Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان جغتای گفت: از سردخانه محصولات کشاورزی جغتای به ظرفیت ۳۰۰۰ تن بهره‌برداری شد.

مرتضی محبی‌فر در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مجتمع سردخانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی اولیه در زمان استفاده از تمام فضاهای مجتمع، روزانه بالغ بر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر غیرمستقیم به کارگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی‌فر اظهار کرد: این سردخانه در ۱۰ غرفه که هر کدام در ظرفیت‌های مختلف ساخته شده، فضای لازم برای صادرات را نیز در اختیار دارد. همچنین ۷ سالن در ابعاد مختلف جهت سورت، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، باغی و صنایع مرتبط در آن آماده شده است.

فرماندار شهرستان جغتای افزود: نزدیکی این مجموعه به راه‌آهن سراسری و جاده‌های اصلی مشهد، شاهرود، تهران مشهد، بجنورد، شمال و فرودگاه‌های سبزوار و مشهد زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی نگهداری شده را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سردخانه جدید جغتای نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سردخانه حلقه مفقود در توسعه کشاورزی است. در واقع سردخانه حلقه واسط تولید تا مصرف مواد غذایی و مهمترین رکن در ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشاورزی است که افزایش درآمد و بهره‌برداری از سرمایه را در جغتای به دنبال دارد. همچنین ایجاد سردخانه باعث حفظ کیفیت محصول، تولید پایدار، تنظیم بازار مصرف، رونق صادرات و ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در هر زمان از سال می‌شود.

مهدی جهانبانی گفت: تاثیر این سردخانه در جغتای از یک سو نسبت به محصولات تولیدی منطقه جهت فروش در سایر شهرستان‌ها و کشورها بوده و از سوی دیگر نیز نسبت به توزیع محصولات تولیدی سایر مناطق در شهرستان و روستاهای جغتای است.

وی اهداف و دلایل ساخت سردخانه در شهرستان جغتای را اینگونه تشریح کرد: علی‌رغم اینکه امکان ساخت و راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای در شهرهای مشهد و تهران وجود داشت اما به دلیل علاقه بسیار به توسعه زادگاه خویش و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی محصولات و مواد غذایی در مناطق محروم با اولویت حمایت از کشاورزان و باغداران خرد این سردخانه ۳۰۰۰ تنی را در این شهرستان احداث کردم.

جهانبانی با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی باید سورت و بسته‌بندی در فضای پیش سرد و در کمترین زمان از روز برداشت صورت گیرد، گفت: از آنجایی که فاصله زمانی این مجتمع تا شهرستان‌های جوین، سبزوار، خوشاب، اسفراین و گرمه جاجرم کمتر از یک ساعت است، برای صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان‌ها امکان استفاده از امکانات و ظرفیت این مجتمع وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سردخانه شهرستان جغتای محصولات کشاورزی بهره برداری برای صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها دوازده پروژه صنعتی، عمرانی، ورزشی، کشاورزی و خدماتی در زندان‌های استان هرمزگان افتتاح شد.

 همزمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان که درپی سفر استانی رئیس دستگاه قضا صورت گرفته است، در مراسمی به شکل ویدیو کنفرانس ۱۲ پروژه به بهره‌برداری رسید.

کارگاه بسته‌بندی صنایع مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح‌وتربیت هرمزگان، نمازخانه زندان بندرعباس، خبازخانه‌های اردوگاه رودان و زندان بندرعباس، واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس، آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی منطقه راونگ میناب، باشگاه ورزشی ویژه کارکنان و همچنین درمانگاه دندانپزشکی بندرعباس جهت استفاده خانواده مددجویان ازجمله این پروژه‌ها بوده‌اند.

رییس قوه قضاییه شب گذشته به هرمزگان سفر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید