Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون تعداد زیادی از مدیران کل استان و استاندار و معاونان وزرا برای افتتاح پروژه‌ها در شهرضا حضور پیدا کردند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون با وجود تنگناهای اقتصادی ۱۱۸ پروژه در شهرضا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پروژه مسکن مهر شهرضا است که نزدیک به ۱۲ سال طول کشید تا تمام واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه ۶ خطه کردن شهرضا به اصفهان گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور اجرای این پروژه یک ضرورت بود، در حال حاضر پیمانکار مشغول به کار است و بعد از اینکه پروژه رفت شهرضا به اصفهان انجام شد پروژه برگشت هم انجام می‌شود و پیمانکار آسفالت هم انتخاب شده است.

اسدی با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌هایی که در آینده اقتصاد شهرضا تأثیرگذار است منطقه ویژه اقتصادی است، بیان کرد: در آخرین جلسه‌ای که در تیرماه در تهران در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، مدارک و مستندات ارائه و تصویب شد و ارزیابی زیست محیطی آن نیز انجام شد، فاز تجاری و اقتصادی و گمرک این پروژه به نفع شهرستان است.

فرماندار شهرضا با اشاره به پروژه شیمی پارک شهرضا گفت: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و شهرک تخصصی تبدیلات گازی است به دلیل عبور بزرگ‌ترین خط انتقال گازرسانی کشور از کنار منطقه پاتله شهرضا این شهرک مصوب شده است، با تبدیل فرآورده‌های نفت و گاز، کشور از صادرات نفت بی‌نیاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود خط لوله گاز و استعداد منطقه پاتله کارهای زمین آن انجام شده و پیشرفت خوبی داشته است، افزود: اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه قابل توجه است و بیش از 30 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند به خاطر اینکه تولیدات قبال توجه ای دارد.

اسدی با اشاره به آب شرب شهرضا بیان کرد: با تمهیداتی که انجام شد تابستان امسال تا حدودی شرایط بهتر از سال گذشته بود امیدوار هستیم با خط انتقال و تخصیصی که گرفته شد هر چه سریع‌تر پروژه انتقال آب به شهرضا انجام شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در سال گذشته بهره‌برداری از پساب شبکه فاضلاب شهرضا انجام شد، ادامه داد: اجازه ندادیم پروژه فاضلاب شهرضا متوقف شود و اعتبارات ملی و استانی برای ادامه این پروژه دیده شد و در حال انجام است و به خاطر بافت فرسوده و قدیمی شهرضا زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه شیمی پارک بخشی از پساب فاضلاب شهرضا را استفاده می‎کند، اضافه کرد: در هفته دولت امسال بیش از ۷۸ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان در شهرضا افتتاح می‌شود.

اسدی با اشاره به پروژه گازرسانی به شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر شهرضا گفت: شهرک امیرکبیر بعد از مدت‌ها پروژه گازرسانی آن انجام شد و مشکل گاز کارگاه‌‎ها برطرف شد.

فرماندار شهرضا با اشاره به اعتبارات دولت در قالب عوارض ارزش افزوده به شهرداری‎ها خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال فعالیت شورای قبل دولت در قالب این قانون ۱۵۴ میلیارد تومان پول به شهرداری و شورای دوره پنجم تخصیص داده است، دولت در سال ۹۹ و در ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ در قالب عوارض ارزش افزوده به ترتیب ۴۴ و ۴۱ میلیارد تومان به شهرداری شهرضا تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه سهم قابل توجه‌ای از اعتبارات شهرداری‌‎ها را دولت کمک می‌کند، گفت: در شهر منظریه نیز در ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر اسدی فرماندار شهرضا اقتصاد نفتی مسکن مهر هفته دولت منطقه ویژه اقتصادی شهرضا فرماندار شهرضا شهرضا با اشاره سال گذشته انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان این که بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل‌ می‌شود.

وی با بیان این که تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

کد خبر 6093580

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد