Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@23:02:38 GMT

صد سال پژوهش و فناوری ایران مستند شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۷۶۵۴

صد سال پژوهش و فناوری ایران مستند شد

فیلم «ژانوس» مستندی است از روایت‌های یک سده پژوهش و فناوری در ایران که در آن تلاش شده از نگاه صاحب‌نظران گذارهای این سده بازخوانی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پروژه، در این مستند آمده است: «ژانوس دو چهره داشت، یکی رو به گذشته و دیگری رو به آینده. هر دو سو را می‌دید. نگاه ژانوسی استعاره‌ای است از تلاش برای کُل‌نگری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدن زوایای مستور و نگاهی دوباره به آن‌چه پیشتر گفته شده است.»

این فیلم که به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته، به کوشش مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تهیه شده است.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و طراح، هاجر سعیدی‌نژاد؛ گروه اندیشه، مازیار عطاری (بنیاد توسعه فردا)، رضا گلشن مهرجردی، محسن دنیوی، هاجر سعیدی‌نژاد؛ مصاحبه‌کننده، محسن دنیوی؛ مدیر تصویربرداری، محمد منتظری؛ مدیرتولید، علی صابرالشعرا؛ مدیر تدوین، فربد مهاجر؛ دستیار طرح، پرنیان امیرانتخابی؛ تصویربرداران، احمد عاقلی، جعفر اکبری و مرتضی کیانی؛ دستیاران تصویر، علیرضا مجدآبادی، مرتضی شیرخانی، یحیی سلیمی و محمدرضا عرب؛ طراح گرافیک، امیرمحمد خلج؛ موشن گرافیست، مینا دهقانی؛ نریشن، علی صابرالشعرا (استودیو آداجیو).

این مستند هم‌اکنون در پلتفرم‌های نمایش فیلم از جمله آپارات قابل مشاهده است.

کد خبر 518199

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند مستندسازي پژوهش و فناوری در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور بیست و هفت ساله تیم ملی والیبال ایران که فصل قبل در تیم ورونای ایتالیا حضور داشت و تنها بازیکن حال حاضر اردوی تیم ملی از سری‌آ ایتالیا در فصل گذشته است، حالا به امید اول تیم ملی و سرمربی‌اش تبدیل شده است.

با کنار رفتن امیر غفور، بردیا سعادت و صابر کاظمی سه قطر پاسور دعوت شده به اردوی تیم ملی به دلایل مختلف، امین اسماعیل‌نژاد باید بار فشار این غیبت‌ها را به تنهایی به دوش بکشد. پائز که روی درخشش او در لیگ ملت‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است، از حالا تمرینات امین را به خوبی زیر نظر گرفته است و مراقب این ستاره خود است. پائز که به بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی علاقه زیادی دارد قطعا در صف این علاقه‌مندی‌ها امین اسماعیل‌نژاد در رتبه اول قرار دارد.

اگر امین اسماعیل‌نژاد بتواند همانند فصل 2022 در تیم ملی بدرخشد و همان آبشارها و سرویس‌های بی‌نظیرش را تکرار کند، نه تنها تیم ملی به دور نهایی صعود خواهد کرد بلکه جواز حضور در المپیک پاریس را نیز کسب خواهد کرد.

هواداران والیبال ایران انتظار دارند حالا که امین اسماعیل‌نژاد در بهترین لیگ دنیا بازی کرده، عملکردی متفاوت نسبت به دیگر بازیکنان را از خود به نمایش بگذارد و این می‌تواند فشار روی این بازیکن را چند برابر کند.

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه