Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:04:42 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۷۸۷۱

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از ۴ اوت یعنی ۱۸۲۰ دلار و ۵۰ سنت رسید، اما بعدا با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۸۱۵ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه رئیس فدرال رزرو هیچ برنامه زمانی مشخصی برای انقباضی شدن سیاست پولی این بانک اعلام نکرد و امیدها نسبت به تداوم سیاست انبساطی را افزایش داد، قیمت طلا روز دوشنبه ابتدا به بالاترین رقم حدود 4 هفته گذشته رسید اما بعدا تا حدودی تعدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از 4 اوت یعنی 1820 دلار و 50 سنت رسید، اما بعدا با 0.13 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1815 دلار و 26 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با تغییری اندک به 1819 دلار و 60 سنت رسید.
استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بازار در حال تعدیل مجدد انتظارات خود با سخنان روز جمعه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو است. این سخنان چراغ سبزی برای رشد قیمت طلا تلقی می شود.»
پاول در سخنان خود در کنفرانس جکسون هول هیچ سیگنالی در مورد زمان کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا اعلام نکرد و صرفا گفت که ممکن است این اقدام امسال رخ دهد و اینکه بانک مرکزی آمریکا همچنان در مورد هرگونه افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد.
پایین ماندن نرخ بهره موجب تداوم فشار بر دلار و سوددهی پایین اوراق قرضه می شود و این جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.
اکنون تمرکز سرمایه گذاران روی آمارهای بازار کار آمریکا در ماه اوت است که قرار است روز جمعه منتشر شود. پاول گفته بهبود وضعیت بازار کار یکی از پیش شرط های اساسی انقباضی شدن سیاست پولی آمریکاست.
در سایر بازارهای فلزات گرانبها امروز قیمت نقره با 0.3 درصد افزایش به 24 دلار و 7 سنت رسیده در حالی که قیمت پلاتین با 0.3 درصد رشد به 1011 دلار و 23 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با 0.1 درصد افزایش به 2421 دلار و 49 سنت رسید.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 748284

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت