Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:35:21 GMT

از نسبت فامیلی تا مدرک غیر مرتبط شهردار منتخب اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۰۱۵

از نسبت فامیلی تا مدرک غیر مرتبط شهردار منتخب اصفهان

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم، شهردار حرف گوش کن که از خودش اختیاری نداشته باشد نمی‌خواست، در عین حال که نمی‌خواهیم شورای شهرداری باشیم. در این راستا مدیر ارشدی انتخاب کردیم که تعامل را بلد است و تدبیر مدیریتی برای اداره مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و تحقق اهداف شورا دارد.

علی صالحی در نشستی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه_۸ شهریورماه) برگزار شد، ‌گزارشی از فرایند انتخاب شهردار اصفهان ارائه و اظهار کرد: بلافاصله بعد از تحلیف اعضای شورای ششم، سرپرست شهرداری اصفهان تعیین و فرایند انتخاب شهردار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به طی سه مرحله برای انتخاب شهردار اصفهان، گفت: تا پیش از این با هیچ فردی تماس نگرفته بودیم، اما بعد از آنکه به ۱۱ نفر رسیدیم که همسویی بیشتری با شورا داشتند، درخواست رزومه و پاسخ به ۱۰ سوال اصلی از آنها کردیم.

وی افزود: دو نفر از این ۱۱ نفر انصراف دادند و در نهایت ۵ نفر معرفی شدند که از میان آنها دو گزینه یعنی محمدعلی احمدی و علی قاسم زاده به مرحله نهایی راه یافتند.

صالحی با بیان اینکه حاصل فرایند انتخاب شهردار اصفهان، تهیه یک بانک اطلاعاتی قوی از نخبگان اصفهان شد، گفت: تاکید ما بر فرایند نبود، بلکه بر خروجی فرایند بود، به همین دلیل خود را از هیچ ظرفیتی محروم نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴۰ نفری که مطرح شدند، کمتر از دو رصد گزینه غیر بومی توسط مردم و نخبگان اعلام شده بود که نشان می دهد یکی از مطالبات مردم اصفهان، انتخاب مدیران بومی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد توجه به جوانگرایی در انتخاب شهردار اصفهان، تاکید کرد: مصداق جوانگرایی را الزاما نمی توانیم در جایگاه شهردار اصفهان ببینیم، ضمن اینکه حتما در رده های میانی از مدیران جوان استفاده خواهد شد و این موضوع یکی از تاکیدات همه اعضای شورای شهر اصفهان بود و پیشینه شهردار اصفهان نیز حاکی از چابک سازی و استفاده از جوانان است.

وی به طرح شعار شهر زندگی در ایام انتخابات اشاره و تصریح کرد: در کنار عمران شهری، بر کیفیت زندگی مردم تاکید داشتیم و این مولفه باعث شد اجتماعی و فرهنگی بودن قاسم زاده را به عنوان یکی از امتیازات اصلی او برای تصدی شهرداری اصفهان درنظر بگیریم.

صالحی درباره نسبت خانوادگی شهردار اصفهان با رئیس شورای اسلامی شهر، گفت: محمد نورصالحی ۳۰ سال سابقه مدیریت دارند و هیچ اعتباری را از شخص دیگری نمی گیرد، علی قاسم زاده نیز اعتبار خودش را دارد و فکر نمی کنم در این چند سال اعتبار ویژه ای از قبل نورصالحی گرفته باشند. نسبت فامیلی این دو شخص، اگر امتیاز منفی نداشت، مطمئن باشید امتیاز مثبت هم نداشت.

وی با بیان اینکه در جلسات بررسی علی قاسم زاده، رئیس شورای شهر به جهت جلوگیری از این سوگیری ها حضور نداشت، خاطرنشان کرد: نسبت فامیلی شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان نسبت درجه یک نیست، ضمن اینکه انتصاب نیست، بلکه انتخاب همه اعضای شورا است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان، با بیان اینکه پیشرفت زیرساخت های شهری را یک پیش فرض می دانیم، توضیح داد: اینکه به رویکرد فرهنگی و اجتماعی در انتخاب شهردار توجه کرده ایم به دلیل عدم توازن میان فعالیت های عمرانی و فرهنگی در شهر است، اما به معنای این نیست که فعالیت های عمرانی در شهر را کمتر کنیم و حتما مسائل عمرانی شهر را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نگاه اصلی ما به مناطق محروم شهر در راستای توانمندسازی این مناطق است، افزود: اولویت ما این است که همسویی و هماهنگی در این مناطق اتفاق افتد و با توانمندسازی ساکنان این مناطق، بخشی از مسائل و مشکلات این مناطق به صورت ساختارمند و نه مقطعی برطرف شود.

صالحی با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت شهر به امور شهر یک نگاه تعاملی است، توضیح داد: باید عقب ماندگی که تاکنون اتفاق افتاده را جبران کنیم، چون با نگاه مهندسی نمی توانیم شهر را اداره کنیم، همانطور که در دنیا مدیران شهری از رشته های علوم انسانی هستند که نگاه جامعی به مسائل شهر دارند تا متناسب با زیرساخت هایی که ایجاد می شود، تعاملات اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه تصدی گری در حوزه فرهنگ و اجتماعی را نمی پذیریم، گفت: راهبری و سیاست گذاری از مدیریت شهری است، اما کار باید با همفکری و اجرای مردم باشد تا نتایج بهتری حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نه معتقد به پول پاشی هستیم و نه تصدی گری، اما باید همکاری و مشارکت با مردم در راستای اهداف و برنامه هایی باشد که شهرداری تعریف کرده است.

صالحی با بیان اینکه بخشنامه ای در مورد انتخاب شهرداران به تصویب هیات وزیران رسیده اما اجرای آن به وزیر کشور سپرده شده که به معاون عمرانی وزارت کشور تفویض شده است، توضیح داد: تغییراتی که در بخشنامه وجود دارد که حتما در آینده محتمل است، اما در مورد شهردارانی که رشته آنها منطبق نیست، با تایید وزیر کشور اجازه فعالیت داده شده است. موضوع دیگر تطبیق رشته ها است که رشته تحصیلی علی قاسم زاده با سرفصل رشته هایی که در بخشنامه اشاره شده قابل تطبیق است و تایید این موضوع نیز با وزیر کشور است. در نهایت مرجع صدور حکم وزارت کشور است اما آنچه تشخیص داده شده به نظر اعضای شورای شهر گزینه منتخب شهرداری منعی برای فعالیت نداشت.

به گزارش ایسنا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۹ عضو از ۱۳ عضو سابقه حضور در مدیریت شهری اصفهان را دارند و حتما می توانند در کنار شهردار قرار بگیرند، افزود: هر گزینه دیگری انتخاب می شد در یک رشته تخصص داشت و در سایر رشته ها نیاز به استفاده از نظر متخصصان داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمام گزینه های شهرداری که به مراحل نهایی رسیدند مورد تایید شورای ششم شهر اصفهان بود، تصریح کرد: این اولین دوره شورای شهر اصفهان است که هیات رئیسه شورا و شهردار منتخب با اجماع همه اعضا انتخاب شد.

صالحی افزود: بخشی از فضای رسانه ای که علیه انتخاب شهردار شکل گرفت به دلیل تیغ دو لبه شفافیت بود، اما ما شفافیت را به عنوان یک اصل پذیرفته ایم و در نقطه قابل قبولی از شفافیت در شروع کار رسیده ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر اینکه شورای شهر اصفهان محکم پای تصمیم خود برای انتخاب شهردار خواهد ماند، گفت: اگر یک درصد شهردار منتخب در وزارت کشور تایید نشد، با نظر همه اعضا تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد انتخاب شهرداری که از قبل به عنوان‌ شهردار اصفهان مطرح بود، گفت: ما فرایند انتخاب شهردار را شکل دادیم تا خود را محدود به گزینه های خاص نکنیم، اما طبیعی است با سوابق و زمینه های فکری و رویکردهای گزینه های مطرح شهرداری، برخی گزینه ها قابل حدس بودند.

صالحی با بیان اینکه هر ۴ نفر از این ۵ نفر جزو گمانه زنی ها بودند، افزود: مستنداتی هست که برخی از این گزینه ها حتی از یک سال قبل به عنوان شهردار اصفهان مطرح بودند. ما فرایند را تعریف کردیم که

اسیر خطای شناختی نشویم و مطمئن باشید فرایند به صورت جدی طی شد و قطعا می خواستیم خروجی خوبی داشته باشیم.

به گفته وی، نمی توانیم گمانه زنی ها را معیار قرار دهیم اما تا ساعات پایان جمع بندی در مورد انتخاب شهردار اصفهان، مشخص نبود نتیجه انتخاب نهایی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان چیست.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قبل، حین و بعد از انتخابات هیچ بحث، وعده و هماهنگی درباره انتخاب شهردار اصفهان مطرح نبود، گفت: اگر احساس می کردیم‌ جریانی گزینه ای را برای شهرداری اصفهان تقویت و حمایت می کند حتی امتیاز منفی برای ما قلمداد می شد.

وی در پاسخ پاسخ سوال دیگر خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شورای ششم شهردار حرف گوش کن که از خودش اختیاری نداشته باشد نمی خواست، در عین حال که نمی خواهیم شورای شهرداری باشیم. در این راستا مدیر ارشدی انتخاب کردیم که تعامل را بلد است؛ تعامل با شورا و نیروهای شهرداری، دستگاه های شهری و استانی و سطح ملی، از سوی دیگر تدبیر مدیریتی برای اداره مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و حداکثر تلاش برای تحقق اهداف شورای شهر را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مديريت شهري انتخاب شهردار شورای شهر اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان فرایند انتخاب شهردار انتخاب شهردار اصفهان شورای شهر اصفهان شهرداری اصفهان علی قاسم زاده اعضای شورای اعضای شورا شورای ششم گزینه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از جمع‌بندی اولیه به‌منظور احداث ژوراسیک پارک ناژوان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه این هفته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه، پروژه ژوراسیک پارک ناژوان مطرح و مقرر شد مذاکرات با سرمایه گذار آن انجام و جمع بندی موارد در جلسه آتی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تاکید مجدد قرار گرفت و اجرای آن به تصویب اعضا رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره اتفاق نظر اعضای شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مبنی بر ضرورت توسعه اماکن تفریحی و فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: در این نشست، بحث واگذاری باغ جوان مطرح و مقرر شد این مجموعه به منظور بهره‌برداری جامع به شرکت توسعه سیاحتی سپاهان واگذار شود.

حیدری گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، نظارت مستمر بر پروژه هتل جهان نما و سایر پروژه های مشارکتی دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود و مقرر شد از طریق برون‌سپاری، کیفیت و کمیت نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 749588

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟