Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:29:58 GMT

طب سنتی مکمّل طب نوین است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۲۱۰

طب سنتی مکمّل طب نوین است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شکسته شدن رکورد بستری‌ها در موج فعلی بیماری کرونا عنوان کرد: البته باید گفت در روز‌های اخیر شاهد روند سینوسی ابتلا و بستری کرونایی در استان قم و برخی دیگر از استان‌ها هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه استان قم در میانه جدول حرارتی شیوع کرونا در بین استان‌های کشور قرار دارد عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار هفتگی تعداد مراجعه افراد با علائم مشکوک کرونا به مراکز بهداشتی استان، حدود پنج هزار و ۷۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد: آخرین آمار همچنین بیانگر انجام بیش از ۲۰ هزار نمونه گیری هفتگی کرونایی در استان است که در این بین، تست بیش از ۵ هزار نفر مثبت بوده است.

محبی با تاکید بر این که آخرین آمار نشان از کاهش دو درصدی تست‌ها در استان همزمان با کاهش پنج درصدی تست‌های مثبت است تأکید کرد: این آمار می‌تواند نشانه‌ای امیدوارکننده برای آغاز سیر نزولی موج اخیر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین حال یادآور شد: طبق آمار سهم جان باختن در بین افراد بیش از ۶۰ سال در موج قبلی بیماری کرونا ۷۸ درصد بود که این عدد در موج فعلی به ۶۱ درصد کاهش پیدا کرده است و می‌تواند نشانه‌ای از اثربخشی واکسیناسیون در کنار افزایش درگیری جوانان با ویروس دلتا باشد.

محبی افزود: البته پیش از این پیش بینی کرده بودیم که با فرض شرایط ثابت و این که درگیر ویروس جدید نشویم، احتمالا تا نیمه شهریور ماه به قله موج فعلی کرونا خواهیم رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که طبق آمار تفاوت معناداری در مرگ و میر کرونایی بین مردان و زنان دیده نمی‌شود تصریح کرد: باید گفت درصد قابل توجهی از مرگ و میر‌های کرونایی در مورد افرادی است که زمان طلایی درمان را از دست می‌دهند و دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

محبی همچنین با ابراز تأسف از تخریب طب نوین و واکسیناسیون در فضای مجازی بیان کرد: کسی مُنکر ویژگی‌های طب سنتی نیست، اما تردیدی نیست که طب سنتی نمی‌تواند جایگزین طب نوین باشد، اما می‌تواند به عنوان مکمل طب نوین عمل کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر این که دیابت در کرونای دلتا بیشترین سهم را در میزان مرگ و میر داشته است به آخرین آمار نظارت‌ها و بازرسی‌های کرونایی در استان توجه داد و گفت: آخرین آمار نشانه انجام چهار هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی در هفته است که این بازرسی ها، بیش از دو هزار اخطار و غیرفعال سازی را به دنبال داشته است.

محبی تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند که واکسیناسیون برای جلوگیری از موج ششم بیماری و البته رعایت شیوه نامه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر موج فعلی است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به این که پوشش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کل کشور به مرز ۳۰ درصد نزدیک می‌شود بیان کرد: البته همچنان به فرهنگسازی برای ترغیب به واکسیناسیون در کنار مدیریت فضای مجازی نیازمندیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا طب سنتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم آخرین آمار استان قم موج فعلی طب نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار

همشهری آتلاین: در آمریکا همزمان با داغ شدن و فراگیر شدن جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین، بازداشت‌ها نیز شدت گرفته است. این بازداشت ها هم شامل اساتید دانشگاه و هم دانشجویان است. در این گزارش نگاه آماری به بازداشت‌های دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا انداخته‌ایم.

مهمترین بازداشت ها

اعتراضات دانشجویی برای حمایت از فلسطین در آمریکا همراه با بازداشت‌های مهمی نیز بوده است. مهمترین بازداشت‌های دانشگاهی در آمریکا در ارتباط با فلسطین را می توان این موارد دانست:

نوئل مک‌آفی: رئیس گروه فلسفه دانشگاه اموری

کارولین فولین: استاد اقتصاد دانشگاه اموری

آمار بازداشت های دانشجویی

در یک هفته گذشته همزمان با برگزاری اعتراضات دانشگاهی در حمایت از فلسطین، پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض و حامی فلسطین را بازداشت کرده است. این فهرست براساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، شامل آخرین آمار دانشجویان بازداشت شده تا شامگاه جمعه است.

دانشگاه کلمبیا نیویورک: ۱۰۸ نفر

دانشگاه اموری در آتلانتا: ۲۰ نفر

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس: ۹۳ نفر

کالج امرسون در بوستون: ۱۰۸ نفر

دانشگاه تگزاس در آستین: ۵۸ نفر

دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون: ۳۳ نفر

دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا: ۳ نفر

دانشگاه مینه سوتا: ۹ نفر

دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس: ۱۲ نفر

دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی: ۲۰۰ نفر

دانشگاه کنتیکت در استورس: ۱ نفر

دانشگاه نیویورک در منهتن: ۹۰ نفر

دانشگاه ییل در نیوهیون: ۴۰ نفر

بیشتر بخوانید:

نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد واکنش‌ها

اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین و مداخله پلیس با واکنش‌های مختلف روبرو شده است.

سرکوب کنید: حمایت «کریس کار»، دادستان کل جورجیا از خشونت پلیس علیه معترضان

معترضان اجاره‌ای: اقدام سفارت اسرائیل در آمریکا در سازماندهی معترضان برای مقابله با حامیان فلسطین در دانشگاه‌ها

لاف سازمان ملل: ادعای فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل درباره حمایت این سازمان از آزادی بیان

اتهام زنی به پوتین: ادعای« نانسی پلوسی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر نقش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تظاهرات طرفداران فلسطین

دستگیری معترضان: درخواست «مک کانل»، رهبر اقلیت سنای آمریکا از دادستان آمریکا برای دستگیری معترضان

مقابله با دانشجویان: درخواست ۳۵ سناتور ارشد جمهوریخواه از اف بی آی برای مقابله با دانشجویان

کد خبر 847316 برچسب‌ها اف‌بی‌آی روسیه نانسی پلوسی فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس