Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یکشنبه شب در آیین امضای این تفاهم نامه مشترک،  گفت: تربیت دانش آموزان به عنوان همیاران محیط زیست، رویکرد مهم آموزش و پرروش است.

مهین منافی با بیان اینکه آموزش پایه حفاظت از محیط زیست در مدرسه و توسط آموزش و پرورش محقق می شود؛ افزود: آموزش چگونگی ارتباط انسان و محیط زیست در شرایط کنونی یک ضرورت‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ سازی و ارتقای دانش زیست محیطی دانش آموزان که بر اساس تعامل و همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، تألیف کتابی مستقل با عنوان "انسان و محیط زیست" با هدف پرورش نسلی آگاه، مسوولیت پذیر، فعال و امیدوار به آینده است که برای نخستین بار از سه سال قبل در تمامی رشته‌های پایه یازدهم تدریس آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه تدریس کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تمامی رشته ها در دستور کار قرار دارد،  ادامه داد: مخاطبان گسترده آموزش و پرورش بهترین بستر برای فرهنگسازی هستند.

مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه پایه هر نوع فرهنگسازی از آموزش و پرورش آغاز می شود، گفت: درس انسان و محیط زیست یک اقدام شایسته در فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست است که با همکاری آموزش و پرورش و محیط زیست منجر به فرهنگسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد:هدف اصلی این آموزشها، ایجاد حساسیت و احساس مسوولیت نسبت به محیط زیست است.

سرگروه های درس جغرافیا، زیست شناسی و زمین شناسی استان آذربایجان غربی در این آیین بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ارومیه وزارت آموزش و پرورش انسان و محیط زیست آذربایجان غربی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ پیام محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد. جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با خردورزی، اخلاق و ادب پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند. آثار شخصیتهای علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران اسلامى است. دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان روز تجلیل از مقام والای معلمی است.

بدون تردید موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم، زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.

با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش ‌از پیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخارفراهم کنند.

دولت مردمی نیز با درک اهمیت آموزش و پرورش بر بهبود شاخص‌های آموزشی تربیتی در این استان اهتمام ویژه دارد و به طور قطع این مهم بدون همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند میسر نمی‌شود.

اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بویژه معلمان و فرهنگیان شایسته آذربایجان‌غربی در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت دارم.

 محمدصادق معتمدیان

استاندار آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی