Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ معاون استاندار قم بیان اینکه یکی از راه‌های جدی و مؤثر برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است، گفت: میزان مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان از سه مرکز به ۲۸ مرکز افزایش‌یافته که کار بزرگی در استان انجام‌شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار  داشت: تحقیقات انجام‌شده در کشور نشان می‌دهد که با اجرای واکسیناسیون، جامعه هدف دریافت‌کننده هر دو دوز واکسن ایمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های جدی و مؤثر برای مقابله با کرونا  واکسیناسیون است، افزود: میزان مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان از 3 مرکز به 28 مرکز افزایش‌ یافته که کار بزرگی در استان انجام شد ولی این ظرفیت انجام‌شده با بی‌استقبالی مردم در استان مواجه شده است.

معاون استاندار قم بیان کرد: آموزش از اول مهرماه بدون یک روز تعطیلی آغاز می‌شود، از اول مهر نظام آموزشی کشور کار خود را آغاز می‌کند ولی در مورد نحوه کار تعلیم و تربیت و اینکه آموزش به‌صورت حضوری، غیرحضوری و یا نیمه‌حضوری باشد. مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرک صنعتی شکوهیه قم ایجادشده و جامعه کارگری روزانه 500 تا 600 دوز واکسن دریافت می‌کنند.

آسیب واحدهای تولیدی از قطعی برق و کرونا/ افزایش قدرت خرید کارگران با کاهش و کنترل قیمت هاوزیر ارشاد خبر داد: واکسیناسیون هنرمندان علیه کرونا آغاز شدتجلی ایثار گروه‌های جهادی در بیمارستان‌های مشهدمقدس/ مشق همدلی بسیجیان برای مقابله با کرونا+ فیلم

‌وی بابیان اینکه 52 درصد از جامعه هدف بالای 80 سال در استان هر 2 دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: 90 درصد این گروه هدف در کشور هر 2 دز واکسن را دریافت کرده‌اند. تنها 30 درصد از جامعه هدف در استان واکسن زده‌اند، تاکنون 396 هزار دز واکسن تزریق‌شده ‌که از این تعداد کمتر از 10 درصد هر 2 دوز را دریافت کرده‌اند. قم جزو معدود استان‌هایی بود که با تلاش زیاد توانست گروه سنی هدف واکسن را به 40 سال کاهش داد ولی باوجود رایگان بودن و افزایش مراکز تجمیعی، واکسیناسیون با استقبال پایین مواجه شده است.

تاکنون 396 هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان تزریق‌ شده است 

محمدتقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم در این جلسه بیان کرد: تاکنون 396 هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان تزریق‌شده است که از این تعداد 317 هزار دز نوبت اول و مابقی هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان حدود 30 هزار دوز در روز است، بیان کرد: هم‌اکنون به‌دلایل مختلف ازجمله واکسن‌هراسی، تنها حدود 10 هزار دوز در روز در این مراکز واکسن تزریق می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم عنوان کرد: هم‌اکنون 70 درصد تست‌های کرونای انجام‌شده در استان مثبت می‌شود، میزان بستری و مرگ‌ومیر در استان در هفته اخیر نسبت به هفته‌های گذشته روند نزولی داشته که درصورتی‌که میزان تست‌های مثبت در استان نیز کاهش یابد می‌توان گفت که استان از قله پیک پنجم عبور کرده است.

سلطانی گفت: گروه هدف بالای 80 سال استان 66 درصد دز اول و تنها 52 درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند که این آمار با کاهش رده سنی با کاهش مواجه شده است به‌گونه‌ای که درر رده 40 تا 45 سال تنها 39 درصد برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

غلامرضا رضایی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: آموزش‌وپرورش استان 17 هزار و 500 نفر همکار به‌صورت رسمی و یا در مدارس غیردولتی، پیش‌دبستانی‌ها و نهضت سوادآموزی دارد که از این تعداد 80 درصد همکاران واکسن زده‌اند.

وی افزود: بر‌اساس مطالعات انجام‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش، ماندن دانش‌آموزان در منزل مشکلات روحی و روانی فراوانی برای آنان ایجاد کرده است به همین دلیل ضرورت‌های تربیتی فراوانی پیرامون کار بازگشایی مدارس وجود دارد ولی بااین‌وجود تصمیم ستاد ملی کرونا فصل الخطاب است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: استان قم برای هر سناریوی ممکن آمادگی کامل دارد و زیرساخت‌ها، امکانات و نظارت‌های لازم را فراهم کرده است که کار تعلیم و تربیت بدون وقفه انجام شود.

شرط ورود به کلاس درس برای فرهنگیان دریافت واکسن است 

رضایی بابیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان در استان از دیروز آغاز و به مدت 16 روز ادامه دارد،گفت: شرط ورود به کلاس درس برای فرهنگیان دریافت واکسن است، با توجه به‌احتمال بازگشایی مدارس، تکمیل واکسیناسیون معلمان ضروری است.

‌وی خاطرنشان کرد: الگوهای مختلفی در استان برای سال تحصیلی آینده بررسی‌شده است، نیروی انسانی موردنیاز ساماندهی، تمام زیرساخت‌های استان آماده و 90 درصد از دانش آموزان استان در سامانه پادا ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/452/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان دریافت کرده اند آموزش وپرورش انجام شده دوز واکسن استان قم هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان

 فریبرز راشدی؛ رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: ساخت و تجهیز این مرکز جزو الزامات اصلی بود که از سال ۱۴۰۲ در مکانی با ۸۷مترمربع زیربنا و با زیرساخت‌هایی شامل کلدروم، انبار خشک، اتاق ژنراتور، اتاق بسته بندی، اتاق کار و لابی و اتاق کندانسور ایجاد شده است.

شایان ذکر است شعار هفته جهانی ایمنی سازی امسال، «نجات زندگی با ایمن سازی» تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟