Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:47:30 GMT

شروع برداشت انجیر در داراب

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۲۰۴

شروع برداشت انجیر در داراب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با بیان اینکه برداشت این محصول در شهرستان از اواخر مرداد ماه شروع شده و تا مهر ماه ادامه دارد، گفت: شرایط اقلیمی خاص از جمله آب و هوا، ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک، سازگاری محصول با محیط و کاهش استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی، منجر به تولید انجیر با کیفیت بالا در بیشتر انجیرستان‌های شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متوسط تولید انجیر در هر هکتار یک تن محصول خشک است، مهمترین ارقام انجیر شهرستان را واریته‌های سبز، سیاه، شاه انجیر و متی معرفی  کرد و بیشتر باغ‌های انجیر این شهرستان در روستا‌های مروارید، لایزنگان، نوایگان و شکرویه قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب، اضافه کرد: انجیر داراب به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازار‌های داخلی، به اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی داراب برداشت انجیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان