Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت نوپای آلمانی به نام ACM از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید بازار خودروهای الکتریکی را متحول خواهد کرد. این ماشین نامش «سیتی‌ وان» است و با هدف فروش در بازارهایی ساخته شده که زیرساخت مناسب برای شارژ باتری ماشین‌های الکتریکی ندارند.

باتری‌های سیتی‌ وان در صندوق عقب قرار دارد. این باتری‌ها را می‌توان با برق خانگی شارژ کرد یا با باتری‌هایی که شارژ شده عوض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توان برای افزایش مسافت، باتری‌هایی اضافه روی سقف گذاشت.

سیتی‌ وان یک هچ بک کوچک است که برای پنج نفر جا دارد. مدلی از ماشین برای مصارف تجاری طراحی شده که به جای صندلی عقب ۱۴۵۰ لیتر فضا برای حمل بار دارد.

اتاق ماشین بسیار ساده است و در انتخاب مواد بر دوام بیشتر از لوکس‌بودن تاکید شده است. سیتی‌ وان یک نمایشگر در وسط داشبورد دارد و راننده می‌تواند از تلفن همراه خود به عنوان نمایشگر دوم استفاده کند.

طراحی ماشین هشت سال پیش آغاز شد و ACM می‌گوید آن را با کمک شرکت قطعه‌سازی کانادایی ماگنا تولید خواهد کرد. هدف ACM عرضه ماشین به کشورهایی در آفریقا و آسیا است که به دلیل قیمت بالا و نبود زیرساخت مناسب، از ماشین‌های الکتریکی استفاده نمی‌کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از بی بی سی، قیمت سیتی‌وان بین ده تا ۱۵ هزار یورو (۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار) است و به گفته کارخانه تا کنون برای فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه توافق شده است. تولید ماشین از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

برچسب هااستارت آپ ACM خودروی برقی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: استارت آپ ACM خودروی برقی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا