Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره آخرین وضعیت بازار ماهی اظهار کرد: امسال در دهه اول محرم به رغم سال های گذشته قیمت ماهی تغییری نداشت.

او افزود: برآوردها حاکی از آن است که قیمت ماهی ناشی از هزینه های بالای تولید، خشکسالی و کمبود عرضه در بازار افزایش یابد، البته این امر بیانگر سود تولیدکننده نیست، بلکه پرورش دهنده به دلیل عقب نماندن از بازار چاره ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی زاده از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید قزل آلا خبر داد و گفت: امسال به واسطه شرایط خشکسالی و کم آبی، تولید قزل آلا به ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا درب مزرعه را ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در استان های مختلف قیمت متغیر است به طوری که در استان های مازندران و آذربایجان ها ۱۰ تا ۱۲ درصد بالاتر است که با احتساب ۲۰ تا ۲۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت کنونی عرضه ماهی در تهران را ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با افت مصرف در دهه اول محرم قیمت ثابت ماند، اما برآورد می شود که در پایان شهریور قیمت توزیع در تهران به ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان برسد که این امر رشد ۶ تا ۷ هزار تومانی قیمت را نشان می دهد.

نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا بیان کرد: بنابر آمار سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن قزل آلا صادر شد که امسال به دلیل کمبود ماهی، صادرات افت خواهد داشت.

او ادامه داد: گرچه عمده صادرات آبزیان در ۶ ماهه ابتدای سال انجام می شود، اما به دلیل شرایط خشکسالی و تنش آبی، حفظ صادرات در مرز ۱۲ هزار تن جای خرسندی است.

نبی زاده پایین نگه داشتن قیمت محصولات کشاورزی از جیب تولیدکننده به مصرف کننده را اشتباه محض دانست و افزود: پایین نگه داشتن دستوری قیمت منجر به ناپایداری تولید می‌شود، از این رو باید کاری کنیم که قدرت خرید مصرف کننده واقعی شود، چنانچه دولت به دنبال حمایت از مصرف کننده است، با قیمت واقعی باید کالا را از تولیدکننده خریداری کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان از رشد ۱۲ درصدی قیمت خوراک خبر داد و گفت: طی یک ماه اخیر، قیمت خوراک بنا به دلایل نامشخص ۱۲ درصد افزایش یافت که کارخانجات خوراک باید علل گرانی را توضیح دهند، هر چند تامین نهاده در بخش آبزیان همیشه دچار مشکل بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات قزل آلا نهاده دامی بحران اب هزار تومان نبی زاده قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، روی قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مانده است.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۲۱۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۲۳ هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۳۵ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۹ دلار کاهش تا لحظه تنظیم خبر، به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار معامله رسید.

کد خبر 6099236 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است