Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،محمدتقی تذروی ادامه داد: دراین مسیر چهره های شاخص استانی و کشوری مطرح شدند که برخی از آنها برای تصدی این پست اعلام آمادگی نکردند و برخی دیگر نیز مانند شهردار اسبق اصفهان و یزد که برنامه کاری به شورا ارائه کردند اما به یقین اگر آنها انتخاب می شدند اعتراض مبنی بر بومی نبودن شهردار شکل می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در این میان بعضی چهره های توانمندی نیز بودند که کاملا مشهود بود که مورد حمایت کانون های قدرت و ثروت هستند که انتخاب آنان نیز به مصلحت شهر نبود، افزود: قطعا هیچ فردی دارای جمیع محاسن و مولفه ها نخواهد بود و رضایت همگان را نمی‌تواند کسب کند.

وی اظهار داشت: حال اعضای شورای شهر شیراز در بین گزینه ها احسان اصنافی را به عنوان شهردار انتخاب کردند که وی شاخص هایی ازجمله بومی ،پاکدستی ،آشنایی به مسایل شورا و شهرداری و مهمتراز آن عدم ارتباط باکانون های قدرت و ثروت را داراست و جوان خوش آتیه ای برای این استان خواهد بود.

تذروی گفت: سئوالی در مرحله انتخاب شهردار از پنج کاندیدای نهایی مبنی بر آنکه پروژه های اولویت دارشما چیست؟ پرسیدیم که در میان جواب های مختلف پاسخ اصنافی بصورت تخصصی و میدانی بود که این موضوع نشان از اشراف وی به مسایل مهم شهری دارد.

کمیسیون نامگذاری یا کمیته نامگذاری؟

دستور کار این جلسه شورای شهر شیراز درباره لغو بند ۴ تصمیم در دومین جلسه فوق العاده صحن علنی شورا درباره تغییر کمیسیون نامگذاری به کمیته نامگذاری بود.

این موضوع با حضور ۱۳ عضو شورا بررسی و مستند به بند ۲۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خردادماه ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و تبصره ذیل ماده ۳ دستورالعمل شرح وظایف ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شوراهای اسلامی شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استانها مصوب دهم اسفندماه ۱۳۸۵ شورای عالی استانها، بند ۴ تصمیم دومین جلسه فوق العاده صحن علنی شورا لغو و مقرر شد که مجدداً کمیته نامگذاری به کمیسیون نامگذاری تغییر یابد.

با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افسانه خواست خدایی بعنوان رئیس کمیسیون نامگذاری و علی اکبر سلطانی بعنوان نائب رئیس و غلامعلی ترابی بعنوان عضو کمیسیون نامگذاری انتخاب شدند.

شورای اسلامی شهر شیراز دارای کمیسیون‌های مختلفی است که با رای اکثریت اعضای این نهاد اعضای هر کمیسیون از میان ۱۳ عضو اصلی شورا انتخاب می شوند و در این کمیسیون‌ها  طرح و لوایح بصورت تخصصی بررسی و برای تصویب به صحن علنی شورا ارجاع داده می شود.

شورای اسلامی شهر شیراز در حال حاضر ۱۱ کمیسیون تخصصی دارد.

دیتا سنتر شیراز را دریابید

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند تصمیمات شورا گفت: چندین نیازمندی مهم در کمیسیون هوشمندسازی در ابتدای کار شورای ششم همانند وضعیت دیتاسنتر که پنج سال است هیچ تغییر محسوسی در پیشرفت آن دیده نمی شود شناسایی شده است.

مهدی نصیری افزود: در این خصوص هشت ماه قبل با گروهی سرمایه گذار برای ساماندهی وضعیت دیتاسنتر شیراز مذاکراتی شده اما هنوز نتیجه ای کشب نشده و همچنین مجموعه دیگری نیز اعلام آمادگی برای تکمیل پروژه دیتاسنتر در قالب سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد:برخی زیرساخت های دیگر نیز همچون کیف پول الکترونیک و نحوه استفاده از فیبر نوری سرعت پیشرفت چندانی ندارند که این کندی پیشرفت پروژه ها تنها در زیرساخت های فناوری اطلاعات نیست و در حوزه های دیگر نیز شاهد آن هستیم.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود