Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شاخص های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 به گزارش ایسنا، دکتر دهقانی فیروزآبادی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی از مراکز رشد واحدهای دانشگاهی بر اساس سطح بندی یکی از اهداف و برنامه های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاخص های ارزیابی و سطح بندی شامل سه بخش شاخص های کمی و کیفی مرکز رشد، شاخص های هسته ها/واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و شاخص های مالی است. هر کدام این بخش ها به ترتیب دارای ۲۲، ۱۳ و ۳ زیر شاخه است.
 
 دکتر دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: نسبت به سال ۱۳۹۹ با هدف ارتقا و توسعه شاخص ها و به منظور رصد تمامی فعالیت های مدیران مراکز رشد ۱۳ مورد جدید به شاخص ها اضافه شده و از ۲۵ شاخص به ۳۸ مورد افزایش یافته است. از جمله این موارد می توان به تفکیک انواع رویدادهای فناورانه اشاره کرد که در ۱۰ زیر شاخه تعریف شده اند و با توجه به محتوا و نوع فعالیت از امتیازات متفاوتی برخودار هستند. از دیگر مواردی که به شاخص ها اضافه شده است بحث توانمندسازی مدیران مراکز رشد است که از طریق حضور و برگزاری دوره های تخصصی مختلف میسر شده است. از دیگر موارد اضافه شده به شاخص های سطح بندی مراکز رشد دانشگاه، اختصاص امتیازات مجزا به شرکت های خلاق، واحدهای فناور در مرحله پسا رشد و مراکز رشد تخصصی است.

به نقل از دانشگاه آزاد، وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۹ مرکز رشد در سطح ۱، تعداد ۱۵ مرکز رشد در سطح ۲ و بقیه مراکز رشد در سطح ۳ قرار گرفتند. انتظار می رود تا واحدهای دانشگاهی با حمایت از مراکز رشد خود و با برنامه ریزی و فعالیت بر اساس شاخص ها بتوانند شرایط لازم برای ارتقای سطح مراکز رشد خود را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامي مراکز رشد سطح بندی شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز از تجلیل ۵۳ استاد، کارشناس و استادبازنشسته و سرآمد آموزشی به مناسبت هفته معلم خبر داد.

رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم و بزرگداشت شهید مطهری، سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در رده‌های استادان، کارشناسان و استادان بازنشسته تجلیل خواهند شد. همچنین از معاونان آموزشی نمونه و گروه‌های آموزشی نمونه تقدیر می‌شود. در مجموع  از ۵۳ نفر از استادان، پیشکسوتان و کارشناسان آموزشی نمونه، تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب اساتید نمونه آموزشی، ادامه داد: یکی از شاخص‌های انتخاب استادان برتر آموزشی، ارزیابی دانشجویان در پایان هر نیم‌سال تحصیلی است. این ارزیابی از نظرهای متفاوتی از جمله حضور در کلاس درس، کیفیت تدریس حضور در کلاس، نحوه برخورد و رفتار با دانشجویان و همکاران، کارایی و... انجام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در نهایت استادی که بالاترین ارزیابی را کسب کند، توسط مدیر گروه رشته و معاون آموزشی دانشکده ارزیابی و سپس به عنوان استاد نمونه معرفی می‌شود. از هر دانشکده یک تا سه نفر به عنوان استادان نمونه آموزشی انتخاب می‌شوند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند