Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:02:20 GMT

کشف و انهدام مخفیگاه مرگ در دیالی عراق

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۶۶۷۳

کشف و انهدام مخفیگاه مرگ در دیالی عراق

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از کشف و انهدام مخفیگاه مرگ در دیالی عراق طی عملیاتی که چند ساعت به طول انجامید، خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که فرماندهی عملیات الانبار موفق به انهدام 34 بمب برجای مانده از داعش و دستگیری دو تروریست در این استان پس از دریافت اطلاعات دقیق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف و انهدام مخفیگاه مرگ در دیالی

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از کشف و انهدام مخفیگاه داعش در دیالی خبر داد و اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی به عمق باغات شرف ناحیه «السعدیه» در شصت کیلومتری شمال شرق بعقوبه نفوذ کرده و طی عملیات جستجوی دقیق که سه ساعت متوالی به طول انجامید موفق به یک کشف یک مخفیگاه مهم زیر زمینی داعش شدند که در آن مهمات و مواد منفجره قرار داشت.

التمیمی تصریح کرد: این مخفیگاه تجهیز کننده هسته‌های داعشی در شهرهای «حمرین» بود. کشف این مهمات و مواد منفجره از طریق تلاش اطلاعاتی که موجب شناسایی مکان این مخفیگاه شد، رخ داد.

وی بیان کرد: اطلاعات حشد شعبی نقش بسزایی در کشف و انهدام مخفیگاه‌های مرگ در شهرهای حمرین از جمله «السعدیه» طی ماه‌های گذشته داشته است. نیروهای حشد شعبی همچنین دست به جستجوی گسترده در مناطق اطراف این مخفیگاه زدند تا از عدم وجود بمب یا مین ها اطمینان حاصل کنند.

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

«جولی اسعد» یکی از رهبران جنبش التغییر از دولت عراق خواست که موضع سریع در قبال ادامه حملات ترکیه به شمال عراق برای چندمین روز متوالی اتخاذ کند.

وی افزود: بمباران ساکنان روستاهای واقع در کوه «متین» به مثابه نقض حاکمیت عراق است. علت ادامه این حملات هوایی کرنش بغداد واربیل در برابر ترکیه است. ساکنان سه روستا مناطق خود را ترک کرده‌اند.

اسعد از حملات توپخانه و هوایی به روستاهای متعدد در «زاخو»، «باتوفا »و «کانی ماسی» در استان دهوک در شمال عراق خبر داد.

مثلث آتش در ورای حمله اخیر به الضلوعیه

«عدن الخدران» از رهبران ائتلاف فتح عراق گفت: ما سالهاست که درباره خطرناک بودن خلاء امنیتی موجود در «المیته» و «المطیبیجه» و دیگر مناطق نزدیک به آن هشدار داده‌ایم. این مناطق به مثابه مثلث آتش به سبب فعالیت داعشی‌های فراری از استان‌های دیالی ، صلاح الدین و کرکوک و پنهان شدن در آن، محسوب می‌شود.

وی افزود: حمله به الضلوعیه و کشته شدن شماری از نیروهای پلیس از مثلث آتش که همچنان درباره آن هشدار می‌دهیم، رخ داد.

الخدران گفت: دیالی هم از این مثلث آتش متضرر می‌شود و شاهد حملات متوالی به روستاهای آزاد شده از لوث داعش و ارتکاب جنایات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هستیم.

وی بر ضرورت واکاوی امنیت مناطق میان دیالی و صلاح الدین و پایان دادن به خلاء درمناطق «المطیبیجه» تا «حاوی العظیم» تاکید کرد.

هشدار درباره رخنه تروریستها از سوریه به عراق

«علی الصطوف» نماینده پارلمان سوریه درباره رخنه تروریست‌های از سوریه به عراق با کمک آمریکا هشدار داد و گفت: آمریکایی‌ها کنترل مرز سوریه و عراق را در دست دارند. ده‌ها داعشی همچنان در داخل زندان‌ها و اردوگاه‌های تحت سیطره آمریکا و متحدانش هستند.

وی افزود: نظامیان آمریکایی قبلا ده‌ها داعشی را از طریق مرزهای سوریه عبور داده‌اند. خطر همچنان دو کشور را با توجه به حضور آمریکا تهدید می‌کند.

تروریسم در الطارمیه ریشه کن نشده است

«علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراقی اعلام کرد که پرونده الطارمیه همچنان داغ است و نیاز به تلاش جدی برای ریشه کنی تروریسم در آن دارد.

وی اعلام کرد که همه مناطق واقع در کمربندی بغداد نیاز به عملیات ویژه همزمان با الطارمیه دارند تا عدم رخنه تروریست‌ها به آن تضمین شود.

وی افزود: تروریسم در الطارمیه تمام نشده است و این منطقه کانون داعش است و تکفیری‌ها به دنبال تقویت خود از طریق دیگر مناطق نزدیک به کمربندی بغداد و همچنین استان دیالی هستند.

الوائلی گفت: الطارمیه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد زیرا همچنان کانون داعشی است و باید با آن همانند دیگر مناطق کمربندی بغداد عمل شود تا مانع از رخنه تروریست‌های فراری از الطارمیه به دیگر مناطق کمربندی بغداد شد.

وی افزود: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق به منزله حمایت قوی از تروریست‌هاست. باید خطوط ارتباطی میان عناصر جنایتکار داعش و نیروهای خارجی در عراق قطع شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشف و انهدام مخفیگاه کمربندی بغداد رخنه تروریست تروریست ها دیگر مناطق حشد شعبی مثلث آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو

دریافت 8 MB دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده "چَتِر بِیت" که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، اظهار داشت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان( ۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه "چَتِربِیت" که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و... تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و... می‌کردند.

کد خبر 847387 منبع: فارس برچسب‌ها دختران خبر مهم فساد

دیگر خبرها

  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • فیلم/ انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت
  • فیلم/ ا انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت
  • فیلم| انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت!
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد