Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@22:06:10 GMT

واکنش طالبان به اظهارات مکرون

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۵۳۴۶

واکنش طالبان به اظهارات مکرون

طالبان افغانستان ایده تشکیل یک «منطقه امن» و تحت کنترل سازمان ملل در شهر کابل را رد کرد.

به گزارش برنا، گروه طالبان ایده پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه برای تشکیل یک «منطقه امن» و تحت کنترل سازمان ملل در کابل، پایتخت این کشور را «غیرضروری» خواند و آن را رد کرد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه که به عراق سفر کرده، بامداد یکشنبه (دیروز) از طرحی برای ایجاد یک «منطقه امن» در کابل، پایتخت افغانستان خبر داد و گفت که پاریس و لندن پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای ایجاد منطقه امن در کابل را به سازمان ملل ارائه می‌دهند و هدف از این اقدام را نیز امکان تداوم عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واکنش به این اظهارات، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در گفتگو با شبکه رادیو و تلویزیون بین‌المللی فرانسه گفت: «این [ایده] ضروری نیست. افغانستان یک کشور مستقل است. آیا می‌توان یک چنین منطقه‌ای را در فرانسه یا انگلیس ایجاد کرد؟»

سهیل شاهین درعین حال خاطرنشان کرد که طالبان از ایده دستیابی به توافق با «برخی کشورها» جهت کمک به این جنبش برای آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل پشتیبانی می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور سازمان ملل پایتخت فرانسه عراق افغانستان لندن طالبان رادیو و تلویزیون انگلیس فرودگاه طالبان مکرون منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد افغانستان در همکاری با ترکمنستان و قزاقستان، سعی دارد با ایجاد یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات، نفت روسیه را از راه افغانستان به جنوب آسیا انتقال دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد هیئت حاکمه افغانستان با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل این کشور به نقطه لجستیکی اصلی برای صادرات منطقه توافق کرده‌اند.

عزیزی در گفتگو با «رویترز» گفت هدف ایجاد این مرکز لجستیکی صادرات منطقه، از جمله نفت روسیه به جنوب آسیا است.

وی افزود: پس از نشست هفته گذشته طالبان با مقام‌های ترکمنستان و قزاقستان در کابل، توافق شده که گروه‌های فنی در جریان دو ماه توافقنامه کتبی را در مورد طرح‌های رسمی برای ساخت این مرکز لجستیکی آماده کنند.

به گفته عزیزی، پس از شش ماه گفتگو پیرامون طرح ایجاد این مرکز تصمیم گرفته شده که هر سه کشور در ساخت این مرکز مشترک سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در ادامه خاطرنشان کرد این مرکز بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر طالبان برای بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک افغانستان است.

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندعبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست

وی اضافه کرد: براساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

طبق گفته وی، این مرکز لجستیکی ظرفیت نگهداری یک میلیون تُن نفت را خواهد داشت.

عزیزی درباره تاریخ آغاز عملی این پروژه جزئیاتی ارائه نکرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم