Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدتقی سلطانی مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، افزود: با وجود اینکه ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان حدود ۳۰ هزار دوز در روز است، ولی هم اکنون به دلایل مختلف از جمله واکسن هراسی، تنها حدود ۱۰ هزار دوز در روز در این مراکز واکسن تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم  عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با خاطیانی که برخلاف فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تلاش برای واکسن هراسی در استان و کشور هستند برخورد قاطع شود.

سلطانی گفت: همه نهاد‌های پای کار هستند و مراکز تجمیعی با تمام توان ایجاد شده، ولی مراجعات و استقبال از واکسن در استان کم بوده‌است.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد تست‌های کرونای انجام شده در استان مثبت می‌شود، گفت: میران بستری و مرگ و میر در استان در هفته اخیر نسبت به هفته‌های گذشته روند نزولی داشته که در صورتی که میزان تست‌های مثبت در استان نیز کاهش یابد می‌توان گفت که استان از قله پیک پنجم عبور کرده‌است.

سلطانی گفت: گروه هدف بالای ۸۰ سال استان ۶۶ درصد دز اول و تنها ۵۲ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند که این آمار با کاهش رده سنی با کاهش مواجه شده‌است به گونه‌ای که درر رده ۴۰ تا ۴۵ سال تنها ۳۹ درصد برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۹۶ هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده‌است، ادامه داد: از این تعداد ۳۱۷ هزار دز نوبت اول و مابقی هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم با بیان اینکه بسیاری از اظهارات پیرامون واکسن‌های مقابله با کرونا از اساس ریشه علمی ندارد، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های علمی، کسی که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط دارد، در صورتی که علائم ابتلا به این ویروس را نداشته باشد تا ۱۰ روز پس از این ارتباط امکان دریافت واکسن را دارد.

سلطانی تاکید کرد: در صورتی که کسی علائمی مانند تب را دارد، در صورت دریافت کرونا وضعیت آن تشدید می‌شود به همین دلیل اگر کسی در ارتباط با فرد مبتلا به کرونا باشد تا ۱۰ روز پس از آن و کسی که مبتلا به کرونا شده است پس از بهبودی تا ۴ هفته پس از بهبودی می‌تواند واکسن بزند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم با اشاره به آمار مقایسه‌ای مرگ و میر کرونایی در پیک چهارم و پنجم گفت: در پیک چهارم کرونا، ۷۷ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به مبتلایان گروه سنی بالای ۶۰ سال بود که با وجود اینکه استقبال این گروه سنی در استان کمتر از ۵۰ درصد بوده‌است، ولی در پیک پنجم آمار مرگ و میر این گروه سنی به ۶۲ درصد کاهش یافته‌است که نشان از اثرگذاری مثبت واکسن است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ظرفیت ویروس کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد