزولی به خود گرفته است؛ روندی که پایدار نیست و ممکن است با کوچک‌ترین غفلت و سهل‌انگاری و نادیده انگاشتن پروتکل‌های بهداشتی از حالت تثبیت خارج شود.

بر اساس آنچه کارشناسان بر آن معتقدند ماندن در حالت تثبیت راهی جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و در کنار رعایت دستورالعمل‌ها باید اجرای دیگر محدودیت‌های کرونایی نظیر دورکاری کارمندان، حضور نیافتن مردم در اجتماعات، ادامه یافتن ممنوعیت‌های تردد شبانه، نظارت مسئولان امر از جمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها بر حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها و دیگر موارد اینچنین ادامه یابد.

در حال حاضر که در کشور فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود گرفته است؛ لازم است مردم نیز همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند تا واکسیناسیون عمومی به طور کامل انجام شود تا شاهد کاهش شیوع کرونا باشیم و زندگی هر چه زودتر به حالت عادی خود بازگردد.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 38 هزار و 338 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند .

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از ششم شهریور الی هفتم شهریور ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 56 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به هشت هزار و 810 نفر رسیده است و 29 هزار و 528 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند .

دانایی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به هفت هزار و 455 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان بدین صورت است که شهرستان‌های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدیشهر و سمنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

32 دستگاه کمک‌تنفسی به بیمارستان سانتر کرونایی اراک اهدا شد 60 درصد مراکز اقامتی قشم در دوران کرونایی تعطیل شد خبری از کاهش فوتی‌های کرونا در استان کرمان نیست

قطع کامل زنجیره انتقال کرونا از فردی به فرد دیگری مستلزم رعایت تمامی افراد جامعه نسبت به پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/363/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورالعمل ها بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد