Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از 554 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به 217 میلیون و 214 هزار نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 217 میلیون و 214 هزار و 884 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 515 هزار و 53 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 194 میلیون و 114 هزار و 330 نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 37 هزار و 262 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 39 میلیون و 665 هزار و 515 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 654 هزار و 689 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 43 هزار و 381 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 32 میلیون و 737 هزار و 569 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 438 هزار و 387 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش 13 هزار و 210 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 20 میلیون و 741 هزار و 815 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 579 هزار و 330 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با 6 میلیون و 882 هزار و 827، 6 میلیون و 742 هزار و 488، 6 میلیون و 731 هزار و 423، 6 میلیون و 346 هزار و 881 و 5 میلیون و 173 هزار و 531 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای کلمبیا با 4 میلیون و 926 هزار و 964 مبتلا و ایران نیز با 4 میلیون و 905 هزار و 258 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر اولویت معلمان در دریافت واکسن کرونا 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: معلمان باید در گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن کروناویروس قرار بگیرند.
سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (Unicef) اعلام کردند: معلمان و کارکنان مدارس باید در گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن قرار گیرند تا مدارس در کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی بتوانند فعالیت حضوری خود را داشته باشند.
در بیانیه این دو آژانس سازمان ملل آمده است: اقدامات لازم برای تضمین باز ماندن مدارس در دوران همه گیری شامل ارائه واکسن کووید-19 به معلمان و سایر کارکنان مدارس به عنوان بخشی از گروه های جمعیت هدف در برنامه های ملی واکسیناسیون است.
در این بیانیه آمده است: این توصیه که پیش از این توسط گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در نوامبر 2020 و قبل از شروع واکسیناسیون ارائه شده بود، باید در حین تضمین واکسیناسیون جمعیت های آسیب پذیر نیز انجام شود.
از آنجا که مدارس پس از تعطیلات تابستانی بازگشایی می شوند، این دو آژانس سازمان ملل اعلام کردند به رغم شیوع سویه دلتا بسیار ضروری است که یادگیری مبتنی بر حضور در کلاس درس بدون وقفه ادامه یابد.
"هانس کلوگ"، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: این امر برای آموزش کودکان، سلامت روان و مهارتهای اجتماعی بسیار اهمیت دارد زیرا مدارس به کودکان کمک می کند تا اعضای شاد و مولد جامعه باشند. همه گیری کووید-19، فاجعه بارترین اختلال در آموزش را در طول تاریخ ایجاد کرده است.
به گزارش مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد همچنین از کشورها درخواست کردند واکسیناسیون کودکان بالای 12 سال که دارای بیماری های زمینه ای هستند و موجب می شود در معرض نوع شدید بیماری کووید- 19 قرار گیرند، انجام شود.

روزانه بیش از 100 هزار بستری در آمریکا
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان های سراسر این کشور بستری شده اند، برای اولین بار از زمان اوج بیماری در زمستان گذشته، به طور متوسط به بیش از 100 هزار نفر در روز افزایش یافته است.
 نیویورک تایمز نوشت: این آمار بر اساس متوسط تعداد بیماران بستری شده در هفت روز گذشته محاسبه شده که بیشتر از هر گونه افزایش تعداد بستری ها تا قبل از دریافت واکسیناسیون آمریکایی ها بوده است.
این گزارش افزود: افزایش تعداد بیماران همزمان با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری فشارها بر ظرفیت بیمارستان   و کادر درمانی را افزایش داده است. مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا برای اولین بار از ماه مارس به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است.
در دو ماه گذشته، تعداد بستری ها در بیمارستان های آمریکا در سراسر این کشور تقریبا 500 درصد افزایش داشته است که به ویژه در ایالت های جنوبی ان افزایش مشهود بوده است. این ایالت ها با پر بودن تخت های بخش ای سی یو ها مواجه هستند. کاهش نرخ واکسیناسیون و مخالفت سیاسی گسترده با اقدامات مربوط به بهداشت عمومی مانند لزوم استفاده از ماسک به این بحران دامن زده است.
با افزایش بیماران و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها و کمبود پرستار درمان بیماران دشوارتر شده و زمان انتظار برای استفاده از خدمات تخت های اورژانسی در بیمارستان ها را طولانی تر کرده است.
اوایل ماه جاری میلادی از هر پنج بخش ای سی یو در آمریکا یک مورد با پر شدن بیش از 95 درصد از ظرفیت خود مواجه بوده است.  ایالت آلاباما یکی از اولین ایالت هایی بود که با این کمبود مواجه شد و شدت بحران در بخش های جنوبی این ایالت بیشتر است.
به گفته سه تن از مقامات اتحادیه اروپا با افزایش شمار بستری ها در بیمارستان های آمریکا قصد دارد به کشورهای عضو این اتحادیه توصیه کند که بار دیگر ممنوعیت سفر مسافران از آمریکا را اعمال کنند.
بیشتر کشورهای اروپایی از ماه ژوئن مرزهای خود را به روی آمریکایی ها باز کردند و امیدوار بودندبازگشت گردشگران اروپایی رونق را به این صنعت در اروپا بازگرداند.
رویترز نخست خبر تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای اعمال ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی را منتشر کرد و مقامات اروپایی تشریح کننده این طرح اجازه نداشتند درباره این موضوع تا قبل از اعلام آن در روز دوشنبه صحبت کنند و به همین دلیل از افشای نام خود خودداری کرده اند.
بر اساس تازه ترین آمار از زمان شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا تاکنون بیش از 39 میلیون و 665 نفر به این بیماری مبتلا شده اند و این بیماری به مرگ 654 هزار و 689 نفر در این کشور منجر شده است

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در یونان به خشونت کشیده شد
روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در برخی شهرهای یونان از جمله پایتخت این کشور علیه قواعد کرونایی و واکسیناسیون برگزار شد که در برخی مناطق به خشونت کشیده شد.
به گزارش "دویچه وله" آلمان، اقدامات دولت آلمان برای کنترل شرایط کرونایی تشدید شده و به همان میزان واکنش ها از طرف مخالفان این گونه اقدامات و به ویژه واکسیناسیون در این کشور شدت گرفته است. در روز یکشنبه اعتراضاتی علیه این گونه اقدامات دولت در برخی شهرهای یونان برگزار شد که به خشونت کشیده شد.
هزاران نفر در آتن و شهر بندری تسالونیکی در شمال یونان علیه واکسیناسیون اجباری در بخش بهداشت و درمان و دیگر پروژه های دولتی اعتراض کردند.
به گزارش رسانه ها در پایتخت یونان حدود 3 هزار معترض به خیابان ها آمدند و در تسالونیکی هم حدود 5 هزار نفر علیه اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند.
حدود 200 نفر در آتن در پایان این اعتراضات و هنگامی که هوا تاریک شد به سمت نیروهای پلیس در مقابل پارلمان سنگ و مواد محترقه پرتاب کردند. کارکنان پلیس هم از گاز اشک آور و ماشین آب پاش علیه معترضان استفاده کردند.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت یونان از روز چهارشنبه تزریق واکسن برای همه کارکنان بیمارستان های آلمان ضروری است. در خانه های سالمندان و نیروهای شاغل در این بخش ها هم از اواسط ماه می طرح واکسیناسیون اجباری اجرا شده است. دولت یونان با این قواعد روی شیوع ویروس دلتا در این کشور واکنش نشان داده است. کسی که از این قانون سر باز زند حق ندارد دیگر سر کار برود.
چند روز پیش هم دولت تشدید اقدامات کرونایی برای افراد واکسینه نشده در جریان فعالیت های تفریحی و محل کار را اعلام کرد. بر این اساس از روز 13 سپتامبر دسترسی به کافه ها و یا باشگاه‌های ورزشی تنها برای افرادی مجاز است که یا کاملا واکسینه شده و یا می توانند ثابت کنند که از کرونا بهبود یافته‌اند. همچنین هزینه انجام تست کرونا برای افراد واکسینه نشده از این پس بر عهده خود آن ها خواهد بود.
شمار مبتلایان روزانه به کرونا در یونان در هفته‌های اخیر با توجه به افزایش مسافرت ها افزایش چشمگیری داشته و در برخی جزایر توریستی منع ترددهای شبانه برای کنترل این بیماری اعمال شده است.
دولت برای بالا بردن نرخ واکسیناسیون در این کشور به 80 درصد تلاش می کند.
بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال حدود 5.6 میلیون از 10.7 میلیون سکنه در این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

مرگ زن نیوزلندی پس از تزریق واکسن فایزر 
رسانه‌های نیوزلند از مرگ یک زن پس از تزریق واکسن آمریکایی فایزر Pfizer خبردادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، رسانه‌های نیوزلند از اولین مورد مرگ و میر در ارتباط با واکسن آمریکایی فایزر Pfizer خبردادند
هیئت مستقل نظارت بر ایمنی واکسن کووید19 اعلام کرده است که مرگ این زن "احتمالاً" به دلیل میوکاردیت یا التهاب عضله قلب که از عوارض جانبی نادر این واکسن آمریکایی شناخته می شود، رخ داده است.
همچنین اشاره شد که مسائل پزشکی دیگری وجود دارد که می تواند "نتیجه واکسیناسیون را تحت تأثیر قرار دهد.
هنوز به طور رسمی علت مرگ مشخص نشده است.
با این حال، این هیئت نظارت بر ایمنی واکسن کووید19 اعلام کرد که میوکاردیت "احتمالاً به دلیل واکسیناسیون بوده است.".
در بیانیه این هیئت آمده است: این اولین مورد در نیوزلند است که مرگ فرد در روزهای بعد از واکسیناسیون با واکسن فایزر مرتبط بوده است. در حالی که مرکز نظارت بر عوارض جانبی گزارش های دیگری از مرگ و میر افرادی که اخیراً واکسینه شده اند را دریافت کرده است، هیچکدام مربوط به واکسیناسیون اعلام نشده است.
بر اساس این گزارش، تحقیقات درباره مرگ این زن ادامه دارد و قرار است پزشکی قانونی نیوزلند در این مورد حکم دهد. مقامات هیچ اطلاعات بیشتری از جمله سن این زن را اعلام نکرده اند.
به گفته سازمان های نظارتی در اروپا، میوکاردیت یک عارضه جانبی "بسیار نادر" مربوط به واکسن های کووید ساخته شده توسط شرکت های فایزر و مدرنا Moderna است.
آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است که این عوارض جانبی در مردان جوان بیشتر است.
اما تاکید شده است که مزایای واکسن ها همچنان بسیار بیشتر از خطرات آن است چرا که به جلوگیری از بیماری شدید افراد مبتلا به کووید -19 کمک می کند.
روز دوشنبه مقامات نیوزلند گفتند "در مورد استفاده از آن در نیوزلند اطمینان دارند".
به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، این کشور تاکنون 3465 مورد کووید و 26 مورد مرگ را مشاهده کرده است.

افزایش بیماران بستری شده در اورژانس های آلمان
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان در موج چهارم کرونا برای اولین بار دوباره به بالای هزار نفر صعود کرده است. در گزارش روزانه انجمن بخش های مراقبت های ویژه آلمان که روز یکشنبه منتشر شد از 1008 بیمار مبتلا به کرونای بستری شده در این بخش ها خبر داده شد که 458 نفر آن ها نیازمند دستگاه اکسیژن بودند. آخرین بار در 18 ژوئن شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه از مرز هزار نفر عبور کرد و به 1011 نفر رسید.

تداوم اعتراضات ضد کرونایی در برلین
روز یکشنبه با وجود ممنوعیت اعتراضات ضد کرونایی معترضان به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های دولت اعتراض کردند. پلیس برخی افراد را به دلیل درخواست از مردم برای مشارکت در این اعتراضات دستگیر کرد. حدود 2200 نیروی پلیس در محل اعتراضات حضور داشتند.
شهروندان آلمانی روز شنبه هم با وجود ممنوعیت برگزاری اعتراضات به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات ضد قواعد کرونایی را برگزار کردند که به درگیری‌هایی بین پلیس و معترضان منجر شد
پلیس با تعداد زیادی نیرو در محل برگزاری تجمعات حاضر بود. تا بعد از ظهر روز شنبه تعداد زیادی معترض از طرف نیروهای پلیس موقتا دستگیر شدند
چندین حمله از طرف معترضان به نیروهای پلیس شکل گرفت که در جریان آن یک نیروی پلیس زخمی شد. اکثر معترضان بدون ماسک بودند و فاصله گذاری ها را رعایت نمی کردند. از بالگردهای پلیس برای بررسی آشفتگی ها و هرج و مرج ها در جریان اعتراضات استفاده می شد و بخش های زیادی از مناطق دولتی توسط نیروهای پلیس حصار کشی شد

اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در فرانسه و ایتالیا
. روز گذشته شهروندان ایتالیایی و فرانسوی برای چندمین هفته متوالی در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعمال‌شده از طرف دولت‌های خود اعتراض کردند.
روز گذشته برای هفتمین هفته متوالی ده‌ها هزار فرانسوی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعتراض کردند. آن‌ها همچنین علیه طرح گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن در فرانسه که از طرف دولت اعمال شده است اعتراض داشتند.
بر این اساس تنها افراد واکسینه‌شده، بهبودیافته از کرونا و یا کسانی که تست منفی کرونا دهند می‌توانند از بسیار اماکن تفریحی و تاریخی در این کشور بازدید کنند. شرکت‌کنندگان در اعتراضات گسترده در پاریس، پایتخت فرانسه شعار "آزادی" و "مقاومت" سر می‌دادند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه حدود 160 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و پلیس از دستگیری 16 معترض و زخمی شدن 3 نیروی پلیس در جریان این اعتراضات خبر داد.
از اواسط ماه جولای هر هفته شنبه‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان فرانسوی به خیابان‌ها می‌آیند و علیه مقررات کرونایی اعمال‌شده از طرف دولت اعتراض می‌کنند.
هزاران شهروند ایتالیایی هم در شهرهای مختلف این کشور علیه طرح گذر سلامت اعمال‌شده از طرف دولت اعتراض کردند.
ازآن‌جایی که دولت ایتالیا از چهارشنبه آینده مقررات تشخیص واکسیناسیون و تست‌های کرونا در این کشور را گسترش می‌دهد در شهرهای مختلف ایتالیا روز گذشته تجمعات گسترده‌ای علیه این طرح در برخی شهرها برگزار شد. هزاران نفر در شهرهای رم، میلان، بولونیا، تورین و ناپل به خیابان‌ها آمدند.
معترضان در رم شعار آزادی آزادی سر می‌دادند و علیه دیکتاتوری سلامت شعار می‌دادند. معترضان به دولت ایتالیا به‌نخست‌وزیری ماریو دراگی فحش می‌دادند.
دولت ایتالیا از 6 آگوست برای رفتن به رستوران، سینما، تئاتر، موزه و استخر و بسیاری اماکن دیگر ارائه یک گذر سبز سلامت را که در آن نشان می‌دهد فرد واکسینه شده، از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد لازم دانسته است.

حامیان واکسن در فرانسه علیه مخالفان اعتراض می کنند
حامیان واکسیناسیون در فرانسه هم اعتراضاتی را برای روز دوشنبه در لیون برنامه ریزی کرده اند. یکی از برگزارکنندکان این رویداد اعلام کرده که می خواهند نشان دهند مخالفان واکسیناسیون در اقلیت هستند.

تشدید محدودیت ها در کوزوو
کوزوو هم به دلیل شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا شروع سال تحصیلی جدید در این کشور را به مدت دو هفته به تعویق می اندازد.
دولت محافظه کار این کشور خبر داد که مدارس این کشور به جای اول سپتامبر تازه اواسط این ماه باز می شود. وی همچنین از منع ترددهای شبانه به دلیل وضعیت کرونایی خبر داد.
وزیر بهداشت کوزوو از افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا همچنین در بین کودکان و نوجوانان خبر داده است. به ویژه نوجوانان 10 تا 15 ساله در این کشور از گسترش دهندگان ویروس کرونا محسوب می شوند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 17,590نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 74 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم طی 24 ساعت 32,319نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 133 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم طی 24 ساعت 6,855نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 54نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,728,858 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,157هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 6,698,227 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 132,376 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش بی‌سابقه بیماران بدحال کرونایی در توکیو
درحالیکه اخبار مربوط به آلوده بودن برخی واکسن‌های کرونا در ژاپن جنجالی شده آمارها حاکی از افزایش بی سابقه بیماران بدحال کرونایی در پایتخت این کشور شده است.
به گزارش ان اچ کی، دولت کلانشهر توکیو می گوید عده بیماران بدحال مبتلا به کرونا در پایتخت به 297 نفر رسیده است که برای دومین روز پیاپی رقم بی‌سابقه‌ای را رقم زده است.
تعداد مبتلایان بدحال در سراسر کشور نیز در حال افزایش است. روز جمعه، این تعداد به رقم بی‌سابقه 2000 نفر رسید. اما روز شنبه گزارش شد که 60 نفر دیگر نیز در وضعیت وخیمی هستند که برای 16 روز پیاپی رقم بی‌سابقه‌ای است.
یک پزشک در توکیو می گوید در چند هفته اخیر، عده افرادی که علائم شدید داشته یا جان باخته‌اند سیر صعودی داشته است.
موریئوکا شین ایچیرو از مرکز ملی بهداشت و پزشکی جهانی می گوید «حدودا یک سوم بیماران بستری شده بدحال هستند. افراد در سنین 20 تا 40 سالگی به دستگاه اکسیژن یا تنفس مصنوعی نیاز دارند. بیماران نسبتا جوانی در حال جان باختن هستند.»
از سوی دیگر در روزهای اخیر انتشار اخباری درباره آلوده بودن برخی واکسن های کرونای شرکت مدرنا در این کشور جنجال برانگیز شده است. وزارت بهداشت ژاپن گفته "مواد خارجی" در برخی از دوزهای یک بچ (دسته) حدودا 560 هزار ویالی دیده شده است.
کمپانی داروسازی تاکدا که توزیع این واکسن را در ژاپن برعهده دارد، گفته است که مدرنا به دلیل رعایت موارد احتیاطی، تزریق سه بچ از این واکسن‌ها را موقتا متوقف کرده است.
تاکدا گفته که احتمالا بروز مشکلی در زمان تولید این واکسن در اسپانیا علت این مسئله بوده، اما توضیح بیشتری در این مورد داده نشده است.

تزریق بیش از 2 میلیارد دوز واکسن کرونا در چین
آخرین آمار از روند واکسیناسیون کرونا در چین حاکی از تزریق بیش از 2 میلیارد دوز واکسن در سراسر این کشور است.
 کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که تا روز شنبه بیش از 2 میلیارد و سه میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.
چین یکی از کشورهایی است که باتوجه به برنامه ریزی صحیح و اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه توانست به سرعت شیوع ویروس در این کشور را مهار کند. حتی پس از ورود سویه دلتا به بخش هایی از این کشور نیز مقامات استانی با شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا توانستند مانع از گسترش هرچه بیشتر این ویروس شوند.
به عنوان مثال چین یک ترمینال مهم در سومین بندر بزرگ تجاری دنیا را در شرق این کشور بازگشایی کرد. این بندر که دو هفته پیش به دلیل ابتلای یکی از کارکنانش به ویروس کرونا تعطیل شده بود از مهمترین هاب های تجاری دنیا به شمار رفته و تعطیلی آن باعث کاهش میزان صادرات شده بود.
اختلال در فعالیت این بندر پس از تعطیلی فرودگاه یانتیان در هاب تجاری شنزن در ماه می رخ داد که به دلیل ابتلای کارکنان فرودگاه شیوع ویروس در مناطق مختلف این بخش از جنوب چین افزایش یافته بود.
 
 
 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده اند جان خود را از دست داده سازمان جهانی بهداشت خیابان ها آمدند بیماران بستری شده اعتراضات گسترده بیش از 2 میلیارد شهرهای مختلف بیمارستان ها شده از طرف دولت دست داده اند ابتلا به کرونا سراسر این کشور قواعد کرونایی نیروهای پلیس اعتراض کردند بستری شده ویروس کرونا واکسینه شده دولت اعتراض اعتراضات ضد واکسن کرونا افزایش بی اعمال شده روز گذشته دوز واکسن 6 میلیون مرگ و میر هزار نفر روز شنبه بی سابقه واکسن ها بر اساس کووید 19 24 ساعت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با صدور پیامی اعلام کرد: اعتراضات ماه‌های اخیر مردم دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست؛ بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

به گزارش ایسنا، بیانیه سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدت‌هاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و به ویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما «خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود.» آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم