Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «سعید ممبینی» در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی، تصریح کرد: یکی از مزایای حضور در شهرک های صنفی حضور سازمان های خدماتی از جمله آب، برق، گاز و تلفن با حمایت دولت چون را تا نزدیکی شهرک های صنفی است.

وی افزود: همچنین در اختیار گرفتن زمین با قیمت کارشناسی شده و توافقی با شرکت شهرک های صنعتی، قیمت تمام شده را برای استقرار صنوف کاهش خواهد داد که بسیار حائز اهمیت است زیرا درگذشته تمامی این هزینه ها به عهده صنوف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممبینی با اشاره به ضرورت فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای حضور اصناف در شهرک های صنف، اظهار داشت: از تمامی ظرفیت هایی که در ایجاد شهرک های صنعتی وجود دارد در جهت راه اندازی و توسعه شهرک های صنفی استفاده خواهد شد و ساماندهی و ایجاد شهرک های صنفی با استفاده از مزایایی که دولت در شهرک های صنعتی قائل است در سطح کشور صورت خواهد گرفت و در حال حاضر این ظرفیت در برخی از استانها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: اصناف به شکل ناحیه صنفی در شهرک های صنعتی اصناف مستقر می شوند که این موضوع باعث ساماندهی اصناف با هزینه و شرایط مناسب تری نسبت به ایجاد شهرک های صنفی مستقل می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در سال های گذشته برخی از صنوف در قالب صنوف آلاینده مجبور به خروج از شهر بودند که باید در قالب تعاونی یا به صورت خصوصی شهرک های صنفی ایجاد می‌کردند و با توجه به اینکه حمایتی از سوی دولت در ارائه زمین و دیگر خدمات صورت نمی‌گرفت، این مساله باعث هزینه بالای قیمت تمام شده برای اصناف بود.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر اتاق اصناف ایران با وزارتخانه یک تفاهم نامه در این خصوص داشتند که با توجه به محدودیت های موجود در اساسنامه شرکت شهرک های صنعتی و با پیگیری هایی که در یک سال اخیر صورت گرفت این مساله اصلاح شد و امیدوار هستیم با امکانات ایجاد شده و رفع مشکلات، شاهد حضور و استقرار بیشتر اصناف برای استفاده از مزایای شرکت شهرک های صنعتی در ایجاد شهرک های صنفی باشیم.

شهرک‌های صنعتی با محوریت اصناف ایجاد خواهد شد

«علی رسولیان» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنفی گفت: شهرک های صنعتی با محوریت اصناف ایجاد خواهد شد و با همکاری خوبی که بین شرکت شهرک های صنعتی و اتاق اصناف ایران وجود دارد تصمیات و اقدامات موثری در این حوزه گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصناف توانایی و ظرفیت بسیار خوبی در ایجاد اشتغال و گسترش تولیدات داخلی دارند و بخش عمده ای از تولید و اشتغال کشور در حوزه فعالیت کسب وکارهای صنفی و واحدهای کوچک است و امسال ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی با محوریت بخش خصوصی ایجاد خواهیم کرد که اصناف سهم به خصوصی را در این بخش خواهند داشت.

رسولیان خاطرنشان کرد: تدابیری ایجاد کرده ایم که بخش خصوصی و اتاق های اصناف نیز در تصمیم گیری‌ و هیات مدیره حوزه شهرک های صنعتی و صنفی مشارکت داشته باشند و چهارچوب مشخصی برای همکاری مستمر و اثربخش این حوزه در نظر گرفته می شود.

برچسب‌ها نظام صنفی اصناف دولت علی رسولیان اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظام صنفی اصناف دولت نظام صنفی اصناف دولت اتاق اصناف ایران شرکت شهرک های صنعتی اتاق اصناف ایران شهرک های صنعتی ایجاد شهرک شهرک های صنفی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تاکید کرد: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است. البته هم‌اکنون ۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد که ارزش ریالی این پروژه‌ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

کد خبر 6089630 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد