Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:22:13 GMT

تشخیص بین حق و باطل از درس های عاشورا است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۱۱۵۲

تشخیص بین حق و باطل از درس های عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته دولت و یادبود جانباز و آزاده سرافراز مرحوم سید حمید حسینی اظهار کرد: مرحوم سید حمید حسینی مدیر سابق شرکت خط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی که از جانبازان و آزادگان پر افتخار محسوب می شدند در زمان حیات و مسئولیت خدمتگزاری متعهد و مدیر جهادی و خستگی ناپذیر بود که همواره یاری رساندن به مردم در عملکرد او قابل مشاهده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعا تلاش ها و خدمات مهندس حسینی برای محرومین و مسئولین فراموش شدنی نیست و بسیاری از افراد خاطره حضور میدانی و خدمات شایسته ایشان را از یاد نخواهند برد و قطعا این عملکرد نیک باقیات و صالحات و موجب مزید لطف الهی است و امروز یاد و خاطر آن عزیز سفر کرده و مدیر جهادی را گرامی می داریم و آرزوی کسب عُلّو درجات برای آن فقید سعید از خداوند متعال مسألت میکنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: درگذشت مهندس حسینی در ایام شهادت سالار شهیدان قطعا پیام های زیادی دارد و عشق و ارادت این جانباز مخلص به حضرت سیدالشهدا(ع) را می رساند و امروز این آزاده سرافراز در محضر خداوند همچون شهیدی حاضر شده است.

کریمی ادامه داد: علیرغم توطئه ها و شیطنت های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن واقعه عاشورا در میام ملت ها و آزادی خواهان جهان، خوشبختانه شور حسینی هنوز در جامعه به شکل پر رنگ دیده می شود اما عاشورا دو بال شور و شعور دارد که باید به هر دوی آنها توجه شود.

وی اضافه کرد: شعور حسینی پیامدها و درس های فراوانی دارد که هرکدام از آنها گره گشای بسیاری از مشکلات امروز ما هستند و لذا امروز توجه به پیام های واقعه عاشورا یک موضوع و ضرورت بسیار مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی بر روی ارزش ها یکی از مهمترین درس های عاشورا است و لذا عاشورا درس می دهد که باید در مواجه با توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان با اقتدار ایستادگی و مقاومت کرد.

کریمی گفت: احیاء و توجه به امربه معروف و نهی از منکر دومین پیام عاشورا است و لذا باید زنده نگه داشتن معروف های الهی و زدودن منکرها همواره باید در جامعه اسلامی دیده شود.

وی افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود همه ارزشها پایمال خواهند شد و امروز در شرایطی که دشمنان به دنبال تحریف هستند توجه و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: انس با قرآن، توسل به اهل بیت و اقامه نماز از دیگر پیامدهای عاشورا است و راه بیرون رفت از غفلت توجه به قرآن و اهمیت دادن به اقامه نماز است و اگر جامعه ای این دو مهم را فراموش کند قطعا در گمراهی باقی می ماند.

کریمی اظهار داشت: توجه به حق الناس از دیگر پیامدهای عاشورا است و حق الناس در همه ابعاد باید همواره مورد توجه باشد که یکی از آنها حفظ حرمت مردم است و امروز دشمنان در فضای مجازی با بی اخلاقی ها و ترویج ضد ارزش ها به دنبال از بین بردن حرمت بین دیگران هستند.

وی اضافه کرد: بصیرت، تشخیص بین حق و باطل و به موقع عمل کردن از دیگر درس های عاشورا است چراکه اصل واقعه عاشورا بر پایه بی بصیرتی اتفاق افتاد و امروز باید به این مسئله توجه ویژه ای داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: از دیگر درس های مهم عاشورا ایثار و ازخودگذشتگی است و شهدای انقلاب اسلامی در این مسیر گام برداشتند و با ایثار و ازخودگذشتگی که در میدان نبرد از خودنشان دادند سربلند و عاقبت بخیر شدند و در سخت ترین شرایط بزرگترین پیروزی ها را رقم زدند.

کریمی بیان داشت: شرایط امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی توام با روحیه ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی است و کسانی که در کشور مسئولیت می گیرند باید همواره برای رفع مشکلات مردم و خدمت صادقانه برای هرگونه مجاهدت در میدان حاضر باشند.

وی افزود: عاشورا یک جریان است و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت و همانگونه که در دفاع مقدس نمودی از جریان عاشورا توسط ملت ایران رقم خورد امروز بعد از گذشت چهل و یک سال از دفاع مقدس دفاع از ارزش ها همچنان ادامه دارد و این دفاع باید در همه عرصه ها نمود عملیاتی داشته باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای تغییر زیرساخت های فکری و اعتقادی با همه توان به میدان آمدند که یکی از ابزارهای آنها فضای مجازی است و به دنبال این هستند جای ارزشها را با ضدارزش ها و مفسد را با مجاهد عوض کند و لذا باید هوشیار بود و فریب توطئه های دشمنان را نخورد و با تکیه بر پیام های عاشورا در مسیر رضایت الهی گام برداشت و به کمال رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عاشورا تشخیص استان مرکزی حق فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تجلیل از ورزشکاران با بیان اینکه ورزشکاران ما مایه افتخار استان آذربایجان شرقی هستند گفت: کشور ما امروز با روحیه ورزشکاری خود برای ایران اسلامی افتخار آفرین شده است.

 سردار عباس قلیزاده افزود: امام راحل فرمودند اگر ندا و روحیه ورزشکاری در این جامعه حاکم شود دشمنان قدرت عرض اندام نخواهند داشت.

 وی ادامه داد: اینکه ورزشکاران ما در میدان‌های ورزشی در مقابل ورزشکاران صهیونیستی به میدان نمی‌روند برای اینست که آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند لذا همه اینها برای ما افتخار است.

 فرمانده سپاه عاشورا افزود: روحیه ورزشکاری رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما پیروزی‌ها و افتخارات بسیاری فراهم کرد و نشان داد ملت ما در همه صحنه‌ها پیروز میدان هستند.

 سرهنگ حیدر پناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا هم با ارائه گزارشی گفت: در این مراسم از قهرمانان ورزشی نخبه، مربیان و پیشکسوتان بسیجی استان که در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ورزش و منش پهلوانی فعالیت دارند تجلیل شد.

در پایان مراسم از خانواده معظم شهیدان صمد ملکی، حسین تیز قدم خطیبی، اسمعیل جمالی، محمد رضا باصر وتعدادی از مسئولان و همچنین جمعی از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان مدال آور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • استقلال به جانشین حسینی روحیه داد (عکس)
  • از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟