Web Analytics Made Easy - Statcounter

تد کروز، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در اظهاراتی که در پی کشته شدن ده‌ها تن در حمله تروریستی روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل مطرح شد، از تصمیم دولت جو بایدن برای تخلیه پایگاه هوایی بگرام افغانستان در ماه ژوئیه انتقاد کرد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، پایگاه هوایی بگرام که زمانی بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در این کشور بوده و در کنترل طالبان است، در فاصله حدود 40 مایلی از شهر کابل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاسیسات توسط آمریکا در آستانه ضرب الاجل مربوط به خارج سازی نیروها از افغانستان ترک شد.

تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس در توئیتر توئیتی از بریت هیوم، مفسر فاکس نیوز که به انتشار یک بیانیه مربوط به ماه اوت ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پرداخته بود، پست کرد. میلی در این بیانیه از لزوم ترک بگرام برای تامین امنیت سفارت آمریکا در کابل صحبت کرده بود.

میلی در آن زمان گفت: وظیفه‌ای که به ما در آن زمان داده شد حفاظت از سفارت با هدف تداوم کارکرد پرسنل سفارت در ارائه خدمات کنسولی و این دست فعالیتها بود. اگر قرار است ما هم ماموریت بگرام و هم سفارت را حفظ کرده و ادامه دهیم نیاز به تعداد چشمگیری نیروی نظامی خواهد داشت و تعداد نیروها یا به همان میزان مانده و یا از آن فراتر خواهد رفت، بنابراین ما باید یکی از آنها را کنار بگذاریم و در این مورد تصمیم گرفته شد.

تد کروز که منتقد شدید استراتژی دولت بایدن در قبال افغانستان بوده، در توئیتی نوشت این که آمریکا بگرام را ترک کرد "فاجعه بار" بود.

او ادامه داد: صحبتهای میلی دقیقا همان صحبتهایی است که وزارت دفاع آمریکا امروز در نشستی بیان کرد. آنها بگرام را ترک کردند به خاطر این که به آنها دستور داده شد سطح سربازان را به زیر سطح مورد نیاز برای حفظ همزمان امنیت بگرام و سفارت کاهش دهند. این تصمیم سیاسی یعنی بستن بگرام قبل از خارج شدن فاجعه بار از آب در آمد.

علاوه بر کروز تعدادی از دیگر قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی از جمله لیندسی گراهام و بن ساس از نبراسکا به تصمیم برای ترک بگرام حمله کردند. گراهام و ساس از جو بایدن خواسته‌اند مجددا این تاسیسات را باز پس بگیرد.

بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه در کاخ سفید با این پرسش که آیا در خواست برای بازپس گیری این پایگاه را رد می‌کند، مواجه شده و پاسخ داد: در خصوص پرسشهای تاکتیکی درباره چگونگی اجرای یک خروج یا یک جنگ، من همه پرنسل نظامی عمده که در افغانستان هستند و همینطور فرماندهان و پنتاگون را کنار هم جمع کرده و از آنها خواستار بهترین ارزیابی نظامی آنها درباره موثرترین راه تکمیل ماموریت می‌شوم. ارتش و آنها نتیجه گرفتند که بگرام ارزش افزوده چندانی نداشته و تمرکز بر کابل خیلی عاقلانه‌تر است بنابراین من از آن توصیه پیروی کردم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تد کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟