Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن،  «چارلز فریمن» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با روزنامه «The Cradle » آمریکا اظهار داشت:  عربستان باید شکست خود در یمن را بپذیرد و از این کشور خارج شود زیرا در غیر این صورت یمنی‌ها در مقابل بدون درخواست امتیاز بیشتر به او  (عربستان) اجازه عقب نشینی را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حوثی‌ها (انصارالله) به آمریکا اهمیت نمی‌دهند و تسلیم میانجیگری آمریکا بین عربستان و ایران نخواهند شد، افزود:  هرگونه نقش آمریکا در آشتی بین ایران و عربستان بر موضع انصارالله تاثیری نخواهد داشت.  

سفیر سابق آمریکا در ریاض تصریح کرد: واشنگتن برای اثبات حمایت و ائتلافش با عربستان پس از آنکه روابط دو کشور رو به سردی گرائیده بود، وارد جنگ یمن شد و آمریکا می‌خواست با مشارکت در جنگ یمن روابط خود با عربستان را مجددا" تقویت کند.  

وی افزود: تنها منافع آمریکا در یمن غیر از تمایل به مهار حملات تروریستی از خاک خود،  نشان دادن حمایت مستمر از عربستان برای جبران از بین رفتن دیگر جنبه‌های روابط واشنگتن و ریاض است. 

 «فریمن» اذعان کرد که هیچ حمایت مردمی در آمریکایی برای شرکت در جنگ یمن وجود ندارد و مخالفت‌های زیادی برای کمک واشنگتن به سعودی‌ها برای ادامه ماجراجویی‌های خود در یمن وجود دارد. 

 «چارلز فریمن» در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ سفیر آمریکا در ریاض بود. وی در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که در طول دوره ریاست جمهوری آن تجاوز سعودی - آمریکایی به یمن آغاز شد، رئیس شورای اطلاعات ملی آمریکا بود.  

عربستان به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.  

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله آسیای غربی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله آسیای غربی یمن جنبش انصارالله آسیای غربی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل