Web Analytics Made Easy - Statcounter


حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر اینفلوئنسر‌ها برای زدن واکسن گفت: زمانی که مطلبی را به کسی می‌خواهیم آموزش دهیم، می‌توان از روش‌ها و فنون مختلف استفاده کرد. یکی از ساده‌ترین فنون، بحث شرطی سازی است. به این معنا که یک چیزی را با چیز دیگری همراه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بحث شرطی سازی هم در مورد واکسن این را به ما یادآور می‌شود و تبلیغ می‌کند، واکسن را با تصاویری که در آن سلامتی و برداشتن ماسک وجود دارد، همراه کنیم.

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: نوع دوم فنون و تکنیک، تقویت است. به این معنا که اگر افراد کار‌های درستی انجام می‌دهند، آن‌ها را تقویت کنند. شاید با یک تحسین و تایید هم بتوان تقویت را در فرد مقابل داشته باشیم. ولیکن مسئله‌ای که در افراد وجود دارد، یادگیری مشاهده‌ای است و حتی تا حدودی بحث‌هایی مانند الگو برداری وجود دارد.

وی اظهار کرد: انسان برخلاف موجودات دیگر می‌توانند با دیدن رفتار‌های دیگران آن کار‌ها را یاد بگیرند و انجام دهند. به عنوان مثال اگر فردی یک کاری را انجام می‌دهد که به موفقیت ختم می‌شود ما هم متوجه می‌شویم و سعی می‌کنیم همان کار را انجام دهیم. البته افراد علاوه بر دیدن، تفکر و شهود هم دارند.

این روانشناس تاکید کرد: همه‌ی افراد یکسری نیاز‌هایی دارند. مثل نیاز دیده شدن، تعلق. تعلق به این معنا، در گروهی که هستیم ما را بپذیرند و در کنار یکدیگر باشیم. به همین خاطر برخی از افراد طرفدار گروه موسیقی یا گروه فوتبال و ... می‌شوند.

وی افزود: بعضی از افراد طرفدار یک فرد خاص می‌شوند که اصطلاحا سلبریتی نام دارد. این فرد خاص از نظر آن ها، انسان خاصی هستند. به عنوان مثال، این فرد خاص یک موفقیت‌هایی را ایجاد کرده است و ما نیز دوست داشتیم مانند او این موفقیت‌ها رابه دست آوریم، شاید نتوانستیم کسب کنیم. ولی همچنان آرزو و رویای موفقیت را داریم و خودمان را جای طرف مقابل می‌گذاریم.

ابراهیمی مقدم ادامه داد: طبیعی است که افراد، خیلی از مواقع کار‌های آن فرد به اصطلاح خاص را تقلید می‌کنند و یا حتی روش‌ها و کارکرد‌های آن‌ها را از نظر خودمان کارکرد‌های مثبت و موفق ببینیم. به همین علت سلبریتی‌ها مسائلی را در صفحات شخصی خود تبلیغ می‌کنند و خیلی از کسانی که به نوعی دنبال کننده آن‌ها هستند، هزینه می‌کنند و آن کالای خاص را خریداری می‌کنند.

این روانشناس اظهار کرد: اگر این افرادکسانی باشند که از تحصیلاتی برخوردارد باشند و نوع کلام زیباتر و فرهنگ بالاتری داشته باشند می‌توانند تاثیرگذاری‌های مثبتی نیز داشته باشند.

وی گفت: یک سلبریتی که از یک دانشی برخوردار است و از یک اطلاعات کافی درباره واکسن کرونا دارد و در ارتباط با زدن یا نزدن واکسن در صفحه شخصی خود صحبت می‌کند و از یک کارشناس نظر می‌گیرد، آن وقت است که می‌بینیم، اطلاعات درستی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ و این اطلاعات درست می‌تواند در زندگی آینده آن‌ها تاثیر گذار باشد.

ابراهیمی مقدم تاکید کرد: اگر سلبریتی اطلاعات درست و موثقی نداشته باشد و یا نسبت به یک مسئله‌ای حب و بغض داشته باشدو یا کاری را انجام دهد که فقط تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهد، این افراد هستند که قبل از انجام هرکاری باید در مورد آن مسئله بررسی کنند.

بیشتر بخوانید

جولان اینفلوئنسر‌ها در فضای مجازی؛ کسب شهرت و ثروت به چه قیمتی؟


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا سلبریتی ها اینفلوئنسر زندگی فضای مجازی ابراهیمی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند

سرهنگ علی درویشی گفت : به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در این شهرستان ، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در منطقه اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می کردند شناسایی شدند.

وی اظهار کرد : پس از هماهنگی قضائی،کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با تشکیل تیم های عملیاتی، ۲۲ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نوشهر گفت : در بازدید از مکان های فعالیت این افراد ، سیستم رایانه ای ، جزوات و کتاب های آموزشی به دست آمد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

درویشی با اشاره به این که وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهم ترین شگرد شرکت‌ های هرمی است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی ۱۴۰ هزار نفر از سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قراردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی