Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:29:39 GMT

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در یونان به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۲۲۰

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در یونان به خشونت کشیده شد

روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در برخی شهرهای یونان از جمله پایتخت این کشور علیه قواعد کرونایی و واکسیناسیون برگزار شد که در برخی مناطق به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، اقدامات دولت آلمان برای کنترل شرایط کرونایی تشدید شده و به همان میزان واکنش ها از طرف مخالفان این گونه اقدامات و به ویژه واکسیناسیون در این کشور شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز یکشنبه اعتراضاتی علیه این گونه اقدامات دولت در برخی شهرهای یونان برگزار شد که به خشونت کشیده شد.

هزاران نفر در آتن و شهر بندری تسالونیکی در شمال یونان علیه واکسیناسیون اجباری در بخش بهداشت و درمان و دیگر پروژه های دولتی اعتراض کردند.

به گزارش رسانه ها در پایتخت یونان حدود 3 هزار معترض به خیابان ها آمدند و در تسالونیکی هم حدود 5 هزار نفر علیه اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند.

حدود 200 نفر در آتن در پایان این اعتراضات و هنگامی که هوا تاریک شد به سمت نیروهای پلیس در مقابل پارلمان سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند. کارکنان پلیس هم از گاز اشک آور و ماشین آب پاش علیه معترضان استفاده کردند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت یونان از روز چهارشنبه تزریق واکسن برای همه کارکنان بیمارستان های آلمان ضروری است. در خانه های سالمندان و نیروهای شاغل در این بخش ها هم از اواسط ماه می طرح واکسیناسیون اجباری اجرا شده است. دولت یونان با این قواعد روی شیوع ویروس دلتا در این کشور واکنش نشان داده است. کسی که از این قانون سر باز زند حق ندارد دیگر سر کار برود.

وزیر خارجه یونان به امیرعبداللهیان تبریک گفت

چند روز پیش هم دولت تشدید اقدامات کرونایی برای افراد واکسینه نشده در جریان فعالیت های تفریحی و محل کار را اعلام کرد. بر این اساس از روز 13 سپتامبر دسترسی به کافه ها و یا باشگاه‌های ورزشی تنها برای افرادی مجاز است که یا کاملا واکسینه شده و یا می توانند ثابت کنند که از کرونا بهبود یافته‌اند. همچنین هزینه انجام تست کرونا برای افراد واکسینه نشده از این پس بر عهده خود آن ها خواهد بود.

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در یونان در هفته‌های اخیر با توجه به افزایش مسافرت ها افزایش چشمگیری داشته و در برخی جزایر توریستی منع ترددهای شبانه برای کنترل این بیماری اعمال شده است.

دولت برای بالا بردن نرخ واکسیناسیون در این کشور به 80 درصد تلاش می کند.

بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال حدود 5.6 میلیون از 10.7 میلیون سکنه در این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار یونان ویروس کرونا اخبار یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا در جلسه علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به هفت دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم.

۱۵۰ نماینده مجلس یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحصن دانشگاهیان در آن کشور را محکوم کرده و خاطرنشان کردند: خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان را دوا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود