Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقط خرید خودرو تنها چالش پیش روی نیست. اینکه خودروی مدنظر از نظر کیفی در شرایط سالمی باشد نیز اهمیت پیدا کرده است. شرکت‌های متخصص نظیر ماشینچی که سرویس‌های سطح بالا مانند خدمات کارشناسی خودرو ارائه می‌دهند، یکی از بهترین راه حل‌ها در شرایط فعلی هستند.

به گزارش برنا، هنوز روزهایی که مشتریان برای خرید خودرو مقابل نمایندگی‌ها صف می‌کشیدند، خاطرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی هنوز هم شیوه خرید خودرو توسط آگهی روزنامه‌ها چندان منسوخ نشده است. با این حال دیگر هیچ‌یک از روش‌های فوق در این دوره زمانه برای مشتریان سخت‌گیر کارآمد نیست.

با افزایش بی سروسامان قیمت خودرو طی یکی دو سال اخیر، حالا بازار بیش از هر زمان دیگری تشنه عرضه مناسب است. چراکه تقاضای واقعی به حداقل رسیده و اکنون نوبت حضور گسترده واسطه‌ها شده است. درست در این شرایط است که شرکت‌هایی که وام خرید خودرو کارکرده اعطا می‌کنند شانس بالایی برای موفقیت دارند.

حالا فقط خرید خودرو تنها چالش پیش روی نیست. اینکه خودروی مدنظر از نظر کیفی در شرایط سالمی باشد نیز اهمیت پیدا کرده است. شرکت‌های متخصص نظیر ماشینچی که سرویس‌های سطح بالا مانند خدمات کارشناسی خودرو ارائه می‌دهند، یکی از بهترین راه حل‌ها در شرایط فعلی هستند.

دست‌آخر بعد از انتخاب خودروی موردنظر و آسودگی خیال بابت سالم بودنش به مشکل بزرگ‌تری یعنی نهایی کردن خرید خود می‌رسیم. چیزی که بازهم با سرویس معامله امن خودرو با ماشینچی به‌راحتی و با سرعت بالا میسر شده است.

4 مرحله تا خرید خودرو

اگر برای خرید خودرو مصمم هستید و بودجه کافی نیز برای این کار کنار گذاشته‌اید، احتمالاً با شک و تردیدهای فراوانی سراغ معامله‌تان می‌روید؛ اما اجازه بدهید این پروسه را در 4 مرحله ساده برایتان تشریح کنیم.

مرحله اول: ماشینتان را درست انتخاب کنید

انتخاب خودروی مناسب یکی از اصلی‌ترین گام‌های خرید است. نباید صرفاً سراغ محصولاتی بروید که تنها دلیل برای خریدشان طراحی و یا علاقه به برند باشد. اگر از نظر زمانی و بودجه‌ای فرصت کافی برای تأمین دارید، شرایط فروش خودروسازان به‌مراتب برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است. حتی با شرکت در طرح‌های مشارکت در ساخت که تحویل خودرو را تا 2 سال دیگر به تعویق می‌اندازند بازهم شما سود کرده‌اید؛ اما اگر نیازتان فوری و مبرم است باید ابتدا مجموعه‌ای از گزینه‌های موجود را بیابید. با حذف برخی از نیازها این مجموعه کوچک‌تر می‌شود و درنهایت به گزینه‌های آخر می‌رسید. به‌عنوان‌مثال برای خودتان ترسیم کنید که یک خودروی 300 میلیون تومانی، صندوقدار تا 3 سال کارکرد و رنگ سفید مدنظرتان است. آن‌وقت به‌راحتی می‌توانید به کمک سایت‌هایی که در این زمینه وجود دارند، خودروی موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید در این سایت‌ها وقت بگذارید و با توجه به نیاز و بودجه، آپشن‌های مختلف را ببینید و ارزیابی کنید. با مالک بعضی از آن‌ها که پسندیده‌اید تماس بگیرید و صحبت کنید. سعی کنید اطلاعات بیشتری از آنچه روی سایت نوشته از او بگیرید و ببینید که راننده دقیقاً چه استفاده‌ای از خودرو کرده است.

مرحله دوم: ماشین را به کارشناس خبره بسپارید

پیدا کردن خودروی مناسب با قیمت منطقی یک بخش کار است و اطمینان حاصل کردن از سلامت فنی و ظاهری آن بخش دیگر. اگر احساس می‌کنید از نظر مکانیکی کاملاً سررشته دارید و می‌توانید رنگ‌دار بودن یا نبودن خودرو را تشخیص بدهید و یا اینکه قابلیت بررسی اجزای فنی ماشین را دارید، پس برگ برنده دست خودتان است. چراکه دیگر نیازی به اتلاف وقت و صرف هزینه کارشناسی برای بررسی خودرو ندارید. ولی حتی اگر کمی هم در این زمینه دچار تردید شده‌اید، اکیداً توصیه می‌کنیم که سراغ شرکت‌های معتبری که سرویس کارشناسی خودرو ارائه می‌دهند بروید. یادتان باشد اگر خودروی خریداری شده توسط شما از نظر فنی هم سالم باشد ولی فقط بخشی از بدنه‌اش صافکاری و نقاشی شده باشد، در مرحله فروش بعدی با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوید.

مرحله سوم: قولنامه بنویسید

حالا وقت رسمی کردن معامله است. همه مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، نام پدر، شماره ملی، مشخصات کامل کارت ماشین و قیمت معامله را بنویسید. سعی کنید دو شاهد نیز پای قولنامه را امضا کنند. توصیه می‌شود نوشتن قولنامه را به یکی از نمایشگاه‌های رسمی خودرو که جواز کسب دارند بسپارید تا روند نگاش آن دقیق و حساب‌شده باشد. طبیعی است که فروشنده از شما تقاضای مبلغی به‌عنوان بیعانه را داشته باشد. این مبلغ نباید زیاد باشد چراکه اساساً قرار نیست بیعانه به‌عنوان پیش‌پرداخت محسوب شود. بعد از این کار می‌توانید ماشین را به یک پارکینگ عمومی ببرید. آنجا قبضی می‌نویسند و آن را به دو نیم تقسیم می‌کنند. یک پاره را به دست فروشنده و پاره‌ای دیگر را به دست خریدار می‌دهند و زمانی که هر دو قسمت با هم به پارکینگ برسند ماشین ترخیص می‌شود.

مرحله چهارم: مراجعه به تعویض پلاک

یادتان باشد مدارکی که در تعویض پلاک باید با خود به همراه داشته باشید شامل اصل اسناد هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، کارت خودرو، برگه عدم خلافی خودرو، برگ مفاصا حساب پرداختی عوارض سالانه شهری، فاکتور فروش خودرو، سند قطعی (درصورتی‌که خودرو در دست مالک اول نباشد)، برگ سبز، بیمه‌نامه معتبر و نشانی دقیق پستی و کد پستی خریدار و مدارک احراز سکونت خریدار (سند خانه یا اجاره‌نامه یا دفترچه بیمه و…) و همچنین اگر بیش از 5 سال از ساخت خودرو بگذرد برگه معاینه فنی هم نیاز است. تعویض پلاک به معنی مالکیت قطعی شما بر خودرو نیست و گام چهارم مراجعه طرفین به دفتر اسناد رسمی و انتقال سند به نام خریدار در حضور سردفتر است. در انتقال سند نیز این مدارک را باید به همراه خود داشته باشید: مبایعه‌نامه، اصل مدارک شناسایی، تأییدیه نقل‌وانتقال خودرو، برگ سبز جدید خودرو، بنچاق قبلی یا برگ کمپانی، برگ مفاصا حساب پرداختی عوارض سالانه شهری، کارت سوخت و بیمه‌نامه شخص ثالث. تسویه‌حساب نیز باید پیش از امضای سند و در حضور سردفتر انجام شود تا برای طرفین مشکلی به وجود نیاید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خرید خودرو کارشناسی خودرو وام خرید خودرو ماشینچی خرید خودرو خرید خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرشکوه هاوال با H6

این خودروی برقی-بنزینی از یک موتور 1500سی.سی بهره می‌برد که موتور بنزینی آن قدرتی معادل 147.5 اسب بخار و موتور برقی آن معادل 174 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین هاوال H6 به دلیل بهره‌مندی از تعویض دنده الکترونیکی، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی و پرده‌ای جزو خودروهای ایمن شناخته می‌شود.

هاوال هیبریدی H6 با بکارگیری انواع رادارهای روز دنیا خودروی مدرنی محسوب می‌شود؛ رادار کمکی در ترافیک، رادار تشخیص نقطه کور، رادار کروز یکپارچه، رادار تشخیص خطوط و حفظ حرکت خودرو در لاین حرکت، سیستم تشخیص عابر پیاده و بکارگیری ترمز اضطراری تنها بخشی از امکانات فناورانه این خودرو است.
پیش از این گروه بهمن هاوال  H2 را به ایران معرفی کرده بود؛ این محصول در زمان ورود به ایران به سرعت جایگاه خوبی در بازار پیدا کرد و توانست نظر دوست‌داران خودرو را به خود جلب کند.

دانلود مشخصات هاوال با H6

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • شمش خم کن چیست؟
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند