Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد پروژه چهار خطه کمربندی یاسوج به علت معارضات و مانع تراشی های دولتی تعطیل شده است.

به گزارش ایسنا، مشاور پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج، علی درخشنده در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب لایه روبی بخشی از رودخانه بشار به این شرکت مجوز داد که محیط زیست با تعطیلی کارخانه سنگ شکن پیمانکار و اختلال در روند کار، عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه شدن محور را با اختلال مواجه کرده است و در حالی که در حال برداشت شن و بیس از سطح رودخانه بشار در قالب لایه روبی بوده ایم از فعالیت ما جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه با معارضات دولتی بواسطه فیبر نوری مخابرات، پایه های برق فشار قوی و لوله گاز مواجه شده است.

درخشنده اظهار کرد: این پروژه ۱۲ کیلومتری که سالانه تلفات جاده ای زیادی دارد، پس از ۱۳ سال معطلی، فراز و نشیب و تغییر پیمانکاران مختلف، عملیات اجرایی این پروژه حدود یک ماه است که شروع شده اما هم اکنون با معارضات دولتی مواجه شده ایم.

مشاور پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج تصریح کرد: منفعت و استفاده این پروژه عمومی است که انتظار داریم دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست و دستگاههای خدمات رسان برای تسریع در بهره برداری این پروژه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

درخشنده خاطرنشان کرد: قرار داد این پروژه دوسال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان است اما در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات رسان ظرف یک سال پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مجموع ۵ درصد نسبت به کل قرارداد جلوتر است که در صورت همکاری دستگاه‌های معارض، ماشین آلات و امکانات بیشتری را برای سرعت کار در این پروژه مستقر خواهم کرد.

چهار خطه کردن کمربندی مرگبار یاسوج در اولویت است

 کیامرث حاجی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصادفات و تلفات جاده‌ای در چهار محور استان و اقدام ضربتی که به همراه استاندار برای رفع هر چه سریعتر مشکل انجام داده اظهار کرد: به همراه استاندار بنای کار و اولویت را ترمیم چهار محور مرگبار استان قرار دادیم.

وی افزود: اولین محور کمربندی یاسوج بود که از محل اعتبارات ملی ۸ میلیارد تومان پول نقد به این محور اختصاص یافته و تحویل راه و شهرسازی دادیم که ۵ میلیارد تومان آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته و پیمانکار قول داده که از محل پلیس راه تا پل روستای مختار ظرف سه ماه تکمیل شود.

هر کیلومتر کمربندی یاسوج یک کشته داد!

همچنین سرهنگ بهنام ویسی، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمربندی یاسوج گفت: بخشی از ترافیک شهر یاسوج و روستاهای اطراف، بنادر جنوبی به مرکز و شمال کشور از طریق این کمربندی انجام می‌شود.

وی افزود: کمربندی یاسوج پاسخگوی این حجم از ترافیک نیست و نیاز است که نسبت به چهار خطه کردن و جداسازی کمربندی اقدام شود تا شاهد حوادث فوتی و جرحی در این محور نباشیم.

ویسی بابیان اینکه ۱۱ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۹ در این کمر بندی رخ داده است، تاکید کرد: طی سالهای ۹۸ و ۹۹ بطور میانگین در هر کیلومتر از این کمربندی یک نفر کشته شده است.

پیمانکار بدون مجوز کارخانه سنگ شکن راه اندازی کرد

سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این رابطه گفت: پیمانکار این پروژه بدون مجوز اقدام به ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت شن و ماسه از سطح رودخانه بستر کرده است.

وی افزود: هیچگونه مجوزی از محیط زیست برای ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت از سطح رودخانه اخذ نشده است.

هاشمی اظهار کرد: محیط زیست جلوی عملیات پروژه جاده ازادسازی کمربندی یاسوج را نگرفته است بلکه جلوی کار غیر قانونی و راه اندازی کارخانه سنگ شکن بدون مجوز در محدوده قانونی شهر یاسوج و بستر رودخانه بشار را که ممنوع است، با هماهنگی دستگاه قضایی گرفتیم.

اعتبار برای جابجایی پایه های برق نداریم

جمال معتمدی زاده، مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: هر پروژه ای قرار است اجرا شود برای جابجایی تاسیسات در حریم و محدوده پروژه، اعتباری در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص صحبتی با ما نشده است، افزود: شرکت برق توان و اعتبار لازم برای جابجایی پایه های برق در محدوده اجرای پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج ندارد.

همکاری برای اجرای پروژه داشتیم

همچنین رحمن خادم، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون مساعدت و همکاری لازم را برای اجرای پروژه های کمربندی یاسوج داشته ایم و از این به بعد نیز آماده همکاری برای ادامه پروژه هستیم.

با تمام توان آماده همکاری هستیم

امیری، مدیر مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شرکت مخابرات جز یک مورد که از عرض جاده عبور کرده فیبر نوری در محدوده اجرای این پروژه ندارد، گفت: در صورت نیاز با تمام توان آماده همکاری برای اجرای پروژه چهار خطه کمربندی یاسوج هستیم.

وی بیان کرد: البته شرکت ارتباطات زیرساخت فیبر نوری سراسری در محدوده اجرای پروژه چهار خطه کمربند یاسوج دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد کمربندی یاسوج رودخانه بشار دستگاه قضایی محیط زیست مخابرات برق گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خطه کمربندی یاسوج کارخانه سنگ شکن خبرنگار ایسنا اجرای پروژه پروژه چهار محیط زیست چهار خطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد