Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: اصلی ترین مسئله در راستای دستیابی به زندگی ایده آل، جامعه آرمانی و توسعه، امنیت پایدار است.

حمید ملانوری، شب گذشته ۷ شهریور در دیدار فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان اظهار کرد: جایی که امنیت وجود ندارد، هیچ اتفاق مثبتی برای اقتصاد، سیاست ، فرهنگ، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نمی‌افتد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید خداوند را به واسطه  نعمت بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکر باشیم چراکه در سایه سار این نعمت بزرگ الهی است که فرصت خدمت برای ما ایجاد شده لذا باید  از همه توان و ظرفیت خود در جهت توسعه و آبادانی کشور استفاده کنیم.

استاندار گفت: آنهایی که فرصت خدمت گذاری برایشان مهیا شده باید با مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح در جایگاه خدمتی، دارای اثر گذاری واقعی باشند.

ملانوری ادامه داد: تشکیل نیروی انتظامی و واحدهای زیر مجموعه آن شامل پلیس فتا، مبارزه با مواد مخدر، بخش ترافیک ، راهنمایی و رانندگی و... امنیت را برای فعالیت‌های حوزه‌های مختلف تأمین کرده است .

به گفته وی؛ نیروی انتظامی استان جدای از وظایف ذاتی خود در تأمین امنیت و نظم بخشیدن در سطح جامعه، تلاش های شبانه روزی، ماندگار و  مضاعفی را در بحث مدیریت بیماری کرونا انجام داده است.

استاندار با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در این دوران گفت: تمام تلاش‌های نیروی انتظامی در یکسال و نیم گذشته در حالی رقم خورد که اضافه شدن این کار سنگین به وظایف خطیر روزانه این نیروی پر تلاش نیاز به انرژی ،امکانات و  اعتبار ویژه دارد با این وجود دوستان پر تلاش و خستگی ناپذیر نیروی انتظامی همواره در خدمت به مردم پیشتاز بوده‌اند.

ملانوری ادامه داد: خراسان جنوبی استانی مستعد و سرشار از ظرفیت‌های کم نظیر و منابع ارزشمند است؛ لذا باید بحث‌های توسعه‌ای استان شتاب گیرد .

وی افزود: خراسان جنوبی در حالی در امنیت سرمایه گذاری رتبه اول کشور را در اختیار دارد که سومین استان پهناور کشور است و مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان دارد.این مهم مرهون تلاش همه  تلاشگران عرصه تأمین امنیت است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: استان برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن باید حرکت‌های جهشی انجام دهد که این مهم در قالب ستاد توسعه خاوران آغاز شده است .

ملانوری اظهار کرد: ستاد توسعه خاوران تا این لحظه توانسته با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، کار سرمایه گذاری دراستان را شروع نماید و این آغاز یک حرکت جهشی است.

وی تصریح کرد: ما در آینده ای نزدیک شاهد ورود گروه های بزرگ و سرمایه گذاران اهلیت دار در بخش‌های کشاورزی، مبادلات مرزی، گردشگری و معادن خواهیم بود تا با تلاش دولت و سرمایه گذاران توسعه واقعی محقق شود.

به گفته وی؛ استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود جهت توسعه هر منطقه، همان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

علل افزایش دستگیری قاچاقچیان

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز گفت: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این افزایش دستگیری، تغییر روش قاچاقچیان از محموله‌های بزرگ به خرد به دلیل سختگیری‌های قضایی در استان است، افزود: امسال بیشترین افزایش در دستگیری قاچاقچیان خرد بوده که نسبت به سال‌های قبل افزایش بیشتری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس در سال جاری ۳۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که از مجموع کشفیات، ماده مرفین ۳۳۰ درصد افزایش داشته که جای تامل دارد.

وی ادامه داد: درخصوص تصادفات با اقداماتی که صورت گرفته شاهد کاهش فوتی‌ها در محورهای برون و درون شهری هستیم و درخواست داریم شورای ترافیک استان طبق مصوبه وزارت کشور با حضور استاندار برگزار شود.

فرشید از افزایش ۱۴ درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد سرقت‌های خرد محتویات داخل خودروها است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها از اماکن خصوصی و دولتی همچون ساختمان‌های نیمه‌کاره است اظهار داشت: با تلاش قرارگاه مقابله با سرقت ۴۱ درصد افزایش دستگیری سارقان را داشتیم و سرقت خشن در استان ثبت نشده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۵۹ درصد سرقت‌های استان مربوط به بیرجند است و طبس و قاین در ردیف بعدی قرار دارند، خاطرنشان افزود: در کشفیات سوخت غیرمجاز و مشروبات الکلی هم افزایش گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امنيت منطقه خراسان جنوبی مواد مخدر نیروی انتظامی خراسان جنوبی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند