Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بهداشت نیوزیلند گزارش داد یک زن پس از دریافت واکسن فایزر دچار عارضه جانبی نادری شد که منجر به التهاب ماهیچه قلب او شد. به ذاین ترتیب اولین مرگ پس از دریافت واکسن فایزر در این کشور ثبت شد. 

خبر فوت این زن پس از بررسی توسط یک هیئت مستقل که بر ایمنی واکسن‌ها نظارت می‌کند، در حالی منتشر می‌شود که این کشور پس از نزدیک به شش ماه عاری از ویروس با گونه دلتای کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه نیوزیلند بدون اعلام سن متوفی در بیانیه‌ای گفت: این اولین مورد مرگ پس از دریافت واکسن (فایزر) در نیوزلند است.

این وزارتخانه افزود پانل نظارت بر واکسن، مرگ را به میوکاردیت نسبت داد که یک عارضه نادر اما شناخته شده از واکسن فایزر است.

میوکاردیت التهاب ماهیچه قلب است که می‌تواند توانایی اندام در پمپاژ خون را محدود کرده و باعث تغییر در ریتم ضربان قلب شود.

شرکت فایزر نیز در واکنش به این اتفاق، ضمن پذیرفتن آن بیان کرد: ممکن است گزارش‌های نادری از میوکاردیت پس از واکسیناسیون وجود داشته باشد، اما چنین عوارض جانبی بسیار نادر است. فایزر رویداد‌های نامطلوب را که به طور بالقوه با واکسن ما مرتبط هستند بسیار جدی می‌گیرد. ما از نزدیک چنین رویداد‌هایی را زیر نظر داریم و اطلاعات مربوطه را جمع آوری می‌کنیم تا با مقامات نظارتی در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.

نیوزیلند موقتا استفاده از واکسن‌های آسترازانکا، فایزر و جانسون را تایید کرده که در این میان تنها واکسن فایزر برای عرضه عمومی استفاده می‌شود. 

در ۵۳ مورد جدید روز دوشنبه، تعداد مبتلایان به کرونا در نیوزیلند در شیوع فعلی به ۵۶۲ نفر رسید. 

بیشتر بخوانید 

فلج بل؛ عارضه‌ای نادر در بیماران کرونایی

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن فایزر واکسن کرونا پس از دریافت واکسن واکسن فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد

خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه گفت: پاسخ رسمی اسرائیل به موضع جنبش حماس در مورد مذاکرات را دریافت کردیم که در ۱۳ آوریل به میانجیگران قطری و مصری تحویل شد.

به گزارش ایسنا، الحیه در بیانیه‌ای بدون جزئیات بیشتر افزود: جنبش حماس پاسخ اسرائیل را بررسی می‌کند و پس از اتمام بررسی‌هایش، موضع خود را اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش الجزیره، پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدید قطر-مصر برای دستیابی به توافقی بین حماس و اسرائیل در حال انجام است.

وی افزود که در مذاکرات پیرامون انجام معامله مبادله اسیران شتاب جدیدی وجود دارد، اما دلیل خوش بینی خود را به این موضوع بیان نکرد.

سالیوان اشاره کرد که تلاش جدیدی از سوی قطر، مصر و اسرائیل برای یافتن راهی به منظور پیشبرد مذاکرات در مورد نوار غزه وجود دارد.

اظهارات این مقام آمریکایی همزمان با آن بود که قاهره اعلام کرد که روز جمعه هیئت امنیتی مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفت‌وگو درباره چارچوب جامع آتش‌بس در غزه وارد تل‌آویو شد.

کانال خبری قاهره به نقل از یک مقام امنیتی مصر فاش کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در نزدیک کردن دیدگاه‌های هیئت‌های مصری و اسرائیلی در مورد دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه صورت گرفته است.

وبگاه عبری «۰۴۰۴» در توضیح این خبر گزارش داد که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را تهدید کرده است که در صورت موافقت با ابتکار مصر، دولت را ترک خواهد کرد.

این کانال نوشت اسموتریچ این ابتکار را تسلیم خطرناک اسرائیل و پیروزی فاجعه بار برای حماس دانست.

کانال صهیونیستی «کان» نیز نوشت نهادهای امنیتی و اکثر رهبری سیاسی در اسرائیل از پیشنهاد مصر در مورد معامله تبادل اسرا حمایت می‌کنند، اما نتانیاهو با آن موافق نیست.

در اخبار فوری عصر جمعه، سازمان رادیو و تلویزیون اشغالگران به نقل از یکی از وزیران کابینه کوچک امنیتی که هویت وی فاش نشد، گزارش داد که بنیامین نتانیاهو مایل به دستیابی به توافق نیست و موانع زیادی در این زمینه ایجاد می‌کند.

تهاجم رفح

در همین حال، وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت: تل‌آویو به قاهره اطلاع داده است که اسرائیل آماده است تا قبل از تهاجم به شهر رفح، «آخرین فرصت» را برای دستیابی به توافق با حماس برای آزادی اسیران بدهد.

به گزارش آکسیوس، «تل‌آویو به مصر اطلاع داد که آماده‌سازی برای آغاز عملیات در رفح جدی است و اجازه نمی‌دهد حماس از سرعت آن بکاهد».

در همین زمینه، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا که به خاطر کشته‌های رژیم صهیونیستی در هفت اکتبر گریه کرد، طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت که رد پیشنهاد تبادل اسیران از سوی حماس به این معنا نیست که واشنگتن از تلاش‌هایش برای آزادی اسیران صهیونیست دست می‌کشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K