Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده به صدهزار نفر رسیده که بیشترین تعداد از ابتدای سال جاری میلادی است.

آمار نشان می‌دهد که تصویر دردناکی در حال ظهور است؛  ۲۵هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعداد مرگ و میر روزانه نیز به ۳۶۴ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، تعداد افرادی  بستری شده به بالاترین میزان از ژانویه، که اوج همه‌گیری در آمریکا بود، رسیده است.

براساس داده‌های جمع آوری شده توسط روزنامه واشنگتن پست و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که وضعیت رو به وخامت گذاشته است.

بیشترین تعداد بیماران مبتلا به موارد شدید کووید که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند مربوط به ایالت‌هایی است که با میزان عفونت بالا و میزان واکسیناسیون پایین درگیرند.

بر اساس داده‌های CDC، با وجود تلاش گسترده دولت آمریکا برای واکسیناسیون همه بزرگسالان این کشور، ۳۹درصد از ساکنان ایالات متحده اولین دوز از واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی ارسال واکسن‌های چینی را آغاز کرد | مقصد این واکسن‌ها کجاست؟

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که کارکنان بیمارستان‌ها با فشار بیش از ۷۷درصدی پر بودن تخت‌های ICU دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنان نیز بیمارستان‌ها روزانه ۱۲هزار مورد جدید از ابتلا به کووید را می‌پذیرند.

مقامات دولتی و مدیران بخش خصوصی به طور فزاینده‌ای به لزوم واکسیناسیون کارکنان تاکید دارند؛ یک مقام کاخ سفید گفت بیش از ۸۰۰ کالج و دانشگاه، بیش از ۲۰۰ کارفرمای بخش خصوصی و بسیاری از ایالت‌ها شرایط واکسیناسیون را پذیرفته‌اند.

جف زینتز، هماهنگ کننده کاخ سفید در مقابله با کووید -۱۹، گفت: «واکسیناسیون باعث ایجاد تفاوت بزرگی در ایمنی و محافظت از از ده ها میلیون نفر از جمعیت کشور، در مدرسه، محیط‌های مراقبتی و بهداشتی و در رویدادهای ورزشی می‌شود.»

افزایش عفونت‌های ناشی از نوع دلتا باعث بستری شدن اکثر مبتلایان و افزایش مرگ و میر شده است: «نیازی نیست اپیدمیولوژیست باشید تا بفهمید چه خبر است. این شیوع بیماری در میان افراد واکسینه نشده است.» این را فرماندار ایلینوی گفت و استفاده از ماسک در فضاهای داخلی را اجباری کرد.

مقامات بهداشتی آمریکا توصیه کرده‌اند با توجه به شواهدی که نشان می‌دهد ایمنی ناشی از واکسن‌ها پس از مدتی کمرنگ می‌شود، افراد دوز تقویتی دریافت کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که نهادهای نظارتی می‌توانند به جای فاصله هشت ماهه قبلی، در ششمین ماه پس از دریافت دوز دوم، تزریق دوز سوم واکسن را برای بزرگسالان انجام دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه تگزاس، از زمان شروع همه‌گیری ۶۳۳هزار نفر در آمریکا به کووید مبتلا شده و پیش بینی می‌شود که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر دیگر  نیز در سه ماه آینده بسته به میزان واکسیناسیون، شیوه‌های فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، مبتلا شوند.

کد خبر 623022 برچسب‌ها كروناويروس دلتا- کرونای هندی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دلتا کرونای هندی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت