Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:28:35 GMT

۲۰ دانشجوی افغان در دانشگاه علوم پزشکی یزد پذیرش شدند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۶۲۳

۲۰ دانشجوی افغان در دانشگاه علوم پزشکی یزد پذیرش شدند

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمدرضا میرجلیلی افزود: این دانشجویان با همکاری مرکز نخبگان کشور، سفیر ایران در کابل و سفیر افغانستان در تهران ، از طریق بورسیه پذیرش شدند، در چهار دانشگاه برتر کشور از جمله دانشکده پردیس بین الملل شهید صدوقی یزد به مدت هفت سال مهمان ایران هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر پسر و بقیه دختر هستند که پس از انجام آزمایش پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. آر(P.C.R) و کارت واکسن در خوابگاه های دانشجویی مستقر  و از ابتدای مهرماه فعالیت آموزشی خود را آغاز می کنند.

به گفته میرجلیلی هم اکنون ۹۴ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی یزد مشغول به تحصیل هستند.

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی یزد

دانشگاه علوم پزشکی ،خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر پایه‌گذاری شد.

هم‌اکنون در ردیف دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور قرار دارد و مردم استان‌های همجوار برای درمان به مراکز درمانی وابسته به این واحد دانشگاه مراجعه می‌کنند و قبل از دکتر میرجلیلی، دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی عهده دار مسئولیت آن بود.

در سال ۱۳۶۲ شمسی با تلاش شهید آیت الله محمد صدوقی نخستین دانشکده پزشکی در یزد با پذیرش ۳۳ دانشجو شروع به‌کار کرد و در ادامه  دانشکده‌های پرستاری و مامایی و پیراپزشکی ایجاد شد، و سال ۱۳۷۳ با توجه به طرح ادغام دانشکده‌های پزشکی در وزارت بهداشت به دانشگاه ارتقا یافت.

در ادامه دانشکده‌های بهداشت و دندانپزشکی نیز به این مجموعه افزوده شد، و اکنون با پذیرش دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای و همچنین هفت رشته تخصصی و یک مقطع فلوشیپ نازایی برای آموزش علوم پزشکی فعالیت دارد.

همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی را با ۵۱ مرکز بهداشتی درمانی شهری، ۴۱ مرکز بهداشتی درمانی روستایی، ۲۱۹ خانه بهداشت و ۳۲ پایگاه بهداشتی (علاوه بر ارایه مراقبت های بهداشتی)،  پنج بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در مرکز استان و ۹ بیمارستان عمومی در شهرستان‌ها عرضه می کند و محیط آموزشی برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی فراهم کرده است.

این واحد دانشگاهی ۱۰ دانشکده ، ۱۸ مرکز تحقیقاتی، ۱۲ بیمارستان و ۱۰ شبکه بهداشتی دارد.

برچسب‌ها افغانستان دانشجو یزد دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان دانشجو یزد افغانستان دانشجو یزد دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم