Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدعلی آقازاده» روز یکشنبه در نشست شورای آب استان مرکزی که در تفرش برگزار شد، افزود: مسولیت انتقال آب از چشمه هفتیان برعهده جهاد نصر است و باید پیمانکار متعهد شود در زمان اعلام شده انتقال آب را انجام و در صورت ناکارآمد بودن سیستم انتقال باید پاسخگو باشد و خسارت را نیز جبران کند.
وی اظهار داشت:  هزینه طرح انتقال آب چشمه هفتیان به تفرش حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که باید از منابع ملی و استانی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: اکنون مشکلات ناشی از کمبود آب تفرش بسیار حایز اهمیت است و اعتبارات موجود برای آسایش شهروندان باید هزینه شود.
آقازاده افزود: جمعیت ۱۵ هزار نفری تفرش در شبانه روز حدود هفت تا هشت ساعت با قطع آب مواجه هستند و باید برای تامین ۳۰ تا ۴۰ لیتر آب آشامیدنی مردم این شهر تصمیم جدی اتخاذ شود.

وی توضیح داد: شورای آب استان وظایفی را برای فرمانداری شامل شناسایی منابع آبی جدید در شهرستان و نظارت بر اجرای مصوبات جلسه تعیین کرده است.
وی اظهار داشت: حفر چاه و تامین منابع مالی از بخش ملی، تامین تجهیزات مورد نیاز از وظایف آبفا استان است که به عنوان مصوبه نشست باید عملیاتی شود.
آقازاده افزود: آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز هم زمان با جهاد نصر ظرف ۲ تا سه ماه آینده مخازنی برای انتقال دائمی و استاندارد آب به تفرش را عملیاتی کند.
وی اظهار داشت: اسناد خزانه نیز تا سقف ۳۰ میلیارد ریال در اختیار جهاد نصر قرار گیرد و در صورت ناموفق بودن طرح خسارت جبران شود.
استاندار مرکزی گفت: شرکت توزیع برق نیز ۲۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات برق در تفرش با هدف رفع کمبود برق هزینه کند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان تفرش به شدت دچار بحران کم آبی است و در برخی نقاط شهر هشت ساعت در روز آب قطع است.
«ولی الله بیاتی» افزود: بیش از ۱۵ سال برای انتقال آب از چشمه هفتیان زمان صرف شده است و مردم به شدت معترض هستند و باید با یک اقدام جهادی مشکل را حل شود.
وی اظهار داشت: ۹۲۰ میلیاردریال برای اجرای طرح انتقال آب به تفرش اعتبار تامین شده است.
نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دور از بروکراسی اداری و به شکل ضربتی مشکل کمبود آب در شهرستان تفرش باید حل و فصل شود.
فرماندار تفرش گفت: کمبود آب در شهرستان باعث شده تا آبرسانی با تانکر در دستور کار قرار گیرد.

«عبدالرضا حاج علی بیگی» افزود: باید ۳۰ لیترآب در دقیقه به منابع آبی شهر تفرش افزایش اضافه شود تا مشکل بحران در این شهر برطرف شود.
وی اظهار داشت: منابع آب در روان آب‌ها، چشمه، قنوات و چشمه در تفرش به نقطه پایان رسیده و نیاز است برای این مهم چاره اندیشی جدی صورت گیرد.
فرماندار تفرش گفت: پروژه انتقال آب هفتیان اقتصادی نیست اما تنها راهکار است و باید هزینه آن تامین شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به تفرش ۶۰ کیلومتر طول مسیر دارد که ۳۰ کیلومتر آن در سال‌های اخیر انجام شده و به ۲۰ روستا آبرسانی شده است.
«عزت الله آمره‌ای» افزود: این طرح انتقال سال ۹۳ آغاز شده و کمبود منابع مالی باعث شد تا کار سرعت کمی داشته باشد و افزایش قیمت تجهیزات و مصالح موجب شد تا پیشرفت مورد نظر حاصل نشود.
وی اظهار داشت: جهاد نصر به عنوان پیمانکار تعیین شده باید برای تکمیل این طرح ابنیه فنی، ایستگاه پمپاژ و مخازن را انجام دهد.

شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق استان مرکزی واقع شده است.

بهبود کیفی آب آشامیدنی و تامین آب  شهر تفرش و ۴۰ روستای مسیر آن به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه در گرو اجرای طرح آبرسانی از چشمه هفتیان به این شهر  است.

این طرح شامل هشت ایستگاه پمپاژ، ۲۸ مخزن ذخیره با حجم ۱۶ هزار مترمکعب و خطوط انتقال برق است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی تفرش آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تفرش اراک استان مرکزی تفرش آب و فاضلاب استان مرکزی انتقال آب جهاد نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد