Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های جدید حاکی از آن است که افراد مبتلا به ویروس کرونا ۲ روز قبل و ۳ روز پس از بروز علائم بیشترین ویروس را منتقل می‌کنند.

خبرگزاری میزان - ایسنا به نقل از نیوز نوشت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا در صورت ابتلا به ویروس کرونا از یک مورد اولیه (اولین فرد آلوده در شیوع) که بدون علامت است، احتمالا بدون علامت خواهند بود و در حال حاضر نتایج تحقیق جدید محققان دانشگاه بوستون ایالات‌متحده نشان می‌دهد افراد مبتلا به کووید ۱۹، ۲ روز قبل و سه روز پس از ظهور علائم بیشترین میزان ویروس را منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لئوناردو مارتینز، استادیار اپیدمیولوژی، اظهار کرد: در مطالعات قبلی بار ویروسی به عنوان یک روش غیرمستقیم انتقال مورد استفاده قرار می‌گرفت. ما می‌خواستیم دریابیم آیا نتایج مطالعات گذشته که نشان می‌دهد موارد ابتلا به کووید چند روز قبل و بعد از شروع علائم قابل انتقال است، می‌تواند با مشاهده موارد ثانویه در بین مخاطبین نزدیک تایید شود یا خیر.

این گروه ردیابی تماس را انجام داد و میزان انتقال کووید ۱۹ را بین ۹۰۰۰ نفر از نزدیکان موارد اولیه که در استان ژجیانگ چین زندگی می‌کردند، بین ژانویه و آگوست ۲۰۲۰ مورد مطالعه قرار داد.

محققان «تماس نزدیک» را به عنوان افرادی که با هم زندگی می‌کنند یا غذا می‌خورند مثل کارگران، افرادی که در معرض محیط بیمارستان فعالیت دارند یا در یک وسیله نقلیه حضور دارند، تعریف کردند. دانشمندان همچنین افراد مبتلا را برای حداقل ۹۰ روز پس از مثبت شدن آزمایش کووید ۱۹ ردیابی کردند تا بین موارد بدون علامت و قبل از علامت تمایز قائل شوند.

در بین مواردی که به عنوان موارد اولیه شناخته شده‌اند، ۸۹ درصد علائم خفیف یا متوسط را تجربه کردند؛ در حالی که ۱۱ درصد بدون علامت بودند. در این بررسی هیچ فردی علائم شدید نشان نداد. اعضای خانواده موارد اولیه علاوه بر مواردی که در بیش از یک مورد یا به مدت طولانی در معرض موارد اولیه قرار گرفتند، میزان عفونت بیشتری نسبت به سایر تماس‌های نزدیک دیگر نشان دادند.

با این حال بیش از همه این عوامل خطر بیشترین احتمال انتقال مربوط به «تماس‌های نزدیک» است که فرد به کووید ۱۹ از یک فرد آلوده اولیه مبتلا شود، زمانی که اندکی قبل یا بعد از این‌که فرد علائم قابل توجهی را نشان داد با آن فرد برخورد کند.

دکتر مارتینز اظهار کرد: نتایج نشان می‌دهد که زمان قرار گرفتن در معرض علائم اولیه برای انتقال مهم است و این درک شواهد بیشتری را ارائه می‌دهد که آزمایش سریع و قرنطینه پس از بیمار شدن گامی مهم برای کنترل همه‌گیری است.

افراد بدون علامت نسبت به افراد علامت‌دار ویروس کمتری را به دیگران منتقل می‌کنند.

اگر ناقل علامتی شخص دیگری را آلوده کند، احتمال دارد که آن شخص خود علائم واضحی را تجربه کند.

دکتر مارتینز در پایان می‌گوید: این مطالعه بیشتر بر نیاز به واکسیناسیون تاکید می‌کند که از شدت بیماری در افرادی که به کووید مبتلا می‌شوند، می‌کاهد.

نتایج این تحقیق در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان تزریق دز دوم واکسن کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا افراد مبتلا موارد اولیه نشان می دهد بدون علامت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است